Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.

Alexander

#810
Citat från: Erik Dahlberg skrivet 26 mars 2019 kl. 11:54:31
Denna lista är enligt Alexanders egen hemsida. Jag hoppas det var okej för dig Alexander att jag tog listan därifrån :-[

Ingen fara, bara kul att folk vill dela med sig av den.

Uppgifter för "Blixten och det magiska huset" har jag fått ifrån Sara Berggren hos Lucky Dogs, som var distributions bolaget för filmen.  :)

Elios

Hade varit kul att ha credits till netflix filmen Next Gen.  ;D

Daniel Hofverberg

Jag har redan dubbcredits till Poppers pingviner och Postis Per - Filmen, så där är det nog bara ett förbiseende att jag missat att lägga upp dem. Ska ordna det så fort jag hinner. :)

Rädda Willy 3 och Stuart Little 3 har jag försökt få fram creditlistor till i flera års tid, men tyvärr utan framgång... :( Jag har inte helt gett upp än, men det ser helt klart inte lovande ut, tyvärr.

Jag ska fråga min kontakt på Eurotroll om credits till Deckar-Jack, när tillfälle ges. :) Jag vill inte överbelasta stackarna på Eurotroll genom alltför många förfrågningar på kort tid, så jag föredrar att sprida ut mailen med frågor lite (trots allt är det ju egentligen inte deras jobb att svara på frågor om dubbcredits...).

Vilken Den magiska skogen syftar du på? Syftar du på den spanska filmen El bosque animado från 2001, eller syftar du på Hanna-Barberas film Once Upon a Forest (även kallad Det var en gång en skog) från 1994? Eller någon helt annan film (eller serie), som inte jag känner till?

Dina övriga önskemål ska jag se vad jag kan göra med, men somliga lär bli enklare än andra, om man säger så... :)

gstone

Tror du att du kan få credits till UglyDolls när den kommer ut ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 29 mars 2019 kl. 15:07:06
Tror du att du kan få credits till UglyDolls när den kommer ut ?
UglyDolls verkar distribueras av Svensk Filmindustri/SF Studios, så det ska nog inte bli några som helst svårigheter. :)

Tvärtom är SF den enda distributören som ofta brukar skicka creditlistor till mig på kommande biofilmer på eget bevåg, utan att jag ens behöver be om det.

(Plus att de dessutom nästan alltid anlitar Eurotroll för sina dubbningar, så att man kan få fram credits därifrån om det kniper)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 mars 2019 kl. 15:19:16
UglyDolls verkar distribueras av Svensk Filmindustri/SF Studios, så det ska nog inte bli några som helst svårigheter. :)

Tvärtom är SF den enda distributören som ofta brukar skicka creditlistor till mig på kommande biofilmer på eget bevåg, utan att jag ens behöver be om det.

(Plus att de dessutom nästan alltid anlitar Eurotroll för sina dubbningar, så att man kan få fram credits därifrån om det kniper)

Det är en musikal så jag antar att många sångare och musikal artister kommer göra rösterna.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Skönheten och odjuret ska jag ordna. :)

Harry Potter och Fenixorden har jag tyvärr inte lyckats få tag i dubbcredits till - jag har kontaktat distributören vid flera tillfällen, men tyvärr aldrig fått något svar. Såvitt jag vet står det heller inte utsatt credits på vare sig DVD- eller Blu-Ray-utgåvorna :(

gstone

Kan du lägg ut credits till Asterix: Den magiska drycken ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  1 april 2019 kl. 08:36:01
Kan du lägg ut credits till Asterix: Den magiska drycken ?
Den kommer inom kort. :)

gstone

Jag skulle vilja ha credits till DrÖmparken.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  1 april 2019 kl. 20:31:35
Jag skulle vilja ha credits till DrÖmparken.
Självklart, jag kommer försöka ordna fram det så fort som möjligt - känner jag filmbolagen rätt, så förmodligen några dagar före premiären. :)

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  1 april 2019 kl. 19:31:47
Har du hittat credits till Poppers Pingviner, Postis Per - Filmen, Skönheten och Odjuret (2017) och Nalle Puh - Vännernas Fest än

Har du också fått mail från Cineast angående Säsong 3 av Geronimo Stilton
Tyvärr har Cineast Dub nu ändrat sig, och vill inte lämna ut uppgifter till någon annan än kunden; alltså måste jag försöka få tag i lämplig person på SVT för att få tag i uppgifter om säsong 3 av Geronimo Stilton... :( Mycket olyckligt... Jag hann få rollistor till Snö + 7 och Lexi & Lotti - Tvillingdetektiverna innan de tydligen ändrade inställning.

Poppers pingviner är färdig. Postis Per - Filmen kommer ta lite tid att sammanställa, då rollistan jag fått från Svensk Filmindustri är sorterad i bokstavsordning, och jag därför måste försöka lista ut vilka roller som är störst för att hellre kunna sortera om till storleksordning - jag tycker det blir ganska rörigt och svåröverskådligt om samtliga rollfigurer (även de minsta biroller) listas i bokstavsordning; samtidigt som listan dessutom var väldigt lååååång...

Daniel Hofverberg

Skönheten och odjuret är inskrivet och klart. De övriga har jag tyvärr inte hunnit med. Just nu arbetar jag för fullt med nästa tävling, som ärligt talat tar upp för mycket tid...

De creditlistor som är färdiga kommer förmodligen att publiceras under kvällen, tillsammans med ett par recensioner. :)

gstone

Hur går det med credits till Drömparken ?  Visa biografer visar den i redan i helgen av någon andleding.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  5 april 2019 kl. 21:13:05
Hur går det med credits till Drömparken ?  Visa biografer visar den i redan i helgen av någon andleding.
Ja, på vissa håll visas Drömparken under den här helgen som en smygpremiär. Så var tydligen meningen i Skellefteå också, men här är det tydligen något tekniskt problem så att det inte ser ut som att filmen kommer att kunna visas (och på bokningen på SF.se visas föreställningarna som helt fulla) - huruvida det är specifikt för Skellefteå eller ett mer omfattande problem vet jag inte.

Tyvärr har jag inte fått svar än från distributören, så jag har inte fått någon creditlista än till filmen. Förhoppningsvis kommer det i början eller mitten av veckan, eller åtminstone innan den ordinarie premiären på fredag.

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  6 april 2019 kl. 09:42:27
Nu i sommar har Husdjurens Hemliga Liv 2 premiär. Kommer du få fram credits till den då
Såvitt jag vet ska Husdjurens hemliga liv 2 distribueras av United International Pictures, och i så fall tror jag inte att det ska vara några som helst problem. :)

När det gäller nya biofilmer brukar det i stort sett bara vara när det rör sig om lite mindre distributörer som exempelvis Noble Entertainment, Scanbox, Lucky Dogs eller Nordisk Film som det eventuellt kan vara problem. Vid filmer från UIP, 20th Century Fox/Warner, Disney eller SF Studios är det i stort sett aldrig några problem, även om man vid fallet med Disney måste vänta tills premiärdagen eller senare.