Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Yogi Björn (Spelfilm)

Startat av Elios, 10 augusti 2010 kl. 21:47:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Kommer den nya animerade filmen Yogi Björn att dubbas till svenska?




http://www.youtube.com/watch?v=kK8QNsW9Z5k

SwedishKuriboh

Om den kommer till Sverige så skulle jag anta att den dubbas.

Allt jag kan säga om filmen i sig är......... VA?!?!?

Daniel Hofverberg

Jag tror också att man kan förmoda att Yogi Björn kommer att förses med svensk dubb. Sådana här blandningar mellan spelfilm och animation brukar ju oftast dubbas, även om de ofta även visas i originalversion på en del håll.

Jag har kollat på Sandrew Metronomes pressajt (som distribuerar Warner Bros. filmer på bio), och filmen kommer utan tvekan att komma till Sverige. Preliminärt får den svensk premiär den 28 januari 2011, vilket alltså innebär en och en halv månad efter den amerikanska premiären.

I pressmaterialet står följande om filmen:

"Allas favoritpicknickstjälande björn får sin biodebut i den animerade 3D äventyrsfilmen som bär hans namn - YOGI BJÖRN. Jellystone Park har tappat besökare och borgmästare Brown har bestämt att parken ska stängas och marken ska säljas. Det betyder att familjer inte längre kommer att få uppleva den vackra naturen som parken erbjuder, och vad som är viktigare, Yogi, Bobo och alla deras vänner kommer att kastas ut från det enda hem den haft. Med den största utmaningen någonsin måste Yogi bevisa att han verkligen är "smartare än den genomsnittslige björnen", och han och Bobo måste slå sig ihop med sin svurne fiende Skogsvaktare Smith för att hitta ett sätt att rädda Jellystone Park från att stänga för evigt. Denna live action/animerade film i 3D är regisserad av Eric Brevig och originalrösterna görs av bland andra Anna Faris, Dan Aykroyd, Tom Cavenagh, T.J. Miller, Andrew Daly och Justin Timberlake."

När de skriver "Originalrösterna görs av...", så borde man kunna läsa mellan raderna och förutsätta att filmen även kommer att dubbas - annars finns det ju inget skäl att uttrycka sig på det sättet.

Elios

Det ska bli intressant och se vem som gör Yogis röst. ;D

TonyTonka

något nytt? nästa vecka har filmen premiär.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Jag har precis fått tag i creditlista, och kommer att lägga ut det vid nästa uppdatering. Fram tills dess kan jag nämna att huvudrollerna görs av följande skådisar:

Yogi Björn - PER SANDBORGH
Boo Boo - HENNING LÖÖF   
Skogvaktare Smith - ALBIN FLINKAS

Det är alltså tyvärr inte samma röster som i de äldre tecknade versionerna.

Dubbningen är (inte helt förvånande) gjord av SDI Media.

Elios

Vill bara säga att jag tyckte verkligen denna filmen var under all kritik.
Var riktigt besviken efter att ha sett den och när jag nu ser idag hur taggad jag var på den så kanske jag hade uppskattat den mer då men mja jag vet som sagt inte riktigt.