Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Olaf's Frozen Adventure (kortfilm)

Startat av TrondM, 5 november 2017 kl. 02:53:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Antar att denna film kommer att visas igen på Disney Channel även detta år. Disney kanske släpper filmen på dvd, bluray  under nästa år kanske.  ;)

Daniel Hofverberg

Filmen har redan sänts ett flertal gånger på Disney Channel i år; minst 2 - 3 gånger hittills.

Tyvärr ser det ju dock inte så lovande ut med någon skandinavisk DVD/Blu-Ray-release...

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 december 2018 kl. 17:30:00
Filmen har redan sänts ett flertal gånger på Disney Channel i år; minst 2 - 3 gånger hittills.

Tyvärr ser det ju dock inte så lovande ut med någon skandinavisk DVD/Blu-Ray-release...

Varför inte det?

Kan man inte se hela filmen på svenska någonstans? (jag har inte längre tillgång till Disney Channel sedan jag gjorde mig av med mitt Com Hem i höst...)

Jag tycker att den borde komma på DVD snarast! (det känns tråkigt att vara utan något en längre stund, jag har för tillfället inte tillgång till varesig någon DVD/Bluray-läsare eller PC-spelare)

Artan1528

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 december 2018 kl. 17:53:11
Varför inte det?

Kan man inte se hela filmen på svenska någonstans? (jag har inte längre tillgång till Disney Channel sedan jag gjorde mig av med mitt Com Hem i höst...)

Jag tycker att den borde komma på DVD snarast! (det känns tråkigt att vara utan något en längre stund, jag har för tillfället inte tillgång till varesig någon DVD/Bluray-läsare eller PC-spelare)

Man kan købe kortfilmen på iTunes. :)

moviefan

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 december 2018 kl. 17:30:00
Filmen har redan sänts ett flertal gånger på Disney Channel i år; minst 2 - 3 gånger hittills.

Tyvärr ser det ju dock inte så lovande ut med någon skandinavisk DVD/Blu-Ray-release...

Jasså, när då ?   ??? ???

Disneyfantasten

Citat från: Artan1528 skrivet  6 december 2018 kl. 18:29:12
Man kan købe kortfilmen på iTunes. :)

Nja, jag är inte så säker, för det första är jag jättedålig på att betala via dator, det är bara experter som kan göra det och för det andra så är sådana nedladdningar i princip aldrig att lita på...

Finns det inget enklare sett att se hela filmen på svenska? (något som inte kostar alls, något som man inte behöver betala via dator för?)

Anders M Olsson

#66
Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 december 2018 kl. 20:49:32
Nja, jag är inte så säker, för det första är jag jättedålig på att betala via dator, det är bara experter som kan göra det och för det andra så är sådana nedladdningar i princip aldrig att lita på...

Finns det inget enklare sett att se hela filmen på svenska? (något som inte kostar alls, något som man inte behöver betala via dator för?)

iTunes kan man alldeles säkert lita på. Dock rekommenderar jag att man skaffar något program för att ta bort DRM-skyddet på filmer, se diskussionen tidigare i den här tråden. (Musik är inte kopieringsskyddad, men kan vara märkt med köparens identitet för att avskräcka från piratkopiering.)

Man behöver faktiskt inte betala via datorn för att handla på iTunes. Det går bra att köpa ett presentkort för kontanta pengar, t.ex. på ICA eller i Pressbyrån. Sen kan man ladda ner tills beloppet är förbrukat.

moviefan

Såg den idag, så himla bra och bättre än Frostfeber.   :D 

Disneyfantasten

När Frost 2 väl släpps på DVD & Bluray så hoppas jag att Olofs Frostiga Äventyr är med på den!

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 december 2018 kl. 12:02:53
När Frost 2 väl släpps på DVD & Bluray så hoppas jag att Olofs Frostiga Äventyr är med på den!

Hoppas OFÄ släpps tidigare, än Frost 2. 

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 30 december 2018 kl. 19:50:21
Hoppas OFÄ släpps tidigare, än Frost 2.

Det kan man hoppas, men om den inte släpps tidigare så får man vara tålmodig och vänta tills Frost 2 släpps på DVD & Bluray...

Daniel Hofverberg

Tråden låses tills vidare på grund av spam. Är det någon som har behov av att posta i den, PMa mig så låser jag upp den. :)

gstone

Finns Olofs frostiga äventyr på svensk dvd
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 14 mars 2020 kl. 18:03:08
Finns Olofs frostiga äventyr på svensk dvd

Det verkar inte så...  :(

Men till den kommande DVD/Bluray-filmen Frost 2 kan man ju hoppas att så blir fallet iallafall...  :)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 mars 2020 kl. 18:05:03
Det verkar inte så...  :(

Men till den kommande DVD/Bluray-filmen Frost 2 kan man ju hoppas att så blir fallet iallafall...  :)

Dock nämner inte baksidan något om det tyvärr :'( :-\

https://www.discshop.se/img/back_max/167037/disney_klassiker_57_frost_2_blu_ray.jpg
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.