Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

PROJEKT: Rädda 80-tals-serierna och de svenska dubbningarna

Startat av Sjobbe, 28 juni 2011 kl. 00:44:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: NoID skrivet  9 november 2014 kl. 00:54:16
Kan man köpa det som ni gör på dvd eller kan man få tag på det på något sätt?
Jag kan inte svara för alla andra, men det jag gjort på DVD (inklusive Candy Candy) kan du få i stort sett gratis - bara ersättning för tomma skivor, frakt och dylikt - då jag inte har något vinstintresse i det här.

Samlaren



Daniel Hofverberg

Jag har installerat Skype, men använder det endast i undantagsfall. Jag föredrar kommunikation via e-post i första hand och PM i andra hand.

Samlaren

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 november 2014 kl. 00:06:58
Jag har installerat Skype, men använder det endast i undantagsfall. Jag föredrar kommunikation via e-post i första hand och PM i andra hand.

Ok är det e-post då här på forumet?

Daniel Hofverberg

Det är e-postadressen som står på Dubbningshemsidans startsida som gäller; som även bör stå i min profil här på forumet.

Samlaren


MaximusPrime

Hej på er!

Är det någon som har alla avsnitt av Dino Riders med svenskt tal?

Daniel Hofverberg

Jag har alla svenskdubbade avsnitt av Dino-Riders (vilket är samtliga utom det senare specialavsnittet Ice Age Adventure, som inte dubbades till svenska) på DVD, som jag redan har digitaliserat från VHS-utgåvorna.

MaximusPrime

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 maj 2015 kl. 21:07:44
Jag har alla svenskdubbade avsnitt av Dino-Riders (vilket är samtliga utom det senare specialavsnittet Ice Age Adventure, som inte dubbades till svenska) på DVD, som jag redan har digitaliserat från VHS-utgåvorna.

Men du! Skulle det gå att ordna en kopia på den dvdn? Jag har även pmat dig om Thundercats ;)

Sundberg

Tänkte göra en lite uppdateringskoll o höra hur det gått med detta projektet, hade varit helt fantastiskt om någon lyckats få tag i de svenska avsnitten av He-man och thundercats.

David Andersson

Vilket fantastiskt arbete ni gör! Jag har länge försökt hitta "den oändliga historien" med svenskt tal, för att visa den för min son men även återuppleva den igen själv. Har köpt VHS band, men tyvärr endast fått utslitna band, som ej går att titta på.

hur ser möjligheterna ut att få tag på en kopia på dvd? Kompenserar mer än gärna det arbete som krävs.

Undrar också vilka andra spelfilmer ni har på svenska? Skulle tex gärna också få tag i Dennis (1993) och andra spelfilmer.

Mycket bra initiativ!

Mvh David

Daniel Hofverberg

Det kan vi självklart ordna; skicka bara e-post (eller PM) så löser vi det. Med Den oändliga historien har jag som sagt synkat in svenskt ljud till den svenska DVD-utgåvan, för att få ihop en DVD med orörd bildkvalitet med både svenskt och engelskt tal samt svensk och engelsk text. Det är onekligen väldigt tråkigt att den skandinaviska DVD-utgåvan bara har engelskt ljudspår, och jag har svårt att förstå varför.

Uppföljaren Den oändliga historien 2 - Ett nytt kapitel är högprioriterat för mig att göra detsamma med, men det har jag inte påbörjat än.

Spelfilmen Dennis har jag digitaliserat till DVD, men dock i skrivande stund inte synkat till DVD-bild utan bara ganska bra VHS-kvalitet.

Vad gäller svenskdubbade spelfilmer vågar jag nog nästan påstå att jag har allt som har släppts på VHS i Sverige - okej, det är en liten överdrift, men bara liten...  ;)

David Andersson

 ;D

Perfekt! Skickade ett mail igår.

Jag har försökt skaffa mig ett login, men har aldrig fått aktiveringsmail...

Ha en riktigt bra dag!
Mvh David


Daniel Hofverberg

Det är tyvärr enstaka andra personer som registrerar sig och inte får aktiveringsmail, medan det verkar funka för de flesta - jag vet i dagsläget inte varför... Jag har i alla fall aktiverat din användare manuellt, så du bör förhoppningsvis ha fått e-post om det nu.