Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Vilken svensk Turtles-dubbning anser du vara bäst?

Startat av Anders, 28 juni 2015 kl. 19:40:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Media Dubb (TV-visningar)
17 (94.4%)
Sun Studio (videoutgivningar)
1 (5.6%)

Antal personer som röstat: 18

Igthorn

Citat från: jimstrom skrivet 14 juli 2015 kl. 22:55:27
I mediadubbs dubbning, gör Andreas Nilsson Krang i tidiga avsnitt, och Staffan Hallerstam i dom senare avsnitten.
Oh! Det där lät klockrent. Vad använde de för röstlägen i de rollerna? Kan man föreställa sig typ Hallerstams version av Knattarna?

Skulle vara najs att se ett klipp om det fanns... Men det verkar svårtillgängligt =/

Anders

Citat från: Igthorn skrivet 16 juli 2015 kl. 11:08:55
Oh! Det där lät klockrent. Vad använde de för röstlägen i de rollerna? Kan man föreställa sig typ Hallerstams version av Knattarna?

Skulle vara najs att se ett klipp om det fanns... Men det verkar svårtillgängligt =/
Tjena! Det finns två länkade klipp i trådstarten från Youtube som jämför rösterna från båda dubbningarna. Ett från säsong 1 (när Andreas gör Krangs röst) och ett från säsong 3 (när Staffan gör den).  :)
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Igthorn

Citat från: Anders skrivet 16 juli 2015 kl. 14:34:05
Tjena! Det finns två länkade klipp i trådstarten från Youtube som jämför rösterna från båda dubbningarna. Ett från säsong 1 (när Andreas gör Krangs röst) och ett från säsong 3 (när Staffan gör den).  :)
Shit vad trög jag kände mig nu  ;D Hade du rätt i, så går det när man slöläser trådar... Här ska bli spännande.

juku

jag föredrar den med Nina Gunke, men det e mkkt på grund av att jag inte gillar Aprils röst i media dubb.

Elios

Jag kan ändå uppskatta lite Sun Studios dubbning faktiskt. Det är ändå bra kämpat med bara 3-4 röstskådespelare.

gstone

Generellt gillar jag inte när så få skådespelare dubbar alla karaktärerna in serien med så passa många figurer :-\

Men det är ju så klart inte någon som jobbar med dubbnings fel >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Media Dubb kommer alltid va bäst,Sun Studio kommer alltid va sämst

gstone

Citat från: MOA skrivet 21 augusti 2023 kl. 10:10:48Media Dubb kommer alltid va bäst,Sun Studio kommer alltid va sämst
Ja det känns väldigt uppenbart.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.