Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Krakel spektal - tecknade film?

Startat av Richardo, 3 oktober 2017 kl. 09:01:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Richardo

Finns det en tecknad film eller serie baserad på Krakel Spektakel? Jag vet att det finns video-spel och live-action filmer, men finns det några tecknade filmer.

Tillsammans med Bamse, Alfons Åberg, Astrid Lindgrens många figurer, är Krakel Spektal en till svenska goding.

Erika

Har för mig att det ska finnas ett par tv-serier gjorda på 80-talet med Krakel Spektakel. Tror dock dessa var "stillbildstecknat"...

Sedan är han även med i ett avsnitt av "Lennart Hellsings ABC". :)

gstone

Själv ogillar jag Krakel Spektal ganska mycket.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My

Citat från: gstone skrivet 14 juli 2023 kl. 00:17:48Själv ogillar jag Krakel Spektal ganska mycket.
Vad vettigt att dra upp ett sex år gammalt ämne bara för att säga det.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 14 juli 2023 kl. 00:17:48Själv ogillar jag Krakel Spektal ganska mycket.
Ska du dra upp en gammal tråd för att skriva det är väl det minsta man kan begära att du motiverar varför du tycker så?

Och vad är det du ogillar? Spelfilmen från 2014, de gamla TV-serierna som nämndes i den här tråden eller Lennart Hellsings böcker? Det är ju liksom en väldig skillnad, och i den här tråden har ju inte ens långfilmen nämnts...

MOA

Citat från: gstone skrivet 14 juli 2023 kl. 00:17:48Själv ogillar jag Krakel Spektal ganska mycket.
Onödigt att skriva onödigt inlägg

Elios

Ja jag tänkte liksom det gjordes väl en film för inte så längesen. Har någon här sett den och vad tyckte ni!? Har själv länge velat se den. :D