Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

My Little Pony (TV-serierna)

Startat av clash, 31 augusti 2005 kl. 17:15:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

clash

Älskar den serien. Tyvärr är det Pangljud som dubbade alla avsnitt >:( :P. Och ännu värre:hemska Anneli Berg sjunger introt >:(. Men KMs verition är jättebra. Kan kolla på filmen(orignialdubben) och serien varje dag.Det är nog den bästa dubben Monica Forsberg gjort. :)

Ändrat rubriken för att förtydliga att tråden handlar om My Little Pony 'n Friends och My Little Pony Tales, för att inte blanda ihop med långfilmen (som har ett eget ämne). /Daniel
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Erika

Vad är det som är så hemskt med Annelie Berg, om jag får fråga?  ::)

Det är rätt länge sedan som jag såg KM Studios gamla My Little Pony-dubbning, men jag minns att den var ganska okej.  :)

clash

Älskar serien i KMs verition. Underbara röster som

Johanna Ljungberg
Sara Andersson
Maria Svensson
Sofia Haby
Marie Kühler
Johanna Ljungberg
Lisa Tull
Turid Bertheusson
Maria Svensson
Lisa Carlehed

Dessa röster är 9000 biljarder än de andra tråkiga och irriternade röster.

Dessa skådespelare var barn när de gjorde sina roller(de låter ialla fall som det) och det hörs INTE i nån annan verition. Gråter floder för att inte dom gjorde hela serien. Mern får väl vara glad över det som finns.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

clash

För att Anneli verkar otrevlig och hon har en hemsk röst.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Daniel Hofverberg

Nu har jag bara sett en videofilm med KM Studios dubb, och det var ett par år sen (kan tyvärr inte hitta åt den videofilmen längre - kanske jag lånat ut den till nån, och glömt bort det...?), men vad jag kan minnas så var det en rätt så genomsnittslig dubb - varken suverän eller dålig.

Av vad jag kan minnas, tycker jag dock att Pangljuds dubbning är snäppet bättre.

Daniel Hofverberg

Jag håller med Erika. Jag kan inte se något problem med Annelie Berg - trevlig, duktig skådis, och ännu bättre sångerska. Mycket bra sångröst.

Jag har inte heller sett KM Studios dubbning av TV-serien på några år, och långfilmen har jag inte sett sen slutet av 1980-talet (då jag var omkring 10 år gammal...), men jag tycks minnas att den var rätt okej, men inget alltför märkvärdigt. Jag skulle gärna se originaldubben av My Little Pony - The Movie igen dock, men tyvärr är den ju i det närmaste omöjlig att få tag i...

clash

Du borde ta en titt på tradera oftare. Har sett den en del gånger. Och Anneli Berg kan ju inte ta kritik.men detta forum handlar inte om henne utan om My little pony. Och KMs verition. Och Johanna Ljungberg som gör Megan är verkligen henne och det måste alla hålla med om:hon är den enda Megan som låter som hennes ålder. Louise och de andra som gör Megan är ju äldre. Johanna var ju i Megans ålder i mitten på 80talet. Likaså Lisa Tull som är så bra som Molly i filmen.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

clash

Tyck det du, men du måste hålla med om att Lisa och Johanna lät som barn när dom gjorde Molly och Megan men det gör ju knappast Anneli och Louise även om du gillar dom. Så där har KM en STOR fördel.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Erika


Daniel Hofverberg

Då det var så länge sen jag såg KM:s dubbningar, så kan jag varken hålla med eller säga emot om det...  ::)

Men om jag vid något tillfälle lyckas få se på KM:s versioner, så ska jag absolut kommentera det hela.

clash

Johanna ja. Hon tackade för betyget som Megan och att hon hade en behaglig röst. Och har även pratat med hennes kille. Lika trevlig som hon.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

clash

Daniel, skaffa tradera men skynda dig. Skuggtjuven som gjordes av KM ligger ute nu. Den är jättebra.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Daniel Hofverberg

Ehh...? Erika frågade faktiskt om Annelie Berg - inte Johanna.

clash

Jaså, hon som inte kan ta kritik. Hon verkar vara ganska otrevlig. Många kan faktiskt a kritik. Hon borde lära sig att man inte alltid får beröm. Tänk så mkt kritik Monica Forsberg fått. Hon har inte gnällt nån gång.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

PAAATE

Visserligen är jag inte heller förtjust i Anneli Berg, men har hon gnällt nån gång då? : /

Tycker du verkar orättvis. : /
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?