Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Favoritmusik?

Startat av PAAATE, 19 november 2004 kl. 21:31:42

Föregående ämne - Nästa ämne

Zach66 och 14 gäster tittar på detta ämne.

PAAATE

Jaha. Vilken genre gillar du bäst då? (Inte för att det har med ämnet och göra, men...)

Jag föredrar action, komedi och actionkomedi (sistnämnda helst med Jackie Chan).

Sen finns det ju vissa filmer som går på Canal+ på natten som är helt underbara, men på ett helt annat sätt... Hrm, hur som helst så kan ni, om ni känner för det, glömma det sista jag sa!
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

GaBBe

Citat från: Patrik skrivet 23 november 2004 kl. 20:52:03
Jaha. Vilken genre gillar du bäst då? (Inte för att det har med ämnet och göra, men...)

Jag föredrar action, komedi och actionkomedi (sistnämnda helst med Jackie Chan).

Sen finns det ju vissa filmer som går på Canal+ på natten som är helt underbara, men på ett helt annat sätt... Hrm, hur som helst så kan ni, om ni känner för det, glömma det sista jag sa!
Hehhee..=P Gillade Jackie Chan förut men har tröttnat på honom..hela grejen går bara ut på att han visar att "han är bra för han är vig" =P...åsså håller han på å kastar sig i luften å sånt...=/ Gillar skräckfilmer och Scary Movie filmerna...och vissa serier tex simpsons, anders och måns=P.., sex and the city, johnny bravo, robbinson..=P Det är allt!...tror jag

PAAATE

Jag ska nog inte räkna upp allt jag kollar på på tv, för det kommer ta ett tag, men nu ska jag se Simpsons på TV4, sen Melrose Place och sist That '70s show! :)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Arwen

Hejsan! Jag har lite svårt för att göra en top tio lista men ja jag gillar iaf Melody Club de är bäst.. sedan Stefan Sundström, Lena Ph, Magnus Uggla

/Anna
One ring to rule them all,one ring to find them
One ring to bring them all, and in the darkness bind them

Arwen

Eeeh nu kom vi väl ifrån ämnet lite va?

/Anna
One ring to rule them all,one ring to find them
One ring to bring them all, and in the darkness bind them

PAAATE

Citat från: Arwen skrivet 25 november 2004 kl. 20:53:17
Eeeh nu kom vi väl ifrån ämnet lite va?

/Anna

Om du menar mina och Gabbes senare inlägg, så ser det faktiskt ut så, ja...    :D
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

#21
I don't know what's worth fighting for
Or why I have to scream
I don't know why I instigate
And say what I don't mean
I don't know how I got this way
I know it's not alright
So I'm
Breaking the habit
Tonight

That's music for ya, baby!    ;D

Någon som har en aning om vad låten handlar om? Av videon att döma så verkar det som om någon tröttnar på något och tar livet av sig*. Videon, ja! Det är ju anime - I LOVE IT! :)   Videon är, för er som inte fattade vad jag sa, otroligt GRYM!!!

*eventuellt att någon blir lite koko och tar livet av sig.
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

GaBBe

Ok har inte sett den men linkin park vs JayZ live videon e riktigt grym...lr njae videon e kanske inte så grym..men låten e iaf dt..

PAAATE

Tja, jag håller nog inte med. Jag tycker inte att den låten är särskilt bra alls. Nu har jag visserligen bara hört den en gång (igår, Tisdag), men vad jag kan minnas var den inte så bra...  ;)   Å andra sidan har jag inte så bra minne...  :D
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Diana

Hm,jag lyssnar nästan enbart på jrock numera.(jrock= japansk rock).

Min favoritartist= Gackt
Favoritgrupp= Glay

Lyssnar även på musik som har varit med i olika anime-serier och filmer.

PAAATE

Citat från: Diana skrivet  6 december 2004 kl. 15:22:50
Hm,jag lyssnar nästan enbart på jrock numera.(jrock= japansk rock).

Min favoritartist= Gackt
Favoritgrupp= Glay

Lyssnar även på musik som har varit med i olika anime-serier och filmer.

Har du hört "Cha-la Head-Cha-la" nå'n gång? Den är bra!!! Introt till ".hack//sign" (uttalas dot hack sign) är väl också ganska bra, kommer inte riktigt ihåg hur den går... Nåja, det får jag ju snart höra. :)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

Citat från: Patrik skrivet  1 december 2004 kl. 15:24:27
Tja, jag håller nog inte med. Jag tycker inte att den låten är särskilt bra alls. Nu har jag visserligen bara hört den en gång (igår, Tisdag), men vad jag kan minnas var den inte så bra...  ;)   Å andra sidan har jag inte så bra minne...  :D

Nej, jag är inte schizofren, men jag citerar mig själv ändå!!! ;)

Måste bara säga att du hade rätt, Gabbe, den är ganska bra...
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

GaBBe

Citat från: Patrik skrivet  6 december 2004 kl. 18:17:55
Citat från: Patrik skrivet  1 december 2004 kl. 15:24:27
Tja, jag håller nog inte med. Jag tycker inte att den låten är särskilt bra alls. Nu har jag visserligen bara hört den en gång (igår, Tisdag), men vad jag kan minnas var den inte så bra...  ;)   Å andra sidan har jag inte så bra minne...  :D

Nej, jag är inte schizofren, men jag citerar mig själv ändå!!! ;)

Måste bara säga att du hade rätt, Gabbe, den är ganska bra...
Patrik...vad tycker du om videon till Call on me?=P..

PAAATE

#28
HOHOHO, den ja!   :o   Den är otroligt... intressant... ur en konstnärlig synpunkt...  ;) (Antar att du, och alla andra, fattar vad jag menar!)

Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Diana

Citat från: Patrik skrivet  6 december 2004 kl. 18:15:40

Har du hört "Cha-la Head-Cha-la" nå'n gång? Den är bra!!! Introt till ".hack//sign" (uttalas dot hack sign) är väl också ganska bra, kommer inte riktigt ihåg hur den går... Nåja, det får jag ju snart höra. :)

Jo då, visst har jag hört den låten,och ja,den är bra!  :)
Jag håller även med om att musiken i hack//sign är bra,men min favoritmusik kommer ifrån en anime som heter gravitation.(Cowboy bebop har också väldigt bra musik...).