Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Kommande tävlingar på Dubbningshemsidan (Feedback önskas!)

Startat av Daniel Hofverberg, 12 oktober 2017 kl. 01:55:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Richardo

Du kanske borde börja beta av de tävlingarna som redan är avslutade, annars blir det allt för mycket att göra om man tar allt på en gång.

Bara en vänskapligt förslag.  ;D

Daniel Hofverberg

Jag skulle gärna vilja, men eftersom filmbolagen har riktlinjer för när tävlingar ska publiceras och avslutas måste jag prioritera nya tävlingar framför att gå igenom tävlingsbidrag till redan avslutade tävlingar.

Egentligen skulle den nya tävlingen redan vara publicerad enligt 20th Century Fox önskemål, men jag har haft problem att få tävlingen att fungera - plus att jag ligger efter med det mesta efter att jag var utan Internet i några veckor tidigare - varför tävlingen tyvärr blivit försenad.

Richardo

Då var det väl dags att avslutade tävlingarna avslutade, eller?  ::)

Daniel Hofverberg

Då det inte kommit in nya tävlingsbidrag till Downsizing-tävlingen på ganska länge har jag avslutat den tävlingen nu. Maze Runner-tävlingen däremot håller jag öppen några dagar till, då det fortfarande kommer in tävlingsbidrag till den. Där får ju också varje person skicka in hur många tävlingsbidrag som helst, varför man inte är beroende av nya personer för att få in fler bidrag.

Den senaste tävlingen hade jag hoppats få klar till förra veckan, men tyvärr har allting strulat varför den har dragit ut på tiden. Men förhoppningsvis ska den kunna publiceras idag eller imorgon.

Varsågod

Jag tycker det är en konstig, otydlig och litet orättvis princip att man kan förlänga (och därmed potentiellt vinna) en tävling genom att medverka efter tillkännagivet slutdatum.

Eftersom slutdatum för tävlingen ingår i avsnittet "Tävlingsregler" kan man vid deltagande efter där angivet slutdatum sägas göra annat än vad regelverket föreskriver.
I normalfallet kan man inte deltaga i en tävling efter angivet slutdatum, eftersom man då inte följt reglerna för densamma. Att man som tävlande alls ska kunna deltaga, och samtidigt rita om förutsättningarna för en enligt befintligt regelverk avslutad tävling och dessutom kunna göra det inom tävlan när man frångår angivna tävlingsregler tycker jag är mycket märkligt.

Nu är det ju inte min tävling, så jag har ju ingen som helst bestämmanderätt, men jag tycker det tål att funderas på.
Om man ska kunna förlänga tävlingen medelst dylikt deltagande, eller det råkar vara så att tidsperioden i det aktuella fallet är mer flytande till följd av diverse faktorer och/eller förbehåll, borde det framgå av reglerna.

Daniel Hofverberg

Det är vid ett enda tillfälle som jag tillåtit tävlingsbidrag efter att den officiellt avslutats (Justice League), och det enbart för att den tävlingen var ett extremfall då knappt en enda person svarat rätt på alla tre grundfrågorna när tävlingen officiellt hade avslutats. Vid det fallet har jag gjort allt jag kunnat för att det ändå blivit rättvist för alla parter - även de som svarat inom tiden - så att ingen orättvisa kunnat uppstå.

I övriga fall har jag förvisso tvingats skjuta fram slutdatumet vid ett par tillfällen, men har inte tillåtit tävlingsbidrag efter det senast gällande slutdatumet. Det beror på att det helt enkelt inkommit för få tävlingsbidrag, så att jag måste göra allt jag kan för att få in fler tävlingsbidrag.

Daniel Hofverberg

Efter mycket möda och stort besvär är äntligen Dubbningshemsidans senaste tävling klar och publicerad. Den här gången handlar det om Oscarsnominerade Three Billboards Outside Ebbing, Missouri. Eftersom Maze Runner-tävlingen blivit relativt sett en succé (i betydelsen fler tävlingsbidrag än någon annan tävling i år) har jag även till den nya tävlingen valt att utgå ifrån ett enkelt spel baserat på HTML5 och JavaScript; ett spel som fungerar på både dator, mobil och surfplatta.

http://www.dubbningshemsidan.se/threebillboards-tavling.php

Richardo


Alexander

Citat från: Richardo skrivet  9 juli 2018 kl. 07:03:29
Då var det väl dags att avssluta Maze Runner.  ::)

Jag tror Daniel vet när de är dags att avsluta tävlingarna.  :)

Daniel Hofverberg

Mycket riktigt tog jag bort länkarna till Maze Runner-tävlingen ett halvt dygn för sent, vilket beror på att jag inte sitter vid datorn dygnet runt för att lurpassa exakt när klockan slår 12... ;)

Nu är i alla fall den senaste tävlingen publicerad, och den här gången handlar det om årets Oscarsvinnare Shape of Water. Den här tävlingen är kanske den enklaste hittills; eller också den svåraste - beror lite på hur man ser på saken... ;) Den här gången går det nämligen bara ut på att spela Tetris; ingenting annat...

http://www.dubbningshemsidan.se/shapeofwater-tavling.php

Precis som de senaste tävlingarna bygger spelet på HTML5 och JavaScript, och spelet fungerar bra på både datorer, mobiltelefoner och surfplattor i (nästan) alla webbläsare. Det har inte varit helt lätt att få allting fungerande, men efter många om och men tror jag att jag har lyckats.

Richardo


Varsågod

Citat från: Richardo skrivet 16 juli 2018 kl. 06:57:11
Då var ännu en tävling avsutad.  ::)

Två, faktiskt. Men det gynnar ingen att du ligger på och stressar Daniel om uppdateringar.
Så länge datumet för tävlingsdeltagande inte blivit framflyttat, är det ju bara för ansvarig att diskvalificera de bidrag som inkommit för sent.

Daniel Hofverberg

De nuvarande tävlingarna kommer förlängas, men jag har ingen tillgång till webbhotellet just nu så jag har inte möjlighet att ändra datumen. Det kommer ordnas så fort jag har möjlighet.

Ni kan i alla fall lugnt fortsätta skicka in tävlingsbidrag tills ni hör motsatsen.


Daniel Hofverberg

Bra att du påminde mig - jag hade hela tiden tänkt förlänga tävlingarna, men i och med att det varit Trästockfestivalen i Skellefteå under helgen som tagit upp merparten av min vakna tid hade jag totalt glömt bort allt som har med Dubbningshemsidan att göra...