Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 18 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 12 juni 2018 kl. 22:59:05
Jag har inte heller sett på dubbningen men jag skulle anta de flesta av huvudrollerna från första filmen gjorde sina roller igen.  :)

Nåja, om bara någon vet vilka rösterna är skulle jag bli glad!

Dessutom så kommer faktiskt 3an att ha premiär nu i sommar!

Richardo

Några creditlistor för stumfilmer generellt skulle uppskattas.

Alexander

Liten udda sak, men hade det inte varit fyndigt om det fanns creditlistor för leksaker. Leksaker oftast en action figur eller docka som kan prata. Naturligtvis måste det vara för en leksak vars repliker i sitt ursprungliga land varit på ett annat språk och sen blivit inspelade på svenska när leksaken kom till Sverige.   :D

E

Nån som har creditlista till Djungelgänget - filmen

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 13 juli 2018 kl. 12:37:56
Nån som har creditlista till Djungelgänget - filmen
Oj, har jag glömt att lägga ut den...? Jag skrev ihop den förra veckan, men kanske missade jag att ladda upp den till servern. Ordnar det ikväll eller imorgon. :)

E

#575
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 juli 2018 kl. 12:54:57
Oj, har jag glömt att lägga ut den...? Jag skrev ihop den förra veckan, men kanske missade jag att ladda upp den till servern. Ordnar det ikväll eller imorgon. :)

BRA :)

Richardo

Önskar creditlista för den tecknade tv-serien Oliver Twist

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 juli 2018 kl. 12:54:57
Oj, har jag glömt att lägga ut den...? Jag skrev ihop den förra veckan, men kanske missade jag att ladda upp den till servern. Ordnar det ikväll eller imorgon. :)

Skulle du kunna lägga upp creditlistorna till Superhjältarna 2, Christoffer Robin & Nalle Puh, Mary Poppins Kommer Tillbaka, Ralf röjer på internet, Toy Story 4 och Frost 2 när de väl har biopremiär i Sverige?  :)

Daniel Hofverberg

Jag försöker alltid få tag i creditlistor till filmer som går upp på bio, och lägger självklart ut dem när jag får tag i dem. Jag ska göra mitt yttersta för att få tag i credits till de här filmerna också, men det borde inte vara några problem då alla dessa kommer från Disney - då bör jag, om inte annat, åtminstone kunna vända mig till Disney Character Voices International i Köpenhamn för att få credits.

Jag brukar försöka lägga ut creditlistor 1 - 2 dagar före biopremiären, även fast det inte alltid lyckas.

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 juli 2018 kl. 23:04:05
Jag försöker alltid få tag i creditlistor till filmer som går upp på bio, och lägger självklart ut dem när jag får tag i dem. Jag ska göra mitt yttersta för att få tag i credits till de här filmerna också, men det borde inte vara några problem då alla dessa kommer från Disney - då bör jag, om inte annat, åtminstone kunna vända mig till Disney Character Voices International i Köpenhamn för att få credits.

Jag brukar försöka lägga ut creditlistor 1 - 2 dagar före biopremiären, även fast det inte alltid lyckas.

Varken Bilar 3 eller Skönheten och Odjuret (spelfilmen från förra året) finns ju på creditssidan?  :(
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 24 juli 2018 kl. 23:11:26
Varken Bilar 3 eller Skönheten och Odjuret (spelfilmen från förra året) finns ju på creditssidan?  :(
Tyvärr fick jag aldrig creditlistor till Bilar 3 eller Skönheten och Odjuret medan filmerna gick på bio, trots påtryckningar till Disneys kontor i Stockholm (det här var innan jag fick kontakt med Disney Character Voices International i Köpenhamn). :(

Bilar 3 var ju dock Anders M Olsson vänlig nog att skriva av creditsen till ganska nyligen, så den kommer upp på sajten inom de närmaste dagarna. Skönheten och Odjuret har jag nyligen köpt på Blu-Ray, men jag har inte ens öppnat filmen än; än mindre sett om det fanns utsatta dubbcredits där.

Det är tur att jag nuförtiden kan vända mig direkt till Disney i Köpenhamn, för tyvärr har det varit svårare att få tag i creditlistor från Disneys distributionskontor i Sverige på senare år, då ingen riktigt verkar vilja ta ansvar för sådant - på den tiden när Ellen Fjaestad var pressansvarig, så var det lätt som en plätt att få creditlistor.

Richardo

Förutom som kuriösa åt dubbnings-entusiaster, finns det någon annan som använder creditlistor i sina arbeten eller forskning?

Oscar Isaksson

#582
Här är creditlistan till Ensam hemma igen (Home Alone 3)

Svenska röster:
Leo Hallerstam - Alex Pruitt
Dan Bratt - Peter Beaupre
Lena Ericsson - Alice Ribbons
Thomas Engelbrektsson - Burton Jernigan
Fredrik Dolk - Earl Unger
Gizela Rasch - Karen Pruitt
Mikael Roupé - Jack Pruitt
Linus Wahlgren – Stan Pruitt
Therese Reuterswärd – Molly Pruitt
Hanna Landing - fru Hess
Håkan Mohede - papegojan


Svensk regi: Lena Ericsson

Svensk regiassistent: Mikael Roupé

Svensk dialogöversättning: Cecilia Molander

Producent: Svend Christiansen

Inspelad vid Sun Studio A/S, Köpenhamn

Svensk version producerad av:
Sun Studio A/S

E

Jag vill ha creditlista till dessa serier

Ariol
Boblins
Rymdrekryterna
Creepschool
Koalabröderna
Stanley
Voffy
Lloyd i rymden
Higglystans hjältar
Kaninbyn
Chop Socky Chooks
Jojos Cirkus

Daniel Hofverberg

Merparten av de där är nog inte helt enkla att få tag i, men jag ska göra mitt bästa.

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 26 juli 2018 kl. 11:16:25
Här är creditlistan till Ensam hemma igen (Home Alone 3)
Tack så mycket. Jag hade faktiskt nyligen planer på att leta fram VHS-utgåvan och kolla upp om dubbcredits för Ensam hemma igen - nu slapp jag det... :)