Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Familjen Utter (PB&J Otter)

Startat av gstone, 15 juli 2023 kl. 22:30:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Jabberjaw skrivet  9 december 2023 kl. 11:29:29Aldrig sett någon annan nämna serien så trodde inte många tyckte om Familjen Utter. Gick den bara på SVT?
Såvitt jag vet har serien bara sänts på SVT mellan 1999 och 2001. Dubben beställdes av Disney, så man kan ju tycka att den borde ha sänts även på Disney Channel, men jag har i alla fall inget minne av det.

Jabberjaw

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 december 2023 kl. 12:52:37Såvitt jag vet har serien bara sänts på SVT mellan 1999 och 2001. Dubben beställdes av Disney, så man kan ju tycka att den borde ha sänts även på Disney Channel, men jag har i alla fall inget minne av det.
Vad märkligt :-[

Är det stor eller liten chans att den då kommer att publiceras på Disney+ i framtiden?

Daniel Hofverberg

Citat från: Jabberjaw skrivet 12 december 2023 kl. 23:38:56Vad märkligt :-[

Är det stor eller liten chans att den då kommer att publiceras på Disney+ i framtiden?
Hela serien finns på Disney+ i USA, men där har den tyvärr bara ljudspår på engelska, latinamerikansk spanska, brasiliansk portugisiska, japanska, koreanska och mandarin (samt enbart engelsk och kinesisk text). Det tolkar jag som att serien inte finns på Disney+ i något europeiskt land än, och det i kombination med att den funnits i över ett år på amerikanska Disney+ är ju helt klart inget gott tecken.

Visst, att den kommer på Disney+ även i Norden förr eller senare ser jag nog ändå som relativt troligt, men jag är tyvärr misstänksam att det lär bli i textad originalversion; eller möjligen i form av nydubbning. Jag tror tyvärr att sannolikheten är liten att den befintliga svenska dubben kommer att se dagens ljus igen, även om jag verkligen hoppas att jag har fel... :(