Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Tom & Jerry

Startat av TonyTonka, 31 augusti 2008 kl. 21:24:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

TonyTonka

Vilka gör rösterna i Tom & Jerry?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

I vilken dubbning då? Syftar du på dubbningen av kortfilmerna, som släppts på DVD, på någon av långfilmerna eller vad?

TonyTonka

jag har hört att lilla sportspegeln ska ha en dubbning med Tom & Jerry. också har jag en video kasset som heter Tom & Jerry tar en jamare.


PS. varför visar alldrig Cartoon Network Tom & Jerry på svenska?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Erika

I Lilla sportspgelns dubb har jag för mig att det är programledarna som gör alla röster. Jag har aldrig gillat den dubben.

I den andra dubben som du nämner har jag för mig att det är Staffan Hallerstam som gör alla röster.

ddubbning

Citat från: Tonytonka skrivet  2 september 2008 kl. 14:49:19
jag har hört att lilla sportspegeln ska ha en dubbning med Tom & Jerry. också har jag en video kasset som heter Tom & Jerry tar en jamare.


PS. varför visar alldrig Cartoon Network Tom & Jerry på svenska?

Jag känner inte till något om videokassetten ifråga, men jag vet att i Lilla Sportspegeln var det som sagt troligen alltid programledarna som stod för rösterna i filmerna. Detta skedde genom s.k lektordubbning dvs. programledarnas röster hördes "över" originalrösterna som hela tiden hördes i bakgrunden.

Varför Cartoon Network sänder Tom och Jerry-filmerna odubbat har även jag funderat på. Visserligen innehåller många av filmerna lite eller ingen dialog , men det finns ju trots allt karaktärer som talar tex. hunden Spike och ibland även människokaraktärer.


Daniel Hofverberg

Såvitt jag kan minnas var det bara en enda av de dåvarande programledarna i Lilla Sportspegeln som gjorde alla rösterna i deras hemska lektordubb av Tom & Jerry - jag tror det var Jacob Hård, men jag är inte hundra.

Jag har också undrat över varför Cartoon Network visar Tom & Jerry odubbat, medan allt annat är dubbat. Jag gissar att det är en kvarleva från den tiden då Cartoon Network var en gemensam kanal för ett stort antal länder, då de prioriterade och bara dubbade omkring 30% (från början) av serierna till svenska - då antar jag att de prioriterade bort dessa kortfilmer, eftersom de har mindre behov av översättning än andra. Sen dess har det antagligen levt kvar tills idag, och ingen har tänkt eller brytt sig om att göra något åt det.

Ale

När det gäller dvd dubbningarna för tom och Jerry så kan jag svära på att Kristian Stålhgren,Annica Smedius,Gunnar Ernblad är med och kanske också Annelie Berg  men är inte helt säkert.

ddubbning

Ursäkta att jag drar upp ett gammalt ämne, men jag kan berätta att för ett tag sen såg jag en klassisk kortfilm med Tom & Jerry på Boomerang. (Det är väl för övrigt endast där som klassiska Tom & Jerry-kortfilmer visas numera?) Dessa filmer brukar ju som sagt vara odubbade, så jag blev förvånad när filmens titel översattes röstledes med en röst som tillhör dubbningsveteranen Andreas Nilsson. Dock var det nog inga repliker i övrigt i filmen såvitt jag minns men det kan ju tänkas att man kanske även har dubbat filmer med repliker även inne i filmerna. Är det någon som vet om helt dubbade klassiska Tom & Jerry-kortfilmer har sänts på Boomerang?

Sen undrar jag också om någon vet vilka som medverar i dubbningen av The Tom and Jerry show , alltså denna tv-serie: http://www.behindthevoiceactors.com/tv-shows/The-Tom-and-Jerry-Show-2014/ .Kände särskilt igen Spikes svenska röst, men kunde inte placera den trots att den lät väldigt bekant.

gorehound

Det släpptes även hyrfilmer på sent 80-tal eller tidigt 90-tal där Gunnar Ernblad gjorde rösterna. Minns dock inte vem som gjorde rösten till Mammy Two Shoes, däremot är jag bombsäker på att det är samma person som gjorde rösten till Ursulas mänskliga form i den Lilla sjöjungfrun när djuren börjar attackera bröllopet. :D

ddubbning

Citat från: gorehound skrivet 23 mars 2015 kl. 09:57:28
Det släpptes även hyrfilmer på sent 80-tal eller tidigt 90-tal där Gunnar Ernblad gjorde rösterna.
Där ser man, intressant!

AlexanderM

#10
Citat från: ddubbning skrivet 23 mars 2015 kl. 18:35:18
Där ser man, intressant!

Flera (om inte alla) mina Tom & Jerry kassetter jag hade som liten innehöll just den dubbningen med Gunnnar. Trist att man hör den engelska dialogen i bakgrunden, en "lektorsdubb" även där...
"Får jag gissa? Ni snubbar är tandfeèrna inte sant?

Nej det finns inte 4 tandfeèr idiot! Det där är de 7 dvärgarna!"

Bebop & Rocksteady, Teenage Mutant Hero Turtles ("Shredderville")

Daniel Hofverberg

Dessutom släppte Atlantic Film och Svenska Videoförlaget några VHS-kassetter med Tom & Jerry under 1980-talet, som innehöll en lektordubbning där Staffan Hallerstam gjorde samtliga röster.

Och så har vi förstås den nu aktuella dubbningen som använts på alla DVD-utgåvor, och som bör ha gjorts av Sun Studio runt mitten av 2000-talet.

ddubbning

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 mars 2015 kl. 20:45:48
Dessutom släppte Atlantic Film och Svenska Videoförlaget några VHS-kassetter med Tom & Jerry under 1980-talet, som innehöll en lektordubbning där Staffan Hallerstam gjorde samtliga röster.

Och så har vi förstås den nu aktuella dubbningen som använts på alla DVD-utgåvor, och som bör ha gjorts av Sun Studio runt mitten av 2000-talet.
Intressant att höra om de dubbningar som finns!

Vilka medverkar i Sun Studio-dubbningen ?

Daniel Hofverberg

Det är ett flertal skådespelare och varierar en del mellan olika kortfilmer. Men jag vill minnas att det lät som att Jennie Jahns spelade Toms mörkhyade matte i alla kortfilmer där hon medverkade, och det är utan någon som helst tvekan Gunnar Ernblad som spelar Spike (hans röst kan ingen ta miste på!). Det låter också som att Peter Sjöquist läser upp textskyltar och avsnittstitlar för de flesta av kortfilmerna.

Sen finns det även några jag inte har lyckats att identifiera, och det har tyvärr inte funnits några utsatta dubbcredits i något sammanhang där den här dubbningen har förekommit.

ddubbning

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 mars 2015 kl. 22:14:54
Det är ett flertal skådespelare och varierar en del mellan olika kortfilmer. Men jag vill minnas att det lät som att Jennie Jahns spelade Toms mörkhyade matte i alla kortfilmer där hon medverkade, och det är utan någon som helst tvekan Gunnar Ernblad som spelar Spike (hans röst kan ingen ta miste på!). Det låter också som att Peter Sjöquist läser upp textskyltar och avsnittstitlar för de flesta av kortfilmerna.

Sen finns det även några jag inte har lyckats att identifiera, och det har tyvärr inte funnits några utsatta dubbcredits i något sammanhang där den här dubbningen har förekommit.
Tack för informationen! Mycket synd att det inte fanns några utsatta dubbcredits.

paddingtonbear

#15
Ber om ursäkt om jag gör en relativt stor bump. Men vet någon om Tom & Jerry Super Comedy Show givits ut på köp eller hyrfilm?


Daniel Hofverberg

Jag skulle ha behövt se något helt avsnitt och inte bara intro för att kunna avgöra med säkerhet, men förmodligen lär nog alla VHS-utgåvor ha unika nydubbningar.

På VHS verkar ju Tom & Jerry ha hur många olika dubbningar som helst (en för varje distributör), till största delen lektordubbningar, men då jag inte hade TV3 på den tiden det här begav sig vet jag inte hur den dubbningen var.

paddingtonbear

Hm okej  :(  Jag vet att jag har minst 10 VHS utgåvor av de äldre med tom & jerry. Tom &Jerry Show (1975) visades även på TV4Riks 1991/1992, dock i textad version. Vet du vilka Tom & Jerry VHS utgåvor som kan tänkas innehålla dessa två serierna. Av det jag hittils sett på alla köp och hyr filmer utav T&J så är det den "vanliga" serien/avsnitten som jag sett

Det jag funderade över var om Swenostalgia vet vilka släpp man kan kolla efter för att få klarhet i det hela?

Daniel Hofverberg

Spontant vill jag minnas att de allra flesta VHS-utgåvor med Tom & Jerry innehåller biovisade kortfilmer, och inte någon av TV-serierna. Men det finns säkerligen fler VHS-utgåvor än de jag har, så det i sig är ju inget bevis av något slag.

Jag har i alla fall inget minne av att ha sett introt du länkar till på någon VHS-utgåva. Det behöver dock inte säga så mycket, för på både VHS och DVD har det ju varit relativt vanligt att man klippt bort eller bytt ut intron i alla möjliga sammanhang, så att det faktiskt kan vara avsnitt av serien även utan det rätta introt.

paddingtonbear

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 juni 2016 kl. 20:18:41
Spontant vill jag minnas att de allra flesta VHS-utgåvor med Tom & Jerry innehåller biovisade kortfilmer, och inte någon av TV-serierna. Men det finns säkerligen fler VHS-utgåvor än de jag har, så det i sig är ju inget bevis av något slag.

Jo jag blev också ganska nyfiken på vilka eller vilken hyrutgåva det kan tänkas röra sig om som SWEnostalgia pratar om i följande kommentar
Citat
Det släpptes även hyrfilmer på sent 80-tal eller tidigt 90-tal där Gunnar Ernblad gjorde rösterna.

Får invänta och se om han minns.

Daniel Hofverberg

I och med flytten är de flesta av mina VHS-filmer i min nya lägenhet, så jag kan inte kolla just nu; men om jag inte minns fel tror jag att det var VHS-utgåvorna med Tom & Jerry som Warner Home Video gav ut som var lektordubbade med Gunnar Ernblad som speakerröst. Warner gav ut minst 9 VHS-volymer 1993, som samtliga var lektordubbade med en dubb som såvitt jag vet inte använts någon annanstans.

Jag har bara två eller tre av de Warner-släppta VHS:erna, men i alla fall de jag har innehåller klassiska biovisade kortfilmer från MGM.

paddingtonbear

#21
Kanske också har några riktigt gamla videofilmer med Tom & Jerry. Tvivlar dock på att det är något annat än de vanliga kortfilmerna


gstone

Jag har hört( här på forrumt) att den bästa levande röstskådespelarn Siw Malmqivst har gjort  en röst i någon dubbning av Tom och Jerry vilken var det ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Jabberjaw

Citat från: gstone skrivet  5 januari 2018 kl. 15:23:00
Jag har hört( här på forrumt) att den bästa levande röstskådespelarn Siw Malmqivst har gjort  en röst i någon dubbning av Tom och Jerry vilken var det ?

Hon medverkade i Tom & Jerry Show(1975) 1988-1989 på TV3 av Media Dubb mycket riktigt. Hon sjöng bland annat introt på svenska då förstås, tillsammans med en annan manlig skådespelare som jag tyvärr inte kommer på namnet för i skrivande stund. Samt diverse röster tillsammans med Gunnar Ernblad m.f. Översättningen gjordes i vanlig ordning utav Gunnar ernblad som för den tidsperioden uteslutande översatte nästan allting  ;D

gstone

Citat från: Jabberjaw skrivet  5 januari 2018 kl. 15:56:37
Hon medverkade i Tom & Jerry Show(1975) 1988-1989 på TV3 av Media Dubb mycket riktigt. Hon sjöng bland annat introt på svenska då förstås, tillsammans med en annan manlig skådespelare som jag tyvärr inte kommer på namnet för i skrivande stund. Samt diverse röster tillsammans med Gunnar Ernblad m.f. Översättningen gjordes i vanlig ordning utav Gunnar ernblad som för den tidsperioden uteslutande översatte nästan allting  ;D


Finns det något sätt jag kan se/höra den här dubbningen ? Det vore värkligen intressant/ trevligt och framför allt underhållande eller är det en av dom dubbnigar man inte kan få ?tag i som orginal dubbnigarna av Lady och Lufsen och Törnrosa bland andra.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Jabberjaw

Jag har några avsnitt inspelat 1988 och 1989 på VHS med dessa med svensk dubbning och sv. sjunget intro. Så omöjligt är det inte men väldigt svårt att hitta på band....  ::) :-\

Sändes på TV3 1989


Sändes på TV3 1988-1989


Sedan vet jag tyvärr inte om det finns en andra dubbning av Media Dubb International. eller om Grape Ape sändes enskilt. Min enda tanke är om den någonsin även sändes som The New Tom & Jerry Grape Ape Show, annars är nog Media Dubb 1988 enda svenska dubbningen på dessa Tom & Jerry serierna.

gstone

Daniel skulle det g¨att få fram credits till några av dom nya dvd Tom och Jerry filmerna  som Tom & Jerry: Willy Wonka and the Choclate Factory, Tom & Jerry: Landkrabbor med morrhår, Tom & Jerry: Spionjakten, Tom & Jerry: Tillbaka till landet OZ , Tom & Jerry: Meet Sherlock Holmes och Tom och Jerry - Fast and the furry ??

Jag skulle verkligen uppskatta det !!"
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag gillar ändå dom nya filmerna och även Tom och Jerry Kids och Tom och Jerry tales ! :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Synd att det aldrig kom en om & Jerry: The Golden Collection, Volume 2  :'( :'( :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Snälla kan du ta reda på vilka rösterna är i Tom and Jerry:
Willy Wonka and the Chocolate Factory ??!!!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: gstone skrivet  5 september 2020 kl. 14:49:35
Snälla kan du ta reda på vilka rösterna är i Tom and Jerry:
Willy Wonka and the Chocolate Factory ??!!!
Ja herregud den filmen

MOA

Förresten,e Fisketuren(Fisksoppan)på Tom & Jerry Spinner Vidare dubbad?

Erika

Citat från: MOA skrivet 25 september 2020 kl. 07:23:56
Förresten,e Fisketuren(Fisksoppan)på Tom & Jerry Spinner Vidare dubbad?

Det var många år sedan man såg den (och har tyvärr ingen möjlighet att kolla upp), men tror en speaker läste skyltar och dylikt. 

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet 25 september 2020 kl. 12:30:27
Det var många år sedan man såg den (och har tyvärr ingen möjlighet att kolla upp), men tror en speaker läste skyltar och dylikt.
Jag har den och kan kolla upp det - men det får mest troligt lov att vänta tills flytten till den nya servern är klar, då jag måste prioritera det all ledig tid nu för att (någorlunda) säkerställa att inte det nuvarande webbhotellet släcks ner utan förvarning (så att sajten dör). :)

gstone

Antingen nu eller från nästa och torsdag har McDonalds 12 olika Tom och Jerry leksaker.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: gstone skrivet 28 augusti 2021 kl. 19:09:37
Antingen nu eller från nästa och torsdag har McDonalds 12 olika Tom och Jerry leksaker.
Baserade på filmer eller?

gstone

Citat från: MOA skrivet 28 augusti 2021 kl. 20:15:43
Baserade på filmer eller?

Tror inte det.

Det verkar vara på torsdag som dom börjar ha leksakerna.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Skokaka

Jag undrar vem som gör rösten till den elaka mannen som misshandlar Tom hela tiden i Gene Deitch kortfilmerna. Han syns med tre gånger.

I Down and Outing så skriker en förare som görs av Peter Sjöquist "Se dig för hur du kör, din drulle!" och ägaren skriker tillbaka "SE DIG FÖR SJÄLV!" men jag vet inte vems röst det är.

Det är inget tal i High Steaks så där har jag ingenting att säga något...

Den enda med ägaren i som jag inte har sett på svenska är Sorry Safari, där har han tre repliker. Har den dubbats och vem gör rösten där? Och är det samma röst som i Down and Outing? Elefanten talar också i den. Någon som vet?

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 12 januari 2022 kl. 22:53:40
Jag undrar vem som gör rösten till den elaka mannen som misshandlar Tom hela tiden i Gene Deitch kortfilmerna. Han syns med tre gånger.

I Down and Outing så skriker en förare som görs av Peter Sjöquist "Se dig för hur du kör, din drulle!" och ägaren skriker tillbaka "SE DIG FÖR SJÄLV!" men jag vet inte vems röst det är.

Det är inget tal i High Steaks så där har jag ingenting att säga något...

Den enda med ägaren i som jag inte har sett på svenska är Sorry Safari, där har han tre repliker. Har den dubbats och vem gör rösten där? Och är det samma röst som i Down and Outing? Elefanten talar också i den. Någon som vet?
De där har jag aldrig hört för när jag såg kortfilmerna var dom på engelska.
I Sorry Safari har Djurplågaren den välkända repliken"Don't Touch My Guns!"
https://www.facebook.com/watch/?ref=search&v=1420126638156863&external_log_id=0b883eec-221d-43b8-90cb-7808ddf9a7f4&q=sorry%20safari

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 13 januari 2022 kl. 17:47:43
De där har jag aldrig hört för när jag såg kortfilmerna var dom på engelska.
I Sorry Safari har Djurplågaren den välkända repliken"Don't Touch My Guns!"
https://www.facebook.com/watch/?ref=search&v=1420126638156863&external_log_id=0b883eec-221d-43b8-90cb-7808ddf9a7f4&q=sorry%20safari

Avsnittet var visst i en gammal VHS eller något när jag då såg den.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 13 januari 2022 kl. 18:59:22
Avsnittet var visst i en gammal VHS eller något när jag då såg den.
Som vi skrev tidigare

Skokaka


Daniel Hofverberg

Citat från: Skokaka skrivet 12 januari 2022 kl. 22:53:40
Den enda med ägaren i som jag inte har sett på svenska är Sorry Safari, där har han tre repliker. Har den dubbats och vem gör rösten där? Och är det samma röst som i Down and Outing? Elefanten talar också i den. Någon som vet?
Sorry Safari borde ha dubbats till svenska, för den finns med i den svensk-brittiska DVD-boxen med Tom & Jerry, som har svenskt ljudspår. Dock vill jag minnas att det är ett fåtal kortfilmer där svenska ljudspår trots allt saknas på DVD, så jag måste kolla upp boxen med egna ögon för att avgöra med säkerhet. Jag ska kolla upp saken. :)

Citat från: Skokaka skrivet 13 januari 2022 kl. 18:59:22
Avsnittet var visst i en gammal VHS eller något när jag då såg den.
Enligt Svensk Mediedatabas var Sorry Safari med på VHS-filmen Tom & Jerry 12 - Tom och Cherie, som Esselte Video släppte 1990. Enligt Svensk Mediedatabas ska den VHS-utgåvan ha svenskt tal, men jag har den inte själv i min ägo och kan därför inte säga med säkerhet om det stämmer.
https://smdb.kb.se/catalog/id/001386856

Men sen kan samma kortfilm mycket väl ha funnits med i fler VHS-utgåvor, för det är ganska många Tom & Jerry-filmer där Svensk Mediedatabas inte specificerar vilka kortfilmer som ingår. Framförallt på 1980-talet släpptes många hyr-VHS:er med Tom & Jerry av Esselte Video som var i textad originalversion, medan de dubbade VHS-filmerna ser ut att ha släppts runt 1990 och framåt. Den äldsta filmen där SMDb har med en anteckning om svenskt tal (vilket de oftast skriver ut vid dubbade filmer, men inte alltid) är Tom & Jerry 4, som Esselte Video släppte 1990.

Dock är jag osäker om det verkligen finns någon "äkta" dubbning av Tom & Jerry på VHS, för alla VHS-utgåvor jag har stött på har varit lektordubbade - vanligtvis med en enda skådespelare som gjort alla roller.

Skokaka

#43
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 januari 2022 kl. 00:11:15
Sorry Safari borde ha dubbats till svenska, för den finns med i den svensk-brittiska DVD-boxen med Tom & Jerry, som har svenskt ljudspår. Dock vill jag minnas att det är ett fåtal kortfilmer där svenska ljudspår trots allt saknas på DVD, så jag måste kolla upp boxen med egna ögon för att avgöra med säkerhet. Jag ska kolla upp saken. :)

Enligt Svensk Mediedatabas var Sorry Safari med på VHS-filmen Tom & Jerry 12 - Tom och Cherie, som Esselte Video släppte 1990. Enligt Svensk Mediedatabas ska den VHS-utgåvan ha svenskt tal, men jag har den inte själv i min ägo och kan därför inte säga med säkerhet om det stämmer.
https://smdb.kb.se/catalog/id/001386856

Men sen kan samma kortfilm mycket väl ha funnits med i fler VHS-utgåvor, för det är ganska många Tom & Jerry-filmer där Svensk Mediedatabas inte specificerar vilka kortfilmer som ingår. Framförallt på 1980-talet släpptes många hyr-VHS:er med Tom & Jerry av Esselte Video som var i textad originalversion, medan de dubbade VHS-filmerna ser ut att ha släppts runt 1990 och framåt. Den äldsta filmen där SMDb har med en anteckning om svenskt tal (vilket de oftast skriver ut vid dubbade filmer, men inte alltid) är Tom & Jerry 4, som Esselte Video släppte 1990.

Dock är jag osäker om det verkligen finns någon "äkta" dubbning av Tom & Jerry på VHS, för alla VHS-utgåvor jag har stött på har varit lektordubbade - vanligtvis med en enda skådespelare som gjort alla roller.

:D Tack.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 12 januari 2022 kl. 22:53:40
Jag undrar vem som gör rösten till den elaka mannen som misshandlar Tom hela tiden i Gene Deitch kortfilmerna. Han syns med tre gånger.

I Down and Outing så skriker en förare som görs av Peter Sjöquist "Se dig för hur du kör, din drulle!" och ägaren skriker tillbaka "SE DIG FÖR SJÄLV!" men jag vet inte vems röst det är.

Det är inget tal i High Steaks så där har jag ingenting att säga något...

Den enda med ägaren i som jag inte har sett på svenska är Sorry Safari, där har han tre repliker. Har den dubbats och vem gör rösten där? Och är det samma röst som i Down and Outing? Elefanten talar också i den. Någon som vet?
High Steaks e också den värsta kortfilmen i hela Tom & Jerry serien

gstone

Är det eurotroll som har dubbat dom Tom och Jerry kortfilmer som finns på dvd ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Vilket bolag dubbade Tom & Jerry Tales ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oskar

#47
Nej tyvärr dubbning inspelning på sun studio.
Warner bros brukar anlita på den tiden sun studio. De flesta tom och jerry serier och filmer och kortfilm som släpps på dvd från warner bros dubbar på sun studio.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  5 februari 2022 kl. 17:23:59
Är det eurotroll som har dubbat dom Tom och Jerry kortfilmer som finns på dvd ?
Alla Tom & Jerry-kortfilmer på DVD har dubbats av Sun Studio Sverige.

Citat från: gstone skrivet  5 februari 2022 kl. 17:24:52
Vilket bolag dubbade Tom & Jerry Tales ?
Det borde vara SDI Media, men 100% säker är jag inte då det aldrig funnits utsatt dubbcredits.

Beck

Hej!

Har Tom and Jerry Show (1975) visats på TV4 i början av 90-talet?
Jag minns att det var engelskt tal och svensk text, jag såg några avsnitt på den tiden:

No Bones About It / An Ill Way / Beach Bully

The Super Bowler

Är det någon som har avsnitten med svensk text?
Kan någon bekräfta att det var TV4 som visade serien?

Goliat

Citat från: Beck skrivet  2 september 2023 kl. 16:17:48Hej!

Har Tom and Jerry Show (1975) visats på TV4 i början av 90-talet?
Jag minns att det var engelskt tal och svensk text, jag såg några avsnitt på den tiden:

No Bones About It / An Ill Way / Beach Bully

The Super Bowler

Är det någon som har avsnitten med svensk text?
Kan någon bekräfta att det var TV4 som visade serien?
Jag har bara ett avsnitt från tv3 med Tom o Jerry Show, tyvärr ingen undertext den var dubbad till svenska enbart. Osäker på tv4, har inte hittat något om det.

Beck

Jag förstår, men enligt Svensk Mediedatabas så visades Tom och Jerry på TV4 1992 och 1993.
Ett klipp på Youtube bekräftar detta! 


Goliat

Citat från: Beck skrivet  2 september 2023 kl. 17:37:58Jag förstår, men enligt Svensk Mediedatabas så visades Tom och Jerry på TV4 1992 och 1993.
Ett klipp på Youtube bekräftar detta!

Men var det Tom och Jerry Show eller vanliga Tom och Jerry?

Kan du länka till smdb också, så kan jag titta lite närmare. Försökt kartlägga tom o Jerry lite med dubbningarna. 

Beck

Citat från: Goliat skrivet  2 september 2023 kl. 18:36:51Men var det Tom och Jerry Show eller vanliga Tom och Jerry?

Kan du länka till smdb också, så kan jag titta lite närmare. Försökt kartlägga tom o Jerry lite med dubbningarna.
Det var Tom och Jerry Show.
Ja, här är länken!
https://smdb.kb.se/catalog/search?q=tom+jerry+tv4+tecknad+serie&sort=OLDEST

Goliat

#54
Citat från: Beck skrivet  2 september 2023 kl. 18:46:34Det var Tom och Jerry Show.
Ja, här är länken!
https://smdb.kb.se/catalog/search?q=tom+jerry+tv4+tecknad+serie&sort=OLDEST
Ser inte att det nämns show dock eller datum som bekräftar vilket är serien är ifrån dock.

Ska iaf undersöka detta närmare.

Edit: jaha det va klipp från den. Då ska jag titta närmare på det.

Beck

Citat från: Goliat skrivet  2 september 2023 kl. 18:54:47Ser inte att det nämns show dock eller datum som bekräftar vilket är serien är ifrån dock.

Ska iaf undersöka detta närmare.

Edit: jaha det va klipp från den. Då ska jag titta närmare på det.
Ja, nu minns jag slut-temat!  :D