Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Garfield and Friends

Startat av Samlaren, 26 oktober 2019 kl. 13:08:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Samlaren

har den här serien dubbas Garfield and Friends det visas ett kort klipp från den serien i Svensson Svensson filmen men det framkommer inget tal.


TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Citat från: TonyTonka skrivet 26 oktober 2019 kl. 13:47:07
Den serien har dubbats. :)

Men är det inte den som har visats på eftermiddagen på gamla Barnkanalen och så!?^^

Daniel Hofverberg

Jodå, visst har Gustaf och hans vänner dubbats till svenska. Jag tror rentav att samtliga 121 avsnitt (alla 7 säsonger) dubbats, även fast jag inte är 100% säker på den saken.

Det är dock bara på SVT som serien sänts i dubbad form - först på SVT2 i omgångar mellan 1991 och 1998, och därefter på Barnkanalen mellan 2005 och 2008 (där under titeln Katten Gustaf). När serien sändes på TV3 mellan 2000 och 2002 under titeln Gustaf & Co. var den tyvärr bara i textad originalversion.

Serien dubbades av Eurotroll, och hade en riktigt bra högkvalitativ dubbning. :) Tråkigt nog tror jag inte att den har sänts alls i Sverige sedan 2008...

Elios

Har för mig dock att den även har sänts efter 2009 också nån gång.  ::)

Samlaren

Är det någon som har lyckats samla in avsnitt från den här serien?

Elios

Även Eric Donell medverkade ju denna serie som den anka med en badring runt sig. Det nämnde han i den föreläsning jag såg förra året och pekade på mig där ett tag att jag höll koll på vilka röster han hade gjort. Som då Ikaros i Herkules serien.  ;D

gstone

Det värkar komma en nu datoranimerad Gustaf film nästa år pm man ska tro  IMDB,
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 29 oktober 2019 kl. 06:55:09
Det värkar komma en nu datoranimerad Gustaf film nästa år pm man ska tro  IMDB,

Det finns inga nyheter angående den på IMDb och dessutom står det att den ska göras av 20th Century Fox vars projekt till stor del skrotades efter att de blivit uppköpta av Disney, de enda utav deras projekt som fortfarande ska göras är de som redan hade börjat filmas, eller bearbetats efter filmning, när Disney köpte Fox.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 29 oktober 2019 kl. 12:45:11
Det finns inga nyheter angående den på IMDb och dessutom står det att den ska göras av 20th Century Fox vars projekt till stor del skrotades efter att de blivit uppköpta av Disney, de enda utav deras projekt som fortfarande ska göras är de som redan hade börjat filmas, eller bearbetats efter filmning, när Disney köpte Fox.

Tror det just blev em Nickelodeon serie istället. Regissören är ju upptagen med Funko Pop filmen just nu !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Beck

Hej!

Är det någon som har Garfield and Friends inspelat från SVT med svensk text?
Jag söker avsnitten Lemon Aid, Hog Noon och Video Airlines.