Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Kommande tävlingar på Dubbningshemsidan (Feedback önskas!)

Startat av Daniel Hofverberg, 12 oktober 2017 kl. 01:55:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Richardo skrivet 18 december 2017 kl. 09:48:41
Det är i och för sig bara spekulation. Det finns ingen offentlig statistik för hur många tävlande det är för de tävlingarna så vitt jag vet. I vilket fall, så har de tillstånd att lotta ut tävlingarna oavsett hur många personer som deltar, så det går inte riktigt jämföra de tävlingarna med de här.
Sant, men vi kan nog kallt räkna med att tidningarna inte skulle arrangera tävlingar om de inte fick in ett ganska stort antal tävlingsbidrag.

Men det blir som sagt en haltande jämförelse, när svensk lag tillåter tävlingar som juridiskt sett är lotterier vid TV, radio och tryckta tidningar, men inte på webben. Väldigt olyckligt för alla att inte lagtexten har hunnit ikapp verkligheten...

Anders M Olsson

Citat från: Richardo skrivet 18 december 2017 kl. 09:30:34
Nä, försökte några gånger men jag är ingen baddare på såna här frågesporter.  ;D

Inget illa menat, men att förlänga deadlines för att man känner för det, ger ett oprofessionellt uttryck.  8)

Ganska säker på att Kalle Anka och andra inte förlänger sina tävlingar för allt i världen. haha  :P

Eftersom du tycks vara väldigt starkt engagerad i den här webbplatsen och hela tiden har synpunkter på - och frågor om - hur Daniel sköter den, kan man kanske tycka att du borde registrera dig som användare istället för att fortsätta posta som gäst. Eller hur?

Daniel Hofverberg

Det håller jag med om. Det tar faktiskt inte mer än 30 - 40 sekunder att registrera sig som medlem, och det medför flera fördelar. Inte minst slipper man ju CAPTCHA-kontrollerna och andra spamskydd, som man bör förlora ganska mycket tid på att svara på för varenda inlägg... Redan efter två inlägg bör man ha sparat in tiden det tog att skapa användarkontot.

TonyTonka

Jag ber om ursäkt om frågan redan ställts, men ungefär hur många tävlingsbidrag kom in i snitt i Disneytävlingarna som hölls för ett antal år sedan? ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Richardo


Richardo

Betyder det att du kommer kunna utse se tävlingsbidragen och utse vinnarna under veckan, nu när din dator fungerar?

(insåg just att det är mer relevant att publicera inlägget här)

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 18 december 2017 kl. 16:18:36
Jag ber om ursäkt om frågan redan ställts, men ungefär hur många tävlingsbidrag kom in i snitt i Disneytävlingarna som hölls för ett antal år sedan? ^^
Jag har inga exakta siffror här och nu, men jag vill minnas att de flesta av de äldre tävlingarna för några år sedan resulterade i runt 100 - 150 tävlingsbidrag. Som minst, vid exempelvis svåra tävlingar med motiveringar, låg det kanske på runt 60 - 70 bidrag.

Det är alltså mångdubbelt många fler än vid de här tävlingarna, vilket jag verkligen skulle vilja veta orsaken till...

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 december 2017 kl. 20:23:33
Jag har inga exakta siffror här och nu, men jag vill minnas att de flesta av de äldre tävlingarna för några år sedan resulterade i runt 100 - 150 tävlingsbidrag. Som minst, vid exempelvis svåra tävlingar med motiveringar, låg det kanske på runt 60 - 70 bidrag.

Det är alltså mångdubbelt många fler än vid de här tävlingarna, vilket jag verkligen skulle vilja veta orsaken till...

Nu spekulerar jag bara, men jag misstänker starkt att orsaken till att fler skickade in bidrag till de äldre tävlingarna, då många som besöker sidan (däribland jag) är väldigt Disney-intresserade. Det kan ju vara något annat, men då alla tävlingarna verkar ha fått in ganska dåligt med tävlingsbidrag oavsett upplägg så är det inte omöjligt att min teori stämmer.

Nu vet jag inte om det har med saken att göra, men en del kanske också tycker att vinsterna har för lite att göra med dubbning, men det är bara en vild gissning från min sida. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Vid Disney-klassikerna hade jag hållit med dig, men tävlingarna för några år sedan innefattade också Real Steel och I Am Number Four; och de har ju trots allt ingen koppling till dubbning och är heller inte filmer som gemene man skulle koppla ihop med Disney - och även dessa lockade ett stort antal tävlingsbidrag...

Så där tycker jag att den teorin spricker, då dessa båda filmer inte borde vara mycket mer populära än exempelvis Wonder Woman.

Samtidigt har antal besökare till Dubbningshemsidan ökat sedan den tiden, så det verkar bara vara just tävlingarna som lockar väldigt lite folk. Mystiskt...


Richardo

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 december 2017 kl. 23:22:47
Samtidigt har antal besökare till Dubbningshemsidan ökat sedan den tiden, så det verkar bara vara just tävlingarna som lockar väldigt lite folk. Mystiskt...

Det är motsägande. Om det verkligen var på grund av tävlingarna, då skulle bidragen ha ökat (vilket de inte har gjort).

Kommer du stänga den tredje och fjärde tävlingen eller förlänga dem ytterligare en vecka eller så? (Vid det här laget är det klart som korvspad att det inte kommer komma in fler tävlande).

Henkow

Varför bryr du dig så mycket om när tävlingarna slutar om du inte ens är med själv?

Richardo

Jag är bara nyfiken.

Rent officiellt, har de redan avslutats.

Det kan orsaka förvirring för de som tror att tävlingen fortfarande är aktiv.

Richardo


Daniel Hofverberg

#194
Jag har köpt en ny hårddisk från Tyskland, som jag väntar ska komma fram. Jag behöver det utrymmet för att ens kunna försöka rädda innehållet på den kraschade hårddisken, då jag måste ha utrymme att kunna lägga eventuella räddade filer på, och mina andra hårddiskar är i princip fulla. Tills den kommer finns det alltså inte så mycket jag kan göra.

Datorn i övrigt verkar fungera efter det nya nätaggregatet.

Jag har motvilligt avslutat de två kvarvarande tävlingarna - det känns inte så kul, men då det tillkommit så få nya bidrag på senare tid känns det inte alltför troligt att det kommer att komma fler i första taget.

Jag jobbar nu på de tre nya tävlingarna, och en av dem hoppas jag kunna publicera inom de närmaste dagarna - definitivt före julafton, i alla fall.

Jag hoppas verkligen att de nya tävlingarna kommer att resultera i betydligt fler antal tävlande. Fortsätter det i samma stil lär jag tyvärr tvingas tacka nej, om och när som filmbolag erbjuder vinster för fler tävlingar... :( Det vore väldigt olyckligt för alla parter, men det känns helt enkelt ohållbart att fortsätta lägga ner en massa timmars arbete på något som bara några få personer ställt upp på...

Citat från: Richardo skrivet 19 december 2017 kl. 14:02:10
Det är motsägande. Om det verkligen var på grund av tävlingarna, då skulle bidragen ha ökat (vilket de inte har gjort).
Jag har aldrig skrivit eller antytt att tävlingarna har vare sig ökat eller minskat antal besökare till sajten. Jag menade bara det att det inte är en generell minskning av antal besökare som orsakat det kraftigt minskade intresset för tävlingarna, utan att antal besökare ökat på senare år medan tävlingsbidragen kraftigt har minskat.