Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Tablåer & TV-visningar av långfilmer på högtider

Startat av Disneyfantasten, 19 december 2021 kl. 21:26:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Jag brukar kolla på tablåerna om vad som ska sändas på kanalen SVT Barn kommande dagar, men den 8, 9 & 10 så står följande text;

Ojdå! Sidan finns inte, eller så har vi gjort fel.
Har programmet slutat visat? Skrev du in adressen rätt? Om du inte hittar det du söker kan du kontanta oss så hjälper vi dig.

Vad kan ha hänt?

Och så en sak till; det skulle uppskattas om någon i förtid varje jul och påsk och annan högtid snappade upp i förväg vilka Familjefilmer (Disney & Pixar, DreamWorks, Don Bluth, Warner Bros, Svanprinsessan, 20th Century Fox & Blue Sky Studios, Universal & Illumination Entertainment, Hotell Transylvanien, Paramountosv. på TV3, TV4, TV5 & TV6...

Gustav Jonsson

Är det inte så att Disney och SVT har någon slags tradition att visa en Disneyfilm på juldagen?

gstone

Citat från: Gustav Jonsson skrivet 19 december 2021 kl. 21:34:49
Är det inte så att Disney och SVT har någon slags tradition att visa en Disneyfilm på juldagen?

Vilken i år ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Gustav Jonsson skrivet 19 december 2021 kl. 21:34:49
Är det inte så att Disney och SVT har någon slags tradition att visa en Disneyfilm på juldagen?
Tidigare år, ja - men så verkar det tyvärr inte bli i år. Jag har gått igenom tablåerna för SVT1, SVT2 och SVT Barn från julafton och fram till den 28 december, och under de dagarna hittar jag ingenting i Disney-väg utöver Disneydags. :(

På juldagen sänder SVT Barn Per Åhlins animerade långfilm Emil och Ida i Lönneberga kl. 18:30, och på morgonen samma dag sänder SVT 1 den finsk-franska familjefilmen Aïlos resa kl. 07:30 (med Rolf Lassgård som berättare). Det är de enda barn- och familjeinriktade långfilmerna jag hittar på SVTs kanaler.

Och på annandag jul sänder SVT 1 en filmad teaterföreställning av Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton från Scalateatern i Stockholm (kl. 16:00), som kan tänkas vara av intresse.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 december 2021 kl. 23:42:38
Tidigare år, ja - men så verkar det tyvärr inte bli i år. Jag har gått igenom tablåerna för SVT1, SVT2 och SVT Barn från julafton och fram till den 28 december, och under de dagarna hittar jag ingenting i Disney-väg utöver Disneydags. :(

På juldagen sänder SVT Barn Per Åhlins animerade långfilm Emil och Ida i Lönneberga kl. 18:30, och på morgonen samma dag sänder SVT 1 den finsk-franska familjefilmen Aïlos resa kl. 07:30 (med Rolf Lassgård som berättare). Det är de enda barn- och familjeinriktade långfilmerna jag hittar på SVTs kanaler.

Och på annandag jul sänder SVT 1 en filmad teaterföreställning av Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton från Scalateatern i Stockholm (kl. 16:00), som kan tänkas vara av intresse.

Får se nu, rätta mig om jag har fel, men jag tror att följande visades följande år;

2011: Skönheten och Odjuret

2012: Lady och Lufsen

2013: Askungen

2014: Djungelboken

2015: Snövit och De Sju Dvärgarna

2016: minns inte vilken

2017: Lejonkungen

2018: minns inte vilken

2019: minns inte vilken

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 december 2021 kl. 12:45:46
Får se nu, rätta mig om jag har fel, men jag tror att följande visades följande år;

2011: Skönheten och Odjuret

2012: Lady och Lufsen

2013: Askungen

2014: Djungelboken

2015: Snövit och De Sju Dvärgarna

2016: minns inte vilken

2017: Lejonkungen

2018: minns inte vilken

2019: minns inte vilken
Toy Story 3 visades 2019.

Disneyfantasten





Disneyfantasten

Två veckor och fortfarande ingenting alls som står på tablån 8-21 januari 2022...

Undrar vad det kan bero,på egentligen...

Anders M Olsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 december 2021 kl. 10:30:41
Två veckor och fortfarande ingenting alls som står på tablån 8-21 januari 2022...

Undrar vad det kan bero,på egentligen...

Vad menar du? Vilken tablå tittar du på? När jag går in på svt.se och tar upp tablåerna kan jag just nu se kompletta tablåer för alla dagar t.o.m. den 20 januari.

Disneyfantasten

Citat från: Anders M Olsson skrivet 30 december 2021 kl. 10:46:49
Vad menar du? Vilken tablå tittar du på? När jag går in på svt.se och tar upp tablåerna kan jag just nu se kompletta tablåer för alla dagar t.o.m. den 20 januari.

SVT Barn!