Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Spam på forumet och uppgradering av forumprogramvara

Startat av Daniel Hofverberg, 31 maj 2011 kl. 15:32:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Det är en mycket bra fråga, och jag önskar att jag hade ett lika bra svar. Jag har kontaktat teamet bakom spelhallsskriptet ett flertal gånger med förfrågan om uppdatering till denna nyare version, men än så länge har de inte behagat sig att svara alls. Jag vet inte om programmerarna har övergivit spelhallen, eller om de kanske bara är på semester.

Jag ska försöka under helgen att installera den äldre versionen av spelhallen på nytt, och se om det kanske går med bara mindre programmeringsändringar. Om det inte går, så får jag se hur omfattande det är att göra om skriptet för att fungera med den här versionen av forumprogramvaran.

Som sista utväg finns möjligheten att byta till ett nytt spelhallsskript som är kompatibelt med det nya forumet, men då finns det en viss risk att topplistor kanske inte går att bevara. Därför vill jag undvika den lösningen i möjligaste mån.

Men på ett eller annat sätt så kommer absolut spelhallen tillbaka, och alla 100 spelen som fanns finns sparade lokalt på min dator och kan återställas så fort som det löser sig med skripten.

ddubbning

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 augusti 2011 kl. 03:27:09
Det är en mycket bra fråga, och jag önskar att jag hade ett lika bra svar. Jag har kontaktat teamet bakom spelhallsskriptet ett flertal gånger med förfrågan om uppdatering till denna nyare version, men än så länge har de inte behagat sig att svara alls. Jag vet inte om programmerarna har övergivit spelhallen, eller om de kanske bara är på semester.

Jag ska försöka under helgen att installera den äldre versionen av spelhallen på nytt, och se om det kanske går med bara mindre programmeringsändringar. Om det inte går, så får jag se hur omfattande det är att göra om skriptet för att fungera med den här versionen av forumprogramvaran.

Som sista utväg finns möjligheten att byta till ett nytt spelhallsskript som är kompatibelt med det nya forumet, men då finns det en viss risk att topplistor kanske inte går att bevara. Därför vill jag undvika den lösningen i möjligaste mån.

Men på ett eller annat sätt så kommer absolut spelhallen tillbaka, och alla 100 spelen som fanns finns sparade lokalt på min dator och kan återställas så fort som det löser sig med skripten.

Det låter lovande, bra att den kommer att komma tillbaka! Ja, det kan ju hända att programmerna har semester just nu och svarar när de är tillbaka.

Daniel Hofverberg

Det tog mycket längre tid än jag trodde, men lagom till julafton har jag nu äntligen lyckats att få spelhallen att fungera igen. Jag fick tyvärr aldrig någon hjälp av programmerarna (som fortfarande inte har svarat), utan fick lov att anpassa skriptet på egen hand till den nya forumprogramvaran.

Nu verkar det fungera, men det kan uppstå problem så håll ögonen öppna.

TonyTonka

Det fungerar inte, jag försökte gå in och möttes av följande meddelande:
Ett fel har uppstått!   You are not allowed to access arcade.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Det var tydligen inställt på galna rättigheter som standard, så att bara moderatorer och administratörer kom åt spelhallen (?!). Nu har jag ändrat rättigheterna, så prova igen.

Elios

Det upplevs inte jättemycket spam efter uppgraderingen tycker jag.