Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Röjar-Ralf kraschar internet

Startat av Disneyfantasten, 14 juni 2018 kl. 17:35:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 februari 2019 kl. 02:31:12
Nej, tyvärr inte. Hade jag sett creditlistan i förväg och vetat om att Roger Storm skulle vara med, så hade jag förmodligen känt igen honom; för Roger har ju en ganska säregen röst. Men när jag nu inte såg att han var med förrän efteråt är det inte så lätt att kunna minnas vem/vilka han spelade, då det inte var något jag reagerade över när jag såg filmen...

Jag såg precis första Röjar-Ralf filmen på Bluray och kan bekräfta att Roger Storm spelar den blå gränsvakten (minns ej vad han heter), som också är med i den nya filmen (har sett honom i en trailer), så därmed bör man vara rätt säker på att det är honom som han spelar även i denna film!  ;)

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 februari 2019 kl. 10:01:10
Jag såg precis första Röjar-Ralf filmen på Bluray och kan bekräfta att Roger Storm spelar den blå gränsvakten (minns ej vad han heter), som också är med i den nya filmen (har sett honom i en trailer), så därmed bör man vara rätt säker på att det är honom som han spelar även i denna film!  ;)
Misstänkte faktiskt att Storm var hans röst

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  1 februari 2019 kl. 14:53:06
Vad gör Divina Sarkany nu för tiden ?  och varför har hon inte tid att dubba Mulan lgen ? eller var hon för dyr ?

Jag tvivlar starkt på att hon skulle vara för dyr för denna film som trots allt hade en generöst tilltagen budget! (mest troligt hade hon förhinder vid inspelningen av dubbningen)

Men jag tycker dock det är lite märkligt att inte Divina återkom, då hennes senaste film var 2004 (alltså senare än Heléne Lundström, som endast spelat Pocahontas på 1990-talet och knappt dubbat något annat än Pocahontas heller, fast å andra sidan har Divina heller knappt dubbat något annat än Mulan)

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  6 februari 2019 kl. 11:32:05
Misstänkte faktiskt att Storm var hans röst

Ja, jag kände igen rösten! Roger Storm har i likhet med många andra skådespelare en säregen röst och är inom dubbning känd som bl.a. Phoebus i Ringaren i Notre Dame, Fenton Spadrig/Gizmokvack i DuckTales, Gramse och Hubbe i Bumbibjörnarna, Sa Luk i Aladdin och Rövarnas Konung, Filurkatten i 1998-års omdubbning av Alice i Underlandet, Slim och Törnis i Ett Småkryps Liv, Needleman & Smitty i Monsters Inc, Tandläkaren i Hitta Nemo, Bulan och Råttis i Räddningspatrullen, Järnnäbb, Allan Fummelfot och P-G Boss i Darkwing Duck, Kriminelle Quint och Gam-Poliser i Timon och Pumbaa, Rödhundsledaren och Cain i Lilla Djungelboken (gjorde också Jed i ett annat avsnitt), osv.

Vilka roller som han passar till varierar mellan olika produktioner, plus att hans inlevelse inte alltid varit den bästa och bland hans (enligt mig) sämre roller finns bland annat Shere Khan, Måsart, Uggla, Svartepetter, Albert och Abis Mal, då han inte lyckas förmedla karaktärernas speciella röster här... (hos Shere Khan föredrar jag Olof Thunberg, hos Måsart föredrar jag Per Eggers, hos Uggla föredrar jag Carl Billquist, Gunnar Uddén och Per Svensson, hos Svartepetter föredrar jag Stephan Karlsén och Anders Lönnbro, hos Albert föredrar jag Gunnar Ernblad och hos Abis Mal föredrar jag Andreas Nilsson)

Disneyfantasten

#184
Citat från: Alexander skrivet 14 juni 2018 kl. 18:18:37
Annars så borde Paige O'Hara fortfarande vara underkänd i andra sammanhang.

Jag trodde att det bara var svenska Disney-röster som underkändes och att när underkännanden av röster gällde permanent...

Disneyfantasten

Så, idag har jag äntligen sett Röjar-Ralf Kraschar Internet som var riktigt bra i mitt tyckte! Faktiskt rentav bättre än första filmen!

Jag har nu bildat mig uppfattningar med Snövit och Mulans nya röster!

Anna Isbäck var fullt godkänd som Mulan, men jag hade förstås föredragit Divina Sarkany...

Mikaela Tidermark var okej som Snövit, men Larsson och Pålsson passade nog bättre i den rollen... (jag hade dock utan tvekan föredragit Pålsson)

Även om Myrra Malmberg var bra som Ariel i de förra produkterna så var hon faktiskt ännu bättre här!

Övriga röster till prinsessorna var precis lika duktiga som de var förut i sina roller!

Även i övrigt var rösterna jättebra och jag är glad att rösterna från första filmen återkom i denna!

Även de nya karaktärerna hade bra röster och både Shank, Jaaa, Spamley, VetMer och Dubbel-Dan hade superbra röster!

gstone

Kul att Pontus Gustafson forfrande dubbare.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 10 februari 2019 kl. 20:51:58
Kul att Pontus Gustafson forfrande dubbare.

Jag håller med fullständigt! Han började som Mowgli i Djungelboken 1968 när han var barn och så har han sedan dess fortsatt och han var lysande som bland annat Lufsen i 1989-års omdubbning av Lady och Lufsen och titelrollen i Babe Den Modiga Lilla Grisen 1995... Även i denna film var han helt fantastisk!

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 januari 2019 kl. 16:43:44
Rorri Racerbil och Räddningsbåten Elias tycker jag väldigt illa om...
Varför gillar du inte dom. Jag tycker att dom är väldigt bra faktiskt ;)

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  6 mars 2019 kl. 16:19:46
Varför gillar du inte dom. Jag tycker att dom är väldigt bra faktiskt ;)

Det är vad du tycker! Jag tycker att de är barnsliga, dessutom så ogillar jag till-på-köpet Räddningsbåten Elias av en alldeles särskild anledning som du nog bör fråga via PM om du vill veta!  ;)

Disneyfantasten

Goda nyheter! Idag såg jag på hemsidan Discshop att filmen kommer att släppas på DVD & Bluray 2019-06-17!  :D (får se till att ha pengar redo så att jag då kan köpa både den och andra filmer jag saknar i min samling)

Disneyfantasten

Här är ett klipp som jag hittade med Prinsessorna på svenska; www.youtube.com/watch?v=BN0zSd8LY44

Jag har dessutom klurat ut vad Merida säger;
"Ah, ett skönt plyte som distral sam en mo en mus aldrig lämnat stugan med en tår i ögonvrån eller barnen flicksmörta"

Det var inte lätt och jag kommer inte ihåg det utantill, men jag var tvungen att lyssna om på det!...  ;)

Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 juni 2019 kl. 10:28:54
Jag har dessutom klurat ut vad Merida säger;
"Ah, ett skönt plyte som distral sam en mo en mus aldrig lämnat stugan med en tår i ögonvrån eller barnen flicksmörta"

Skulle snarare satsa på;

"Ett skönt plyte som disktrasan [något skit som inte makear sense] en mus har aldrig lämnat stugan med en tår i ögonvrån, eller va nu flicksnärta?"

Med tanke på orginalet menar jag ( "Ach! Lang may yer lum reek, and may a moose ne'er leave yer girnal with a tear drop in his eye! Haste Ye Back, Me Lassie!" ) är översättningen åt h-e-l-v-e-t-e. Varför kunde inte Brave fått en Norrländsk (eller ännu bättre, Jämtsk) dubbning så kunde de haft så kul med just den här repliken (plus att dubbningen skulle blivit tusen gånger vackrare, men nu spårar jag)  :'(

Elios

Som jag kanske har nämnt lite tidigare så undrar jag faktiskt lite bara varför tog dem inte med Megara eller Esmerlada. Jag menar dem är ju inte direkt prinsessor men var det ett krav för att var med i den scenen på Röjar-Ralf??^^  8) ??? ::)  :P

gstone

Jag hört från någon som jobbade med dubbningenb Fredrik Hiller spelar Slaktaren och Anton Olofsson Raeder Pyro.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.