Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Vem gör rösten till Gabumon i Digimon?

Startat av Anders, 9 oktober 2010 kl. 20:40:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders

Jag har hört rösten i ett flertal TV-serier, men kan inte sätta fingret på vad han heter. Hans röst står nämligen inte med i creditlistan av Digimon.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Elios

Citat från: Anders skrivet  9 oktober 2010 kl. 20:40:20
Jag har hört rösten i ett flertal TV-serier, men kan inte sätta fingret på vad han heter. Hans röst står nämligen inte med i creditlistan av Digimon.

Har du möjlighet till ljudklipp? :-\

Daniel Hofverberg

Jag skulle också uppskatta ljudklipp på skådisen ifråga, då jag aldrig sett Digimon.

Anders

Jag hittade ett...
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Japp precis som Tonytonka säger så borde det vara Jan Simonsson låter precis som Chuckys pappa i Rugrats som spelas av Jan Simonsson.

Anders

Det stämmer nog! Jag tänkte främst på Gargamel från första säsongen av Smurfarna och en av bävrarna i Angry Beavers när jag hörde rösten.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Elios

Citat från: Anders skrivet 11 oktober 2010 kl. 18:18:09
Det stämmer nog! Jag tänkte främst på Gargamel från första säsongen av Smurfarna och en av bävrarna i Angry Beavers när jag hörde rösten.

Just det ja kom ihåg det att han gjorde rösten till en av dem, jag har länge undrat vem nu rösten till den bävern. Då antar jag att vi har löst två frågor på samma röst hehe.  ::) ;D

TonyTonka

Citat från: Anders skrivet 11 oktober 2010 kl. 18:18:09
Det stämmer nog! Jag tänkte främst på Gargamel från första säsongen av Smurfarna och en av bävrarna i Angry Beavers när jag hörde rösten.

Steve Kratz gör Gargamel. Kan faktist inte höra någon större likhet mellan Steve Kratz och Jan Simonsson.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Anders

Citat från: Tonytonka skrivet 12 oktober 2010 kl. 20:54:54
Steve Kratz gör Gargamel. Kan faktist inte höra någon större likhet mellan Steve Kratz och Jan Simonsson.

Steve Kratz gör rösten till honom i säsongen när smurflingarna och Farfarsmurfen introduceras, men inte under första säsongen. Även andra röster var sig olika då.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Daniel Hofverberg

Såvitt jag vet dubbades merparten av den första säsongen av Smurfarna av Lasse Svenssons Media Dubb. De enda skådisar som inte är konstanta mellan de avsnitten är Gunnar Ernblad och Carl Johan Rehbinder (då Gunnar inte hade tid att medverka i tidiga avsnitt på grund av översättningsjobbet för samma serie).

Däremot stämmer det att vissa avsnitt av serien inte dubbades förrän 1992 - 1993 av Mediadubb International, och då byttes ett flertal röster ut. Däribland Andreas Nilsson (då han krävde mer betalt, som resulterade i att Mediadubb International helt slutade anlita honom under ett flertal år), men det är mycket möjligt att även Steve Kratz var en av dem.

Elios

Var detta Jan Simonssons ända roll i Digimon eller hade han fler?