Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

APU på dubbningsstudio?

Startat av simonsko, 17 december 2010 kl. 19:22:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

simonsko

Hej. Det är såhär att jag går första året på mediaprogrammet på Slottegymnasiet i Ljusdal, och till våren ska vi ha APU, arbetsplatsutbildning. Kom då på tanken att man skulle kunna ha APU på Eurotroll, som har en studio i Järvsö, inte så långt från Ljusdal och Delsbo (Där jag bor).
Jag pratade med min lärare och han ansåg att Eurotroll var ett bra ställe att ha APU på, så nu är frågan:
Brukar dubbningsstudios ta emot praktikanter, och vad får de isåfall för uppgifter?
Jag är väldigt intresserad av att agera röstskådis, hur små eller stora roller jag än får.
Älskar Animaniacs mer än någon annan serie, men jag gillar många andra serier också.
Drömmer om att bli röstskådis. :)

wurren

oh, tror det är väldigt varierande på olika studios. om du vill vara röstskådis, vill de ju testa din röst, är den bra+ och har de något som passar för den aktuella perioden? tror det är lättare att få göra praktiken inom det teknska fältet, ljudkoordinera etc....

ring och snacka me rom!

Elios

Läste först Apu Apu som i Electric Banana Bands/Trazan och Banarne men det är nåt helt annat. Men ligger den studion med Eurotroll fortfarande kvar i Järvsö?