Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Fråga om inlägg?

Startat av TonyTonka, 9 oktober 2017 kl. 23:40:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

TonyTonka

Varje gång jag ser en ny användare (eller någon användare jag inte känner igen namnet på sedan tidigare), så brukar jag gå in på dennes användarsida och kolla lite, och jag har på senare tid upptäckt att det står te.x att somliga användare har postat tre inlägg, men när jag går in på "Visa inlägg" så står det bara att inga inlägg hittades. För det mesta har jag stött på det här på nya användare som max postat typ 5-10 inlägg.

Nu undrar jag om det här är är något fel eller om det finns delar av forumet som jag inte har tillgång till, då det står att man bara kan se inlägg får tavlor man har tillgång till?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TBT_STR_QR

Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

Richardo

Jag kan inte hitta en tråd som jag har skapat.

Var är dem?

Daniel Hofverberg

Citat från: Richardo skrivet  5 januari 2018 kl. 11:10:58
Jag kan inte hitta en tråd som jag har skapat.

Var är dem?
Antingen har tråden inte hunnit godkännas än (då trådar av gäster måste godkännas av moderator innan de blir synliga, för att motverka spam) eller så har jag eller Erika underkänt tråden och raderat den.

På rak arm vet jag att det är ett par trådar från dig som jag valt att underkänna och ta bort, då de antingen gränsat till personangrepp och/eller kunnat uppfattas som olagligt.

Richardo

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 januari 2018 kl. 21:34:06
Antingen har tråden inte hunnit godkännas än (då trådar av gäster måste godkännas av moderator innan de blir synliga, för att motverka spam) eller så har jag eller Erika underkänt tråden och raderat den.

På rak arm vet jag att det är ett par trådar från dig som jag valt att underkänna och ta bort, då de antingen gränsat till personangrepp och/eller kunnat uppfattas som olagligt.

Jag hänvisade till tråden om skådespeleri. Det är väl inget fel på den?

Daniel Hofverberg

Om du syftar på den här tråden, så är den godkänd och synlig.

TecknatÄlskare

Varför ska ens gäster kunna skapa trådar?

De kan väl inte bli bannade eller få något "straff"

Du skrev att han skapade en tråd som du beskrev "olaglig" vad händer då med gäster?

Har inget emot dig Richardo så du vet det! Tog bara upp det som ett exempel!

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 januari 2018 kl. 21:34:06
Antingen har tråden inte hunnit godkännas än (då trådar av gäster måste godkännas av moderator innan de blir synliga, för att motverka spam) eller så har jag eller Erika underkänt tråden och raderat den.

Från oss användares/medlemmars synpunkt tycks den åtgärden ha varit väldigt effektiv. Jag tror inte att jag har sett ett enda spaminlägg sen det infördes. Så tack så mycket, Daniel!

Sen, Richardo, tror jag att du skulle ha allt att vinna på att registrera dig som användare/medlem här på forumet! Med ditt stora intresse för hur saker sköts här har jag lite svårt att inse varför du fortsätter att gästposta... !?


Richardo

Skulle nån kunna kolla igenom mina inlägg?

Det måste ha varit 10 nu. (Nej, inga är personagrepp eller olagliga)

Daniel Hofverberg

Ja, som jag skrivit förut så måste alla nya trådar av gäster godkännas av moderator innan tråden blir synlig. Om man registrerar sig som medlem slipper man det.

Nu när jag är sjuk är det möjligt att jag inte har hunnit hålla efter och godkänt alla trådar, men det kommer tids nog.

Citat från: Anders M Olsson skrivet  6 januari 2018 kl. 08:12:54
Från oss användares/medlemmars synpunkt tycks den åtgärden ha varit väldigt effektiv. Jag tror inte att jag har sett ett enda spaminlägg sen det infördes. Så tack så mycket, Daniel!
Varsågod, och jag håller med att åtgärden verkar ha varit väldigt effektiv. Det har visserligen varit lika mycket spam som förut, men samtliga spaminlägg har jag kunnat ta bort innan någon annan än jag och möjligtvis Erika (moderatorn) hunnit se dem.

Av någon märklig anledning verkar nästan alla spammare posta som nya trådar, oftast på Off-topic-tavlan. Därför blir det ju också relativt lite modereringsarbete när man bara behöver godkänna nya trådar av gäster och inte alla inlägg. Skulle spammarna gå över till att skriva svar i trådar får jag väl gå över till att även moderera inlägg i befintliga trådar av gäster.

TrondM

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 januari 2018 kl. 20:36:20Av någon märklig anledning verkar nästan alla spammare posta som nya trådar, oftast på Off-topic-tavlan. Därför blir det ju också relativt lite modereringsarbete när man bara behöver godkänna nya trådar av gäster och inte alla inlägg. Skulle spammarna gå över till att skriva svar i trådar får jag väl gå över till att även moderera inlägg i befintliga trådar av gäster.

Nå har det dukket opp en registrert bruker som ser ut til å forberede seg på spamming. Poytrechada har åpnet med å poste to meningsløse og generiske meldinger i eksisterende tråder, og kommer nesten garantert til å gå over til ren spam etter hvert.

Anders M Olsson

#11
Citat från: TrondM skrivet 10 januari 2018 kl. 13:31:05
Nå har det dukket opp en registrert bruker som ser ut til å forberede seg på spamming. Poytrechada har åpnet med å poste to meningsløse og generiske meldinger i eksisterende tråder, og kommer nesten garantert til å gå over til ren spam etter hvert.

Precis min tanke. Det ska bli spännande att se vad hans/hennes nästa drag blir.

Daniel Hofverberg

Jag håller med att det med all säkerhet rör sig om spam. Men då han/hon/den/det inte har någon reklam i någon signatur eller annat olämpligt, så avvaktar jag tills vi ser vad personen ifråga faktiskt är ute efter.

Lilla My

Så det är DÄRFÖR spammet har avtagit så på senaste tiden :D Smart smart!

Richardo

Vill bara informera att det inte går att klicka på följande länk, som bör länka till en recension av "Molly´s game".

Länk: http://www.dubbningshemsidan.se/recensioner/Mollys_Game/