Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Big Hero 6 (TV-serien)

Startat av Elias Prenbo, 5 mars 2016 kl. 21:47:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Jag har nu kollat upp saken, och Mikaela Tidermark spelar Karmi igenom hela säsong 1; fram till avslutande Countdown to catastrophe. I säsong 2 är det istället Alexandra Alm Nylén som tagit över rollen.

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 juli 2020 kl. 21:51:35
Mikaela har varit med i hur många dubbningar som helst genom åren, så jag har väldigt svårt att tänka mig att hon inte skulle ha ställt upp, min bästa gissning är därmed att hon underkändes och därmed ersattes av Alexandra Alm Nylén...
Nej, Mikaela har inte blivit underkänd - men var föräldraledig när säsong 2 av Big Hero 6 skulle dubbas, och hade därför inte möjlighet att ställa upp i säsong 2, varför hon fick ersättas av Alexandra.

Jag tror inte att Disney skulle ämna till att omgranska och underkänna röster mitt under en inspelning av en serie, utan det sker nog i stort sett bara inför nya TV-serier/filmer eller när samma figurer återkommer långt senare - möjligtvis med undantag för unga pojkar, där det ju är viktigt att de inte kommit in i målbrottet och därför förändrats röstmässigt för mycket. Det skulle nog ta alldeles för mycket resurser att börja regelbundet granska om alla röster inför nya säsonger, då det finns alldeles för många länder och språk i världen för det...

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 juli 2020 kl. 22:42:56
Nej, Mikaela har inte blivit underkänd - men var föräldraledig när säsong 2 av Big Hero 6 skulle dubbas, och hade därför inte möjlighet att ställa upp i säsong 2, varför hon fick ersättas av Alexandra.

Jag tror inte att Disney skulle ämna till att omgranska och underkänna röster mitt under en inspelning av en serie, utan det sker nog i stort sett bara inför nya TV-serier/filmer eller när samma figurer återkommer långt senare - möjligtvis med undantag för unga pojkar, där det ju är viktigt att de inte kommit in i målbrottet och därför förändrats röstmässigt för mycket. Det skulle nog ta alldeles för mycket resurser att börja regelbundet granska om alla röster inför nya säsonger, då det finns alldeles för många länder och språk i världen för det...

Okej, tack för infon...

Mikaela är ju med i hur många dubbningar som helst, så det kan nog bli lite ovant att hon dubbar färre även om hennes röst är plättlätt att identifiera...

Hur fick du förresten reda på att Mikaela blev föräldraledig? (jag visste inte att hon var mamma, det var nytt för mig, men det var intressant att veta)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juli 2020 kl. 22:52:38
Okej, tack för infon...

Mikaela är ju med i hur många dubbningar som helst, så det kan nog bli lite ovant att hon dubbar färre även om hennes röst är plättlätt att identifiera...

Hur fick du förresten reda på att Mikaela blev föräldraledig? (jag visste inte att hon var mamma, det var nytt för mig, men det var intressant att veta)
Hon har två barn