Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  1 mars 2019 kl. 23:34:24
Förlåt omjag frågar här men jag hittar inget bättre ställe. Vilka gör dom svenska rösterna till Johns Föräldrar Linda och Mike  i Hotell Transylvanien 2 ?
En komplett creditlista till Hotell Transylvanien 2 kommer upp vid nästa uppdatering av sajten - tydligen hade jag en sådan hela tiden, men glömt att lägga upp... :)
Linda    - Lizette Pålsson
Mike - Magnus Mark

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 15 februari 2019 kl. 22:57:13
Svampbob Fyrkant - Äventyr på Torra Land
Citat från: Erik Dahlberg skrivet 22 februari 2019 kl. 23:08:17
Eftersom du precis lagt upp credits till Draktränaren 3 så kan du väl också lägga upp credits till 2:an för jag såg att den inte fanns på hemsidan
Svampbob Fyrkant - Äventyr på torra land har jag precis skrivit av credits till, och den kommer upp vid nästa uppdatering. Den listan hade jag fått strax innan biopremiären, men tydligen glömt att skriva av och lägga upp... :(

Tyvärr verkar jag dock inte ha fått någon creditlista till Draktränaren 2 - jag ser att jag skickat flera mail till UIP om den, men verkar inte som att jag fått något svar... :(

Jag ska se om det är möjligt att få fram uppgifter om den.

TonyTonka

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  5 mars 2019 kl. 16:05:48
Jag kan skriva med dom röster som jag hittils vet i första Elias-serien:

Elias: Joel Nyström (vet inte om han gör rösten till honom i säsong 1 men i säsong 2 är det han)
Krana: Annelie Bhagavan
Tråle (Säsong 1): Claes Ljungmark
Tråle (Säsong 2): Dick Eriksson
Joviale: Ole Ornered
Sentimentale: Lizette Pålsson
Snarke: Göran Berlander
Kruse och Goliat: Anders Öjebo
Brorson: Hasse Jonsson
Stora Blink: Gunnar Ernblad
Fiskhandlaren: Ole Ornered
Helinor: Lizette Pålsson

Misstänker att Eurotroll dubbat serien eftersom merparten av dessa brukar jobba där

Är inte Christian Hedlund rösten till brorson? Det sa han ju i sin podd. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

I april kommer det tre animerad filmer samma dag. Den Nya Asterix , Drömparken och Mysteriet om Herr Länk. Tror ni att Daniel kan få credits till dom ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 mars 2019 kl. 17:22:33
I april kommer det tre animerad filmer samma dag. Den Nya Asterix , Drömparken och Mysteriet om Herr Länk. Tror ni att Daniel kan få credits till dom ?
Jag ska sannerligen göra mitt bästa. :)

Asterix: Den magiska drycken (SF Videos) och Drömparken (UIP) borde inte vara några större svårigheter - de distributionsbolagen brukar vara hjälpsamma.

Mysteriet om herr Länk verkar dock distribueras av Nordisk Film, och det är inte alltid helt enkelt att få dubbcredits från dem; även om jag absolut ska försöka. Den verkar ju dock inte ha premiär förrän i mitten av juni, så det är ju en bit bort... Varifrån har du fått att den skulle ha premiär i april?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 mars 2019 kl. 20:23:07
Jag ska sannerligen göra mitt bästa. :)

Asterix: Den magiska drycken (SF Videos) och Drömparken (UIP) borde inte vara några större svårigheter - de distributionsbolagen brukar vara hjälpsamma.

Mysteriet om herr Länk verkar dock distribueras av Nordisk Film, och det är inte alltid helt enkelt att få dubbcredits från dem; även om jag absolut ska försöka. Den verkar ju dock inte ha premiär förrän i mitten av juni, så det är ju en bit bort... Varifrån har du fått att den skulle ha premiär i april?

IMDB säjer 12 april.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 mars 2019 kl. 21:05:58
IMDB säjer 12 april.
Det verkar som att Mysteriet med herr Länk har blivit uppskjuten till den 14 juni. Förmodligen var det planerat till den 12 april, men jag gissar att distributören valt att skjuta upp det då det är så mycket som har premiär då (eller så finns det någon annan orsak till det ändrade datumet).
http://nobleentertainment.com/movie/Missing_Link

Däremot ser jag att det är Noble Entertainment som distribuerar filmen, och inte Nordisk Film som jag skrev tidigare. Det är nog fortfarande inte helt enkelt att få tag i creditlistor, men i alla fall lite lättare...

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 11 mars 2019 kl. 16:09:17
På creditsen till Byggare Bob står bara 4 av karaktärernas röster. Så här är resten:

Kranis: Claes Månsson
Plugg: Steve Kratz
Picklin: Steve Kratz
Grålle: Pierre Lindstedt

Men är det nån här som vet rösterna till Vilma och Rulle ???

Hur fick du reda på att de gjordes av Steve Kratz? Han är ju så bra på att förställa rösten och har gjort massor av olika röststämmor och man tänker i stort sätt aldrig "det är måste vara Steve Kratz" jämfört med många andra skådespelare som har säregna röster...

Steve Kratz är iallafall troligen mest känd som Scooby Doo, han har också gjort bland annat Wilbur i Bernard och Bianca i Australien, Blixten i De 101 Dalmatinerna 2 Tuffs Äventyr i London, Sure Bill i Röjar-Ralf, och mycket mera... (om man räknar svenska filmer har han också gjort Skalman i Bamse-filmerna)

gstone

Vilka är rösterna i Darkprisen på Netflix ?

Jag vet bara att Mimmi Sandén är med.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 15 mars 2019 kl. 19:49:46
Ska du ladda upp credits till Flubber snart ???
Den har jag totalt glömt bort; jag ber så mycket om ursäkt. Det är tyvärr lätt hänt när det postats så mycket här, så att förfrågningar snabbt hamnar längre och längre bakåt i tråden...

Det ska jag försöka ordna snarast. :)

Daniel Hofverberg

#789
Tack så mycket. :) Jag ska fråga min kontakt på Cineast Dub om mer detaljerade credits för säsong 3.

På senare tid är det väl tyvärr bara säsong 2 och 3 av Geronimo Stilton som SVT har sänt, och jag kan inte minnas när de sände säsong 1 senast...?

Jag har själv på sistone velat börja följa serien, men nu när jag väl velat det verkar det bara vara säsong 2 och 3 som repriseras i det oändliga...

Hade förresten säsong 1 samma dubbning på Nickelodeon som på SVT, eller dubbade SVT om serien?

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 mars 2019 kl. 09:56:03
På senare tid är det väl tyvärr bara säsong 2 och 3 av Geronimo Stilton som SVT har sänt, och jag kan inte minnas när de sände säsong 1 senast...?

Jag har själv på sistone velat börja följa serien, men nu när jag väl velat det verkar det bara vara säsong 2 och 3 som repriseras i det oändliga...

Hela säsong 1 finns på Netflix.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 16 mars 2019 kl. 10:29:47
Hela säsong 1 finns på Netflix.
Tack för tipset, det hade jag missat. Då är frågan - har de samma dubbning som SVT (och Nickelodeon?) eller en egen dubb?

Dubbcreditsen på Netflix är tyvärr oerhört kortfattade, och listar bara fyra skådespelare; och heller ingen dubbningsstudio, regissör eller översättare - dessa fyra verkar i och för sig stämma överens med SVTs dubb (åtminstone att döma av det som postats i den här tråden), men utan mer uppgifter än så och utan att ha sett säsong 1 på SVT är det svårt att dra några säkra slutsatser...

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 16 mars 2019 kl. 11:44:58
Nu såg jag att Chihuahuan från Beverly Hills 3 inte finns på hemsidan. Skulle du kunna ladda upp credits till den också :)

Finns denna också dubbad?

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 16 mars 2019 kl. 19:20:38
Ja. Alla 3 har dubbats ;)

Känns lite märkligt just här varför dem skriver på fodralet att den är dubbad till svenska men inte infon nere i beskrivningen  :P: https://www.discshop.se/filmer/dvd/chihuahuan_fran_beverly_hills_3/P99819

Daniel Hofverberg

Tackar. Det stod inte utsatt tekniker eller projektledare?

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 17 mars 2019 kl. 14:22:10
Har du frågat dom än
Nej, inte än. Men jag har mailkontakt med Cineast Dub just nu angående Snö + 7, så när jag fått allt om den serien ska jag ta och fråga om Geronimo Stilton. :)

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 16 mars 2019 kl. 11:44:58
Nu såg jag att Chihuahuan från Beverly Hills 3 inte finns på hemsidan. Skulle du kunna ladda upp credits till den också :)
Tyvärr tror jag inte att jag har den filmen i min samling. Men helt säker är jag inte, så jag ska ta och leta i bokhyllorna vid tillfälle och se om jag råkar ha den trots allt (jag äger nog över 5000 DVD- och Blu-Ray-filmer, så det är inte helt enkelt att minnas exakt vilka jag har...).

Annars lär det bli problematiskt, då DVD-utgåvan numera är utgången så att den inte är så lätt att få tag i... :(