Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Disneydags

Startat av moviefan, 30 januari 2017 kl. 16:37:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 maj 2017 kl. 20:04:42
Konstigt, jag måste ha missat den, för jag har då och då sett reklamer på Disney Channel met inget om Trassel serien, tyvärr  :( .

Dock visste jag att den hade amerikansk premiär i mars, så nog vet jag att den ska komma på svenska.

Intressant, jag hoppas att den sänds snart.

Jag hoppas verkligen att Molly Sandén och Måns Zelmerlöw repriserar sina roller.

Den nya karaktären Cassandra verkar intressant, undrar vilken röst hon kommer att få. Vilken röst hoppas ni på? Personligen tror jag att Vanna Rosenberg hade varit ett bra altenativ  :) .

Det ska också komma en TV-serie med Big Hero 6, jag hoppas då att Benjamin Wahlgren, Morgan Alling, Ayla Kabaca, Nour El-Refai, Ison Glasgow och Felipe Leiva Wenger återkommer i rollerna  :) .

Om Disney gör en TV-serie till Zootropolis hoppas jag också på Hilda Henze och Jakob Stadell igen (och likaså i Zootropolis 2 om den kommer).

Jag har på känn att de gör en Frost serie också.  Varför görs det serier på vissa filmer ?  Varför inte  te.x  Pocahontas, Micke och Molle, Robin Hood, Aristocats mfl ?

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 14 maj 2017 kl. 21:04:04
Jag har på känn att de gör en Frost serie också.  Varför görs det serier på vissa filmer ?  Varför inte  te.x  Pocahontas, Micke och Molle, Robin Hood, Aristocats mfl ?

Det är inte lätt att svara på. Det är många Disneyfilmer som inte fått serier, men många serier (till långfilmer) tycker jag är riktigt bra.

Men Jake och Piraterna i Landet Ingenstans och 7D skyr jag som pesten, de skiljer sig alldeles för mycket från de klassiska filmerna Peter Pan och Snövit och De Sju Dvärgarna och har tom helt tagit bort dess goda namn.

Visst kan det vara tänkbart att Disney också gör en TV-serie till Frost och jag hoppas verkligen att de gör det, för känner jag Disney rätt så kommer de att göra det, med tanke på att Frost har blivit ett så starkt varumärke.

Sen har också Nalle Puh blivit ett starkt varumärke, vilket förklarar varför den fick tre TV-serier.

moviefan

Kan det bli nyutgåvor av Nalle Puh dvd volymerna ? Jag hade dom ett tag förut. Men gjorde mig av med dom, av någon okänd anledning.

Disneyfantasten

Även om det kanske aldrig händer så hoppas jag verkligen att både Bumbibjörnarna, DuckTales, Nalle Puh, Räddningspatrullen, Luftens Hjältar, Darkwing Duck (alla som dubbats till svenska), Den Lilla Sjöjungfrun, Långbens Galna Gäng, Raw Toonage, Bonkers, Aladdin, Timon och Pumbaa, Quack Pack, Lilla Djungelboken och Hos Musse släpps på DVD med alla sina avsnitt.

Hos just Darkwing Duck vore det ett väldigt svårlösligt problem, då säsong 3 helt saknar svensk dubbning, därför skulle det kräva en omdubbning av hela serien, men det vill jag helst slippa, men iallafall säsong 1 & 2 borde de kunna släppa med sina nuvarande dubbningar.

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 maj 2017 kl. 22:03:54
Även om det kanske aldrig händer så hoppas jag verkligen att både Bumbibjörnarna, DuckTales, Nalle Puh, Räddningspatrullen, Luftens Hjältar, Darkwing Duck (alla som dubbats till svenska), Den Lilla Sjöjungfrun, Långbens Galna Gäng, Raw Toonage, Bonkers, Aladdin, Timon och Pumbaa, Quack Pack, Lilla Djungelboken och Hos Musse släpps på DVD med alla sina avsnitt.

Hos just Darkwing Duck vore det ett väldigt svårlösligt problem, då säsong 3 helt saknar svensk dubbning, därför skulle det kräva en omdubbning av hela serien, men det vill jag helst slippa, men iallafall säsong 1 & 2 borde de kunna släppa med sina nuvarande dubbningar.

När det kommer till Darkwing Duck hoppas jag nog mer på samma lösning som Disney gjorde till Luftens hjältar och Bumbibjörnarna. Nämligen att endast dubba de avsnitten som inte hade blivit det tidigare, och låta resten av avsnitten ha kvar sin gamla dubbning. Även om denna lösningen  säkert hade medföljd vissa röstbyten, så hade Anders Öjebo nog ändå kommit tillbaka.  :)

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 14 maj 2017 kl. 22:10:14
När det kommer till Darkwing Duck hoppas jag nog mer på samma lösning som Disney gjorde till Luftens hjältar och Bumbibjörnarna. Nämligen att endast dubba de avsnitten som inte hade blivit det tidigare, och låta resten av avsnitten ha kvar sin gamla dubbning. Även om denna lösningen  säkert hade medföljd vissa röstbyten, så hade Anders Öjebo nog ändå kommit tillbaka.  :)

Ja, det hade blivit massor av röstbyten vid det här laget, då de flesta som medverkat i den svenska dubbningen inte längre är aktiva i någon större skala. Men åtminstone Anders Öjebo är fortfarande aktiv. Jag har tyvärr inga bra nya idéer.

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 maj 2017 kl. 21:07:12
Det är inte lätt att svara på. Det är många Disneyfilmer som inte fått serier, men många serier (till långfilmer) tycker jag är riktigt bra.

Men Jake och Piraterna i Landet Ingenstans och 7D skyr jag som pesten, de skiljer sig alldeles för mycket från de klassiska filmerna Peter Pan och Snövit och De Sju Dvärgarna och har tom helt tagit bort dess goda namn.

Visst kan det vara tänkbart att Disney också gör en TV-serie till Frost och jag hoppas verkligen att de gör det, för känner jag Disney rätt så kommer de att göra det, med tanke på att Frost har blivit ett så starkt varumärke.

Sen har också Nalle Puh blivit ett starkt varumärke, vilket förklarar varför den fick tre TV-serier.

Kan det bli fler serier baserat på Lejonkungen, Den Lilla Sjöjungfrun och Aladdin i framtiden ?

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 19 maj 2017 kl. 16:34:11
Kan det bli fler serier baserat på Lejonkungen, Den Lilla Sjöjungfrun och Aladdin i framtiden ?

Med Lejonkungen ska vi nog inte ropa hej för tidigt eftersom Lejonvakten nyligen gjordes.

Aladdin och Den Lilla Sjöjungfrun har de hittills inte planerat än.

Jag har sagt detta många gånger och jag säger det även nu, jag tycker verkligen att Zootropolis borde få både en uppföljare och en TV-serie, den förtjänar den, i och med att den tjänade in massor av pengar och vann Golden Globe.

Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet 19 maj 2017 kl. 16:34:11
Kan det bli fler serier baserat på Lejonkungen, Den Lilla Sjöjungfrun och Aladdin i framtiden ?
Lejonvakten har ju förnyats för en andra säsong, som håller på att produceras just nu och som gissningsvis lär börja sändas i USA till hösten, så det finns knappast vare sig behov eller planer på fler serier baserade på Lejonkungen; åtminstone inte så länge som Lejonvakten sänds.

Vad gäller Aladdin och Den lilla sjöjungfrun tror jag knappast några nya TV-serier är planerade eller ens realistiska, men man ska väl aldrig säga aldrig...

moviefan

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 maj 2017 kl. 09:31:07
Lejonvakten har ju förnyats för en andra säsong, som håller på att produceras just nu och som gissningsvis lär börja sändas i USA till hösten, så det finns knappast vare sig behov eller planer på fler serier baserade på Lejonkungen; åtminstone inte så länge som Lejonvakten sänds.

Vad gäller Aladdin och Den lilla sjöjungfrun tror jag knappast några nya TV-serier är planerade eller ens realistiska, men man ska väl aldrig säga aldrig...

Varför har det gjorts ny serie på just Lejonkungen ?

Alexander

Citat från: moviefan skrivet 21 maj 2017 kl. 10:45:12
Varför har det gjorts ny serie på just Lejonkungen ?

Förslaget till en ny TV serie för just Lejonkungen kom från Disney studions VD Robert Iger, som ville att det skulle göras något särskilt för att fira filmens 20 års jubileum.  :)

TBT_STR_QR

Citat från: Alexander skrivet 21 maj 2017 kl. 11:05:34
Förslaget till en ny TV serie för just Lejonkungen kom från Disney studions VD Robert Iger, som ville att det skulle göras något särskilt för att fira filmens 20 års jubileum.  :)
Personligen hade jag förlaget en uppföljare i samma stil som Lejonkungen 2.
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

moviefan

#102
Citat från: Alexander skrivet 21 maj 2017 kl. 11:05:34
Förslaget till en ny TV serie för just Lejonkungen kom från Disney studions VD Robert Iger, som ville att det skulle göras något särskilt för att fira filmens 20 års jubileum.  :)

Varför inte istället fira filmen med en cool dvd/Bluray utgåva av första filmen istället ? Har inget större emot just Lejonvakten, men om jag fick välja att fira filmen 20 år, så skulle jag föredra ny utgåva. Undrar om vi kommer att se avsnitt av både Sofia den förste samt Lejonvakten, där karaktärerna är vuxna ?  ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet 21 maj 2017 kl. 17:01:04
Varför inte istället fira filmen med en cool dvd/Bluray utgåva av första filmen istället ? Har inget större emot just Lejonvakten, men om jag fick välja att fira filmen 20 år, så skulle jag föredra ny utgåva.
Det var så pass nyligen som det kom nya DVD- och Blu-Ray-utgåvor av Lejonkungen och ingen ny restaurering har gjorts sedan dess; så det finns knappast något behov av någon ny utgåva inom de närmaste åren.

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 21 maj 2017 kl. 11:05:34
Förslaget till en ny TV serie för just Lejonkungen kom från Disney studions VD Robert Iger, som ville att det skulle göras något särskilt för att fira filmens 20 års jubileum.  :)

Eller 21 års jubileum, eftersom Lejonkungen kom ut 1994 och Lejonvakten kom ut 2015.