Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Bra tecknat? Tips...

Startat av anderspanders, 20 juli 2008 kl. 11:29:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

anderspanders

Hej!
Var längesen man såg en klassisk tecknad film, alltså inte datoranimerad i 3D. Är så trött på dem... Undrar om någon har något tips på filmer som är bra? Några jag gillade var Vägen till El Dorado, Sinbad, de flesta av Disneys klassiker. Men sen har det ju kommit en hel drös med uppföljare till disneyfilmerna, men även andra tecknade filmer som Svanprinsessan och allt möjligt som man inte sett men mest tänkt att det kanske bara är dåligt...? Kände mest för att se en kul tecknad film, gärna välgjord, och undrar om någon har ett filmtips? De tre bästa till exempel.

Anders

Lemanic

Tja, det finns ju alltid Watership Down, Animal Farm, och så Fritz the Cat förstås.
Se dom med häpnad!

Mysan

bra tecknat är ju en smaksak. Personligen tycker jag bäst om filmer som gavs ut på 80 talet som t.ex
Blackstar, Defenders of the earth, Lassie, Starzinger, Sandybell...

Soscla

Jag älskar "Buzz Lightyear - Rymdjägare: Äventyret börjar". En tecknad liten pärla, på svenska är den helt oslagbar, det är så många bra repliker och skämt. Inte mästerligt tecknat, men det funkar.
"Ferngully, den sista regnskogen" också mycket bra barnfilm med viktigt budskap
"Titan AE" är ju lite häftigare och möjligen har den inslag av 3D (typ vid stora explosioner och rymdskepp och sånt), men den är fin.
It's so fluffy I'm gonna die!

anderspanders

Ursäkta sent svar... Tack för alla tips! Jag ska ta en titt och se om jag kan hitta några av filmerna ni nämnde.

Ha det så bra!
Anders

Igthorn

Skulle helt rekommendera en hel del av Don Bluths verk, såsom Secret of NIMH, Landet för Längesedan, Änglahund, Trollet i Parken eller Anastasia. Utöver Don Bluth är annars Nemos Äventyr i Drömlandet en personlig favorit (kanske för att jag är den enda i min bekandskapskrets som uppskattat den).

Soscla

Citat från: Igthorn skrivet  5 september 2008 kl. 10:22:02
Skulle helt rekommendera en hel del av Don Bluths verk, såsom Secret of NIMH, Landet för Längesedan, Änglahund,Anastasia.
Ja.

Landet för Längesedan (ettan) är en av de bästa barnfilmerna, säg någon som inte har gråtit när (SPOILERVARNING, SLUTA LÄSA NU) mamman dör.
Och NIMHs hemlighet är också skitbra.
It's so fluffy I'm gonna die!

Mysan

Nihms hemlighet (secret of Nihm), hur kunde jag glömma den? En av de klart bästa! I allafall den där Åke Lindström dubbar som herr gammelmus

saralindroos


_Alexander_

Pokémon är INTE bra tecknat för att vara så pass nytt. Det är detaljfattigt, enkla animationer och inget som imponerar alls ärligt talat.

PAAATE

Citat från: _Alexander_ skrivet 13 november 2008 kl. 19:47:51
Pokémon är INTE bra tecknat för att vara så pass nytt. Det är detaljfattigt, enkla animationer och inget som imponerar alls ärligt talat.

Håller med.. Handlingen är inte världens bästa heller.. :P Lite... repetitiv... :P

Om det ska vara japansk serie, så kolla Naruto... Fantastiskt snyggt gjord, och en av få serier som verkligen berört mig.. Bra historier med en rejäl dos mörker, välutvecklade karaktärer och visuellt vackert.. Allt som behövs ;)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

_Alexander_

Citat från: PAAATE skrivet 13 november 2008 kl. 20:46:32
Håller med.. Handlingen är inte världens bästa heller.. :P Lite... repetitiv... :P

Om det ska vara japansk serie, så kolla Naruto... Fantastiskt snyggt gjord, och en av få serier som verkligen berört mig.. Bra historier med en rejäl dos mörker, välutvecklade karaktärer och visuellt vackert.. Allt som behövs ;)
Lite repetitiv...? :P
Om jag uppfattat det rätt: Ash går med sina vänner till en stad, träffar samma människor som i alla städer, Team Rocket försöker stjäla Pikachu, Pikachu ger en elstöt, Team Rocket drar iväg...igen.
Det är vad jag uppfattat iaf, hade det inte varit för Annelie Berg och Andreas Nilsson, hade jag aldrig ens sett serien.  :D

Anyway, back on topic. XD
Jag har bara sett några enstaka avsnitt av Naruto, och det imponerade mig inte nämnvärt. Hypen förstörde det nog, och det är för många fillers för att jag ska orka bry mig. Vill jag se en serie, så vill jag se allt av den. :D

Annars såg jag nyss Natsume Yuujin-Chou, en väldigt mysig anime vars säsong 1 slutade för ett par månader sen. Den rekommenderas starkt, väldigt vacker, designen och tecknandet är smått drömlikt och den är ganska rolig på sina ställen.  :)

saralindroos

nej POKEMON är bätre POKEMON äger annars så kan jag rekomendera tu-gi-oh gx den äger åkså och jaden same och alexis är så snygga

PAAATE

Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Erika

Jag har också svårt för Pokémon och dess repetiva "handling". Jag har även mycket svårt för Yu-Gi-Oh!-serierna. Måste det gå femtioelva avsnitt innan de lyckas besegra den där motståndaren?

Tacka vet jag gamla godningar som Sailor Moon, Alfred J. Kwak, De mystiska guldstäderna, Galaxy Express 999 och annat som kom på 70-, 80- och 90-talen. Det var bra grejor!