Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Besökare

Startat av Soscla, 22 september 2008 kl. 17:50:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Soscla

När man kollar längst ner på startsidan så brukar det stå "besökare idag: 17" eller liknande (lagom höga siffror), och det högsta antalet besökare hade ganska länge varit 64 eller nåt. Så varför var 382 personer inne den 7 april i år? Hade något speciellt hänt (haft premiär, kanske), eller var det bara en lyckosam slump att så otroligt många kände sig manade att spana in Dubbningsinformationens högkvarter? Jag tycker det är en väldigt hög siffra.

382 personer!!
It's so fluffy I'm gonna die!

Daniel Hofverberg

Det är en bra fråga. Det bör dock påpekas att dessa siffror enbart gäller just forumet, och inte hela Dubbningshemsidan. För hela sajten finns ingen synlig statistik, men jag har kollat på mitt webbhotells sajtstatistik. Enligt deras siffror hade sajten den 7 april i år 4579 unika besökare. Det är högt, men de flesta dagar under april låg det på ganska liknande siffror. Flest unika besökare hade sajten den 6 april, då 4934 personer besökte den.

Av någon anledning är det två månader som Dubbningshemsidan hade ovanligt många besökare - april och maj i år.  Under april hade sajten 112,822 unika besökare, och maj hade den 102,030. Det är mycket högre än normalt. Som jämförelse kan jag tala om att antalet unika besökare i snitt brukar ligga på mellan 20,000 och 60,000 per månad, och i augusti 2008 hade sajten 27,723 besökare. Så man kan verkligen fråga sig varför mer än fyra gånger så många personer besökte sajten i april mot i augusti...

Jag har inte lyckats hitta någon logisk förklaring till det här. Då antalet besökare till hela sajten var ganska jämnhöga under hela april månad, så låter det inte sannolikt att det rört sig om intresse för någon specifik premiär - då borde man ha sett en tydligare vikt på någon del av månaden.

Och varför så ovanligt många besökte forumet just den 7 april är också märkligt, då själva sajten alltså inte hade så onormalt många besökare just den specifika dagen.

Soscla

Aldrig kunde jag ana att det kunde röra sig om så höga siffror! Jag kunde knappt tro att det skulle kunna vara 20 000, men så rör det sig ända uppe vid 100 000!

Då får man väl bara gratulera till lyckat företag med sajten  ;) :D ;D
It's so fluffy I'm gonna die!

mockajacka

#3
Det kan ju vara så att någon länkat från en större sida, just de dagar besöksantalet drar iväg. :)
Det man inte vet, har man ingen aning om.

moviefan

Kan personer från hela världen vara medlem på detta forum ? Jag vet att det finns några här, som är från Danmark, och Norge.

Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet  1 januari 2018 kl. 19:24:26
Kan personer från hela världen vara medlem på detta forum ? Jag vet att det finns några här, som är från Danmark, och Norge.
Ja, alla är välkomna här; oavsett nationalitet.

Vi har någon enstaka medlem från Frankrike också, och så kan det möjligen förekomma ytterligare något land.

Richardo

Rent teoretiskt, ja.

Men Dubbningshemsidan och forumet är på svenska, så jag finner det osannolikt att någon som INTE känner till någon av de skandinaviska språken skulle vara värst aktiv.

Daniel Hofverberg

Helt sant, men vi har som sagt en användare från Frankrike som inte kan svenska.

Men i övrigt lär väl intresset för skandinaviska dubbningar vara begränsat utanför Norden, så huvudsakligen lär det röra sig om användare från Sverige, Norge, Danmark och Finland.

Richardo

Undrar varför någon utanför Skandinavian skulle vilja veta något om svenska dubbningscreditor? Jag kan i alla fall inte komma på något skäl.

TecknatÄlskare

Precis som vi vill veta engelska dubbningar... och finska för det är ett extremt främmande språk för de flesta svenskar.

TonyTonka

Gammalt ämne, men jag tog mig en titt på forumstatistiken, och såg då att det ofta brukar vara extremt många besökare på julafton, någon som har en teori om varför?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Sabelöga

Citat från: TonyTonka skrivet  6 september 2021 kl. 03:28:12
Gammalt ämne, men jag tog mig en titt på forumstatistiken, och såg då att det ofta brukar vara extremt många besökare på julafton, någon som har en teori om varför?  ???
Kanske på grund av inslaget med videovykortet som reklamför en kommande dubbad animerad film?
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet  6 september 2021 kl. 03:28:12
Gammalt ämne, men jag tog mig en titt på forumstatistiken, och såg då att det ofta brukar vara extremt många besökare på julafton, någon som har en teori om varför?  ???
Jag kan bara gissa att många vill besöka forumet för att se vad som skrivits om Kalle Anka och hans vänner önskar god jul på SVT (och till viss del även NRK, DR och MTV3), och läsa vad som skrivits om årets Surprise Gift-segment.

Dessutom är ju nästan alla lediga från jobb och skola under julen, så att man har mer tid att ägna åt forum.

TonyTonka

Hur kommer det sig att 700 pers besökt forumet nu i natt?    ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 14 januari 2023 kl. 04:58:42Hur kommer det sig att 700 pers besökt forumet nu i natt?    ???
Bra fråga! Jag ser ingen uppenbar anledning till att så många skulle på naturlig väg ha besökt forumet just i natt, så jag kan bara gissa att det helt eller delvis rör sig om robotar av olika slag - d.v.s. sökrobotar (typ Google), spamrobotar och/eller andra slags automatiserade besök.