Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Finnd det något sätt att se Nalle Puh kortfilmerna med orginal dubbningarna ?

Startat av gstone, 31 januari 2016 kl. 19:05:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag skulle vilja se dom tre Nalle Puh kortfilmerna med orginal dubbningarna. Finns det något sätt jag kan göra det ? Jag är öppen för alla( utom LP skivorna) möjligheter. Jag vill väldigt gärna se kortfilmerna med den dubbning som dom hade när dom först kom på bio (Och snälla nämn inte LP skivorna dåliga minen vill inte prata om det).
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

De tre biovisade kortfilmerna med Nalle Puh har släppts på hyr-VHS med de svenska originaldubbningarna under första halvan av 1980-talet. De är förstås utgångna sedan väldigt länge, men ibland kan man ha turen att hitta åt dem på loppisar, second hand-affärer eller Tradera. Den fjärde kortfilmen Nalle Puh och I-ors stora dag har bara sänts på SVT i mitten av 1980-talet.

Jag har alla fyra och har planer på att synka in svenskt ljud till alla fyra kortfilmerna till DVD-bild, och göra en riktigt fin DVD med originaldubbningarna och svensk text. Det är dock knappt ens påbörjat, så det är en bra bit bort än. Men när jag är klar gör jag gärna kopior till de som är intresserade. :)

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios