Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ont i ögonen av nya layouten...

Startat av Cadpig, 5 juli 2011 kl. 12:29:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cadpig


Daniel Hofverberg

Personligen tycker jag om den nya designen av forumet, men det är förstås en smaksak.

Jag tror fortfarande att den äldre designen ska gå att installera som valbart tema även i den nya versionen av forumprogramvaran, så jag ska titta på det så att du och andra som föredrar den designen kan byta tillbaka om ni föredrar.

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Ingen som får ont i ögonen av den här nya layouten och versionen av forumet? 

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 31 maj 2023 kl. 00:26:51Ingen som får ont i ögonen av den här nya layouten och versionen av forumet?
Jag har inget emot den, men smaken är väl som baken antar jag... Om du inte tycker om den, så kanske du kan hitta något annat tema du tycker bättre om? Klicka på ditt namn längst upp till vänster, och klicka på "Utseende- och layoutinställningar". Där inne klickar du på Ändra vid "Nuvarande tema". Eller följ TonyTonkas länk här ovanför.

Där finns för närvarande 8 teman du kan välja mellan, som ger nya färger och layouter. Förhoppningsvis kanske någon av dessa faller dig i smaken.

Annars installerar jag som sagt mer än gärna fler teman. Gå till den här sidan, så ser du de teman som finns för närvarande:
https://custom.simplemachines.org/index.php?action=themes

Klicka i version 2.1, och sen på "Apply Filter". Allt som då dyker upp är kompatibelt med nuvarande versionen av forumprogramvaran, och jag installerar gärna hur många nya teman som helst. :)

Tyvärr finns det dock för närvarande bara 68 teman som är anpassade för nuvarande version av forumet. Teman för SMF 2.0 kan tänkas fungera, men mest troligt inte. Men det är nog bara för att SMF 2.1 är så pass nytt, så jag är övertygad om att det kommer att tillkomma fler teman inom kort.

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 maj 2023 kl. 01:12:57Jag har inget emot den, men smaken är väl som baken antar jag... Om du inte tycker om den, så kanske du kan hitta något annat tema du tycker bättre om? Klicka på ditt namn längst upp till vänster, och klicka på "Utseende- och layoutinställningar". Där inne klickar du på Ändra vid "Nuvarande tema". Eller följ TonyTonkas länk här ovanför.

Där finns för närvarande 8 teman du kan välja mellan, som ger nya färger och layouter. Förhoppningsvis kanske någon av dessa faller dig i smaken.

Annars installerar jag som sagt mer än gärna fler teman. Gå till den här sidan, så ser du de teman som finns för närvarande:
https://custom.simplemachines.org/index.php?action=themes

Klicka i version 2.1, och sen på "Apply Filter". Allt som då dyker upp är kompatibelt med nuvarande versionen av forumprogramvaran, och jag installerar gärna hur många nya teman som helst. :)

Tyvärr finns det dock för närvarande bara 68 teman som är anpassade för nuvarande version av forumet. Teman för SMF 2.0 kan tänkas fungera, men mest troligt inte. Men det är nog bara för att SMF 2.1 är så pass nytt, så jag är övertygad om att det kommer att tillkomma fler teman inom kort.
Nej jag har inga problem med layouten. Undrade om andra hade det!?  :o ::)