Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Röjar-Ralf kraschar internet

Startat av Disneyfantasten, 14 juni 2018 kl. 17:35:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 juli 2018 kl. 08:13:34
Fast det exemplar som jag har (som jag köpt begagnat) av Disney Princess spelet är ju ett PC-spel!

Jag har grubblat över vilken skådespelare Ariels röst i det spelet kan vara, men jag kan inte sätta fingret på det...

Jo, det stämmer ju att den släpptes på fler konsoler än bara Wii.  :)

Disneyfantasten

#31
Citat från: Alexander skrivet  8 juli 2018 kl. 09:30:15
Jo, det stämmer ju att den släpptes på fler konsoler än bara Wii.  :)

Jag kom på en sak som jag glömde säga (så att folk som läser i tråden inte ska missförstå mig); jag har fortfarande inte spelat det spelet, men jag har sett det på YouTube och där görs Jasmine av Myrra Malmberg medan Lizette Pålsson gör både Snövit och Askungen.

TonyTonka

Jag har nu kollat igenom youtube-klippet med Disney Princess Enchanted Journey, och vid en första lyssning kan inte heller jag identifiera Ariels röst. :(

Vem som än gör Belle i spelet så är hon helt okej. :)
Jag fattar dock inte varför Sofia Källgren inte fick reprisera sin roll som Belle. :(

Jag är också nyfiken på fler röster i spelet, särskilt vem som gör rösten till Lumiére. :)

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  8 juli 2018 kl. 21:44:39
Jag har nu kollat igenom youtube-klippet med Disney Princess Enchanted Journey, och vid en första lyssning kan inte heller jag identifiera Ariels röst. :(

Vem som än gör Belle i spelet så är hon helt okej. :)
Jag fattar dock inte varför Sofia Källgren inte fick reprisera sin roll som Belle. :(

Jag är också nyfiken på fler röster i spelet, särskilt vem som gör rösten till Lumiére. :)

"Inte fick" är inte rätt uttryck, det kan vara fullt möjligt att Sofia hade förhinder när dubbningen till spelet gjordes.
(det låter litegrann som Marie Serneholt, så det KAN vara hon, även om det inte finns någon creditlista)

Sebastian görs utan tvekan av Anders Öjebo, medan Butters röst överensstämmer till 100% med Ole Ornered, smtidigt som Gudmodern absolut är Irene Lindh!

Dessutom så görs Kloker av Jonas Bergström, Glader av Joakim Jennefors, Jack av Staffan Hallerstam och Gus av Jakob Stadell!

Richardo

Kunde Disney inte bara använde Paige O´Haras röst från tidigare från andra inspelningar?

Disneyfantasten

#35
Tidigare idag sändes en tredje trailer till filmen, där man får se prinsessorna i bekvämare kläder; www.youtube.com/watch?v=cCwzj-Ppwo4

Där talar Merida en så skotsk dialekt så att det är svårt att höra vad hon säger, till-och-med jag hade svårt att tyda vad hon sa... (trots att det var lätt att höra vad hon sa i både "Brave" och "Sofia Den Första", där hon talade någorlunda skotsk brytning)

Den svenska rösten Amy Diamond har såvitt jag vet aldrig använt någon skotsk brytning till karaktären, jag har hittills inte hört hennes insatser i varesig "Sofia Den Första" eller "Disney Infinity", men i "Modig" talar hon iallafall utan att använda skotsk brytning och därför tycker jag att hon är bättre än originalrösten...

Där framträdde också karaktären "Shane", som också verkar intressant, personligen tror jag att Sharon Dyall hade kunnat passa karaktären mycket bra... Vad tycker ni?  :)

Richardo

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 augusti 2018 kl. 18:11:56
Tidigare idag sändes en tredje trailer till filmen, där man får se prinsessorna i bekvämare kläder; www.youtube.com/watch?v=cCwzj-Ppwo4

Där talar Merida en så skotsk dialekt så att det är svårt att höra vad hon säger, till-och-med jag hade svårt att tyda vad hon sa... (trots att det var lätt att höra vad hon sa i både "Brave" och "Sofia Den Första", där hon talade någorlunda skotsk brytning)

Den svenska rösten Amy Diamond har såvitt jag vet aldrig använt någon skotsk brytning till karaktären, jag har hittills inte hört hennes insatser i varesig "Sofia Den Första" eller "Disney Infinity", men i "Modig" talar hon iallafall utan att använda skotsk brytning och därför tycker jag att hon är bättre än originalrösten...

Där framträdde också karaktären "Shane", som också verkar intressant, personligen tror jag att Sharon Dyall hade kunnat passa karaktären mycket bra... Vad tycker ni?  :)

Jag tror inte hon talar med en skotsk dialekt. Hon talar rent av SKOTSKA, med en anglo-saxtisk brytning! Alltså, likt i dikten Beowulf.

Det är ju del av skämtet att 99% av jordens befolkning inte ska ha en aning av vad hon säger.

Vad jag har förstått så säger hon nånting om att en björn äter en tårta och bli hysterisk.

Tja, våra åsikter har ingen betydelse så det spelar ingen egentlig roll vad vi föreslår eftersom rollbesättarna är de som bestämmer. 

Richardo

Klurade just ut vad hon säger.

Hon säger följande:
When I gave my mommy a cake, she turned into a big bear and Fergus tried to kill her. If that is not pure madness, I don´t know what is.

Jag antar för den svenska översättningen kommer Merida nog tala med en väldigt grov skånsk, dansk, finsk eller norsk dialekt.

Disneyfantasten

#38
Idag hittade jag teasern till filmen på hemsidan SF Bio med svenskt tal!

Nu var det längesedan jag såg hela filmen, men jag har för mig att rösterna i trailern är helt andra än i långfilmen, alltså så kallade "slaskröster", som med andra ord är röster som inte förekommer i den färdiga filmen... (jag gissar att dessa - precis som i "Disney Infinity" - är Niklas Engdahl och Emelie Roosmann)

Men detta är ju bara teasern, jag hoppas att den "riktiga" trailern kommer så småningom med svenska röster...

Men eftersom filmen kommer upp på de svenska biograferna 2019-02-01 så lär de väl inte börja med rollbesättningen förrän oktober-november ungefär...

Man kan på goda grunder förutsätta att filmen kommer att visas på inslaget i "Kalle Anka och Hans Vänner Önskar God Jul" på julafton detta år, men jag hoppas att de isåfall visar en helt annan scen än den med Prinsessorna, för jag vill att det ska bli en överraskning för mig när jag ser filmen på bio...

Genom att tillägga så kommer filmen nu istället att heta "Röjar-Ralf kraschar internet" på svenska!

I vilket fall, här är sidan; www.sf.se/film/NCG819391/rojar-ralf-kraschar-internet

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 augusti 2018 kl. 16:17:11
Idag hittade jag teasern till filmen på hemsidan SF Bio med svenskt tal!

Nu var det längesedan jag såg hela filmen, men jag har för mig att rösterna i trailern är helt andra än i långfilmen, alltså så kallade "slaskröster", som med andra ord är röster som inte förekommer i den färdiga filmen... (jag gissar att dessa - precis som i "Disney Infinity" - är Niklas Engdahl och Emelie Roosmann)

Men detta är ju bara teasern, jag hoppas att den "riktiga" trailern kommer så småningom med svenska röster...

Men eftersom filmen kommer upp på de svenska biograferna 2019-02-01 så lär de väl inte börja med rollbesättningen förrän oktober-november ungefär...

Man kan på goda grunder förutsätta att filmen kommer att visas på inslaget i "Kalle Anka och Hans Vänner Önskar God Jul" på julafton detta år, men jag hoppas att de isåfall visar en helt annan scen än den med Prinsessorna, för jag vill att det ska bli en överraskning för mig när jag ser filmen på bio...

Genom att tillägga så kommer filmen nu istället att heta "Röjar-Ralf kraschar internet" på svenska!

I vilket fall, här är sidan; www.sf.se/film/NCG819391/rojar-ralf-kraschar-internet

Kul längtar, men jag är rätt säker på att det är "rätt" röster till Ralf och Vanilja i trailern.  :)

Disneyfantasten

#40
Citat från: Alexander skrivet 26 augusti 2018 kl. 16:30:16
Kul längtar, men jag är rätt säker på att det är "rätt" röster till Ralf och Vanilja i trailern.  :)

Är du säker? Trailerröster kan man aldrig vara 100% säker på och de låter inte som de röster jag minns av dem i filmen, eller har jag fel?

Hursomhelst så borde väl ändå rösterna från originalfilmen återkomma i filmen, som då lär få en mer generöst tilltagen budget och då de flesta av originalrösterna till Disneyprinsessorna återkommer i filmen så tycker jag att det inte borde vara några som helst problem att anlita de röster som Belle, Jasmine, Pocahontas, Mulan, Tiana, Rapunzel, Merida, Anna, Elsa och Vaiana hade i sina första filmer!

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 augusti 2018 kl. 16:33:17
Är du säker? Trailerröster kan man aldrig vara 100% säker på och de låter inte som de röster jag minns av dem i filmen, eller har jag fel?

Hursomhelst så borde väl ändå rösterna från originalfilmen återkomma i filmen, som då lär få en mer generöst tilltagen budget och då de flesta av originalrösterna till Disneyprinsessorna återkommer i filmen så tycker jag att det inte borde vara några som helst problem att anlita de röster som Belle, Jasmine, Pocahontas, Mulan, Tiana, Rapunzel, Merida, Anna, Elsa och Vaiana hade i sina första filmer!

Rätt säker men jag länkar några klipp från första filmen.  :)

https://m.youtube.com/watch?v=DlRjOvJ360g


https://m.youtube.com/watch?v=dRhZlcxxD0w&t=29s

TonyTonka

Jag gissar att följande skådespelare kommer medverka som prinsessorna:


Snövit - Lizette Pålsson
Askungen - Lizette Pålsson
Törnrosa - Lizette Pålsson (om det nu är hon i Sofia den första)
Belle - Sofia Källgren
Ariel - Myrra Malmberg
Jasmine - Mikaela Tidermark
Pocahontas - Helene Lundström
Mulan - Divina Sarkany (alternativt Mikaela Tidermark)
Tiana - Pauline Kamsewu (alternativt Elin Bemark)
Rapunzel - Molly Sandén (alternativt Dominique Pålsson Wiklund)
Vaiana - Victoria Johansson

Även om dubbningen lär ha ganska hög budget misstänker jag att Rapunzel, Mulan och Tianas röster kommer bero på hur pass upptagna deras skådespelare är.

Slutligen gissar jag att Benke Skogholt får reprisera sin roll som I-or i denna filmen. Dock kan någon annan kanske göra rösten ifall Benke blev underkänd i rollen i den nya puh-filmen. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

#43
Citat från: TonyTonka skrivet 26 augusti 2018 kl. 17:12:51
Jag gissar att följande skådespelare kommer medverka som prinsessorna:


Snövit - Lizette Pålsson
Askungen - Lizette Pålsson
Törnrosa - Lizette Pålsson (om det nu är hon i Sofia den första)
Belle - Sofia Källgren
Ariel - Myrra Malmberg
Jasmine - Mikaela Tidermark
Pocahontas - Helene Lundström
Mulan - Divina Sarkany (alternativt Mikaela Tidermark)
Tiana - Pauline Kamsewu (alternativt Elin Bemark)
Rapunzel - Molly Sandén (alternativt Dominique Pålsson Wiklund)
Vaiana - Victoria Johansson

Även om dubbningen lär ha ganska hög budget misstänker jag att Rapunzel, Mulan och Tianas röster kommer bero på hur pass upptagna deras skådespelare är.

Slutligen gissar jag att Benke Skogholt får reprisera sin roll som I-or i denna filmen. Dock kan någon annan kanske göra rösten ifall Benke blev underkänd i rollen i den nya puh-filmen. ^^

Hur tror du då med Merida, Anna och Elsa?

Jag hoppas verkligen inte att de anställer Elin Bemark som Tiana eller Mikaela Tidermark som Jasmine, för isåfall blir det ett stort steg i fel riktning, då de enligt mig är allt annat än lyckade i dessa roller...

Hos Jasmine borde det inte vara några som helst problem att få tillbaka Myrra Malmberg, då hon ju gjort rollen i de flesta medier... (i Sofia Den Första antar jag att hon blev utbytt för att hon hade förhinder, annars borde ju nästan vem som helst kunna passa betydligt bättre än Mikaela i den rollen, Maria Rydberg kanske kan vara inhoppare isåfall)

Om nu Pauline Kamusewu skulle få förhinder så borde ju nästan vem som helst kunna passa betydligt bättre än Elin Bemark som Tiana, jag tror att Vanna Rosenberg hade passat avsevärt bättre, för hon låter väldigt lik Pauline Kamusewu...

Lizette Pålsson har bara gjort Törnrosa med tre repliker (en i Hos Musse och ytterligare två i Sofia Den Första), medan Sandra Caménisch gjorde rollen överallt i Disney Prinsessor Förtrollade Äventyr Följ Dina Drömmar, så det finns nog en chans att Sandra kan reprisera sin roll i denna film...

Hos Rapunzel hör jag allra helst Molly Sandén, hon matchar mer originalrösten Mandy Moore och karaktärens personlighet... (Dominique Pålsson Wiklund håller betydligt lägre klass än Molly i den rollen, men jag tror ändå att det kunde ha varit mycket värre egentligen och utav alla ersättare så antar jag att hon var det bästa valet i TV-serien)

Eftersom denna film bör ta ganska mycket tid att dubba så borde väl ändå inte Divina Sarkany, Pauline Kamusewu och Molly Sandén ha så vansinnigt mycket förhinder, trots allt kommer ju skådespelarna i originalversionen att återvända, och då vill jag helst ha tillbaka dessa röster (samma sak gäller Jasmine också och givetvis även Belle, Pocahontas, Merida och Vaiana, samt Anna & Elsa)

I övrigt kan man väl på goda grunder förutsätta att Lizette Pålsson repriserar sin roll som både Snövit och Askungen och likaså Sofia Källgren som Belle, som de ju har gjort i ganska många år vid det här laget...

Disneyfantasten

#44
Idag sändes en fjärde trailer till filmen på YouTube; www.youtube.com/watch?v=L-4YZHPVLps

Om man tittar extra noga vid 1:55 så kan man se karaktärerna Baymax och Buzz Lightyear i trailern!