Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gösta Ekman 1939-2017

Startat av Erik Friman, 1 april 2017 kl. 15:05:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erik Friman

Gösta Ekman, mer känd som Charles-Ingvar 'Sickan' Jönsson och m.fl. har igår natt avlidigt.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/noqzd/gosta-ekman-ar-dod

Erika


Disneyfantasten

Det var tråkigt att höra.

Vila i frid Charles-Ingvar "Sickan" Jönsson.  :'(

jimstrom

#3
Tråkigt att höra, han kommer alltid vara förknippad med Sickan för mig, men han hade en del andra minnesvärda roller också som tex Martin Beck, Pablo Picasso, Håna i Morrhårr och ärtor och Gary i Gräsänklingar och inte mins Herr Gunnar Papphammar.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Anders

Läste idag att Gösta Ekman tyvärr har gått bort, förmodligen mest känd som Charles-Ingvar "Sickan" Jönsson i Jönssonligan-filmerna. Inom dubbning gjorde han bland annat berättarrösten i Pingvinresan.

Vila i frid!  :-\
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

TonyTonka

Vila i frid Gösta, må din vistelse på andra sidan bli lika lysande som Sickans planer.  :(
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

ddubbning

Det var mycket tråkigt att höra om Gösta Ekmans bortgång, det är en av de allra största svenska skådespelarna och nöjespersonligheterna överhuvudtaget som gått ur tiden.

Vila i frid.

TonyTonka

Citat från: Anders skrivet  1 april 2017 kl. 19:01:11
Läste idag att Gösta Ekman tyvärr har gått bort, förmodligen mest känd som Charles-Ingvar "Sickan" Jönsson i Jönssonligan-filmerna. Inom dubbning gjorde han bland annat berättarrösten i Pingvinresan.

Vila i frid!  :-\

Vill inte verka otrevlig eller så, men det finns redan en tråd som berör dödsfallet på tavlan "Filmer och TV-Serier".  :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Anders

Citat från: TonyTonka skrivet  1 april 2017 kl. 19:25:40
Vill inte verka otrevlig eller så, men det finns redan en tråd som berör dödsfallet på tavlan "Filmer och TV-Serier".  :)
Aha, sorry! Är van vid att trådarna om dödsfall hamnar på den här tavlan och såg ingen som var startad här.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Daniel Hofverberg

Det är förståeligt, för det är långt ifrån självklart vilken tavla tråden ska hamna i när det gäller någon som bara varit med i någon enstaka dubbning; och dessutom en inte alltför välkänd sådan. Efter viss tvekan väljer jag dock att behålla den nu sammanfogade tråden under Filmer och TV-serier, då jag tror att fler letar på den tavlan då de flesta inte lär se på Gösta som en dubbningsskådis.

Hursomhelst, vila i frid.

Avengersfan

Vila i frid, kära Sickan! Du är och kommer alltid va bland mina svenska favoritskådisar.  :'(