Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

disney filmmusik

Startat av Jim Ström, 24 augusti 2011 kl. 22:31:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jim Ström

Hej håller på att samla på mig filmmusik från olika disney klassiker, främst då icd kavlitet och på svenska, men jag har stött på en del problem:

Dom allra äldsta disneyfilmerna verkar nästan omöjliga att hitta, förutom en del lågkvalitativa youtube klipp.

Är det någon som har musiken till Pinocchio på svenska vore jag extremt nöjd och tacksam

Daniel Hofverberg

Det har släppts ett svenskt CD-soundtrack till Pinocchio för 1995 års omdubb, så är det den du syftar på så borde det inte vara alltför svårt att få tag i. Den släpptes genom Disney hösten 1995. Jag köpte inte skivan själv, av den enkla anledningen att jag föredrar originaldubben och har väldigt svårt för sångtexterna i omdubben (med undantag av "Ser du stjärnan i det blå?"), men jag såg den i mängder av affärer under 1990-talet. Skivan är förmodligen utgången nuförtiden, men det borde inte vara alltför svårt att hitta åt den på loppmarknader eller på Tradera och dylikt.

Tyvärr har dock inget soundtrack släppts med 1941 års svenska originaldubb.

Detsamma gäller Snövit och de sju dvärgarna, där det släppts ett CD-soundtrack med musik och sång från 1982 års omdubb men tyvärr inte till 1938 års originaldubb.

moviefan

Jag har svenska soundtracks till  Skönheten och Odjuret, Pocahontas, Lejonkungen och Den Lilla Sjöjungfrun Köpte dom på tradera.  :D  Finns det svenska soundracks till Frost och Trassel ?

moviefan

Jag äger  soundtracken  Den Lilla Sjöjungfrun Pocahontas och Skönheten och Odjuret samt  Lejonkungen.
Jag har även ett album som är kopplat till Lejonkungen, som heter Rhytm Of The Pride Lands. Den innehåller en pop version av Hakuna Matata samt  Lion Sleeps Tonight. Även andra fina sånger är med. Te.x  Shadowland (Lea hala lela). Som är med i broadway musikalen. (Den sången är med i filmen som bakrundsmusik, av Hans Zimmer). 


moviefan

Finns det eller har det funnits soundtrack till uppföljarna ?

Elios

Citat från: moviefan skrivet  4 juli 2017 kl. 21:51:24Finns det eller har det funnits soundtrack till uppföljarna ?
Har det väl funnits till många soundtrack med alla möjliga uppföljare.