Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Roliga (namn)detaljer och sån't

Startat av Erika, 16 oktober 2004 kl. 21:31:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 18 gäster tittar på detta ämne.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Will Siv

Såg just om "Megamind" och i en kort scen som vissar en väder rapport säger man Västmanland!

Will Siv

Citat från: Erika skrivet 17 oktober 2004 kl. 18:30:09Undra om alla dessa Södertälje osv som förekommit i Sun Studios dubbning av Looney Tunes genom åren har också någon (intressant) betydelse som ligger bakom? Inte för att jag tror det men man vet aldrig...
I en kortfilm är Pelle och Sylvester ute och kör i en öken......



På väg till Västerås.

Will Siv

Och hur kan vi glömma när Pixie Hollow i "Tingeling" blev.....


Älvdalen.

Will Siv

En till!

Elwood City i "Arthur" blev Älghult.

Steffan Rudvall

Citat från: Will Siv skrivet 11 mars 2024 kl. 00:44:01En till!

Elwood City i "Arthur" blev Älghult.
Det där måste absolut ha varit medvetet då Elwood inte har någonting med älgar att göra dessutom är väl Älmhult en kändare ort som och så hade funkat. 

Dessutom kallas deras stadsdel för Älgmossen även där har man lagt in en älg som inte finns i originalet Lakewood.

Skokaka

I Ice Age 3 när Buck nämner Rudys namn för första gången så blir Manny inte rädd och säger att han trodde att det skulle vara något skrämmande som "Jonas eller Mark" och jag är säker på att detta är en referens till Jonas Gardell och Mark Levengood. På engelska så säger han Sheldon och Tim istället.

Will Siv

i "Charlie & Lola" finns det en karaktär som heter Åke Varg.

MOA


Will Siv

#69
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 mars 2024 kl. 23:27:25Det där måste absolut ha varit medvetet då Elwood inte har någonting med älgar att göra dessutom är väl Älmhult en kändare ort som och så hade funkat.

Dessutom kallas deras stadsdel för Älgmossen även där har man lagt in en älg som inte finns i originalet Lakewood.
Vänta.....

Hur kan du ha svarat 23:27 (27 minuter över 11) när jag skrev inlägget 00:41 (41 minuter över 12) samma natt?

Var du i en annan tidszon, eller är tiderna helt fel?  ???

Mathilda Gustafsson

Citat från: Will Siv skrivet 27 mars 2024 kl. 16:33:29Vänta.....

Hur kan du ha svarat 23:27 (27 minuter över 11) när jag skrev inlägget 00:41 (41 minuter över 12) samma natt?

Var du i en annan tidszon, eller är tiderna helt fel?  ???
Varför fick jag en notis på detta inlägget? Trodde du menade att jag svarat på något inlägg av dig.

Steffan Rudvall

Citat från: Will Siv skrivet 27 mars 2024 kl. 16:33:29Vänta.....

Hur kan du ha svarat 23:27 (27 minuter över 11) när jag skrev inlägget 00:41 (41 minuter över 12) samma natt?

Var du i en annan tidszon, eller är tiderna helt fel?  ???
I någon annan tidszon har jag inte varit men jag kan ha använt VPN det är jag i och för sig inte säker på.

Will Siv

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 mars 2024 kl. 17:09:46I någon annan tidszon har jag inte varit men jag kan ha använt VPN det är jag i och för sig inte säker på.
men hur har det påverkat tiden på Forumet?