Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Fel på Dubbningshemsidan ?

Startat av ddubbning, 10 december 2007 kl. 18:43:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

ddubbning

Jag undrar om det är något fel på själva Dubbningshemsidan just nu ? När jag försöker gå till den får jag inte fram sidan, däremot går det utan problem att komma hit till forumet via http://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php .

Daniel Hofverberg

Tack för att du sa till. Tydligen är det något som inte funkade som det ska med den nya funktionen för att rensa bort äldre topplisteresultat från frågesporten och ordleken (som låg schemalagt från förstasidan, för att köras ofta), som orsakade att sidan inte laddades alls. Jag vet ärligt talat inte var felet ligger, men jag har tills vidare tagit bort funktionen för att rensa topplistan.

Så nu fungerar allting igen.

ddubbning

#2
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 december 2007 kl. 23:06:15
Tack för att du sa till. Tydligen är det något som inte funkade som det ska med den nya funktionen för att rensa bort äldre topplisteresultat från frågesporten och ordleken (som låg schemalagt från förstasidan, för att köras ofta), som orsakade att sidan inte laddades alls. Jag vet ärligt talat inte var felet ligger, men jag har tills vidare tagit bort funktionen för att rensa topplistan.

Så nu fungerar allting igen.


Varsågod . Bra att siten fungerar som den ska igen.

Daniel Hofverberg

Nu har jag lyckats att hitta åt felet, så nu ska även äldre topplisteresultat återigen rensas samtidigt som förstasidan funkar.

ddubbning


ddubbning

Verkar vara något fel på själva Dubbningshemsidan, när man försöker gå till den får man bara fram en vit sida.

ddubbning


Daniel Hofverberg

Jag vet inte riktigt vad det är som försiggår på sistone, men det har varit mycket strul de senaste dagarna. Så sent som i går så fick jag lov att installera om en del av filerna till forumet, då det inte funkade som det skulle. Jag misstänker att webbhotellet har tagit sig friheten att göra om något på servern utan att meddela sina kunder, som tydligen orsakar en del problem.

Vad gäller förstasidan så var det tydligen en relativ sökväg som inte servern ville acceptera längre (som funkat förut utan kodändring) - när jag ändrade till en absolut sökväg, så funkade sidan igen. Så förhoppningsvis ska det fortsätta funka fr.o.m. nu.

Daniel Hofverberg

Kortvarig lycka...  ;) När jag vaknade idag hade förstasidan lagt av igen. Men jag har hittat ett till potentiellt fel och efter det funkade där, så jag hoppas att det fortsätter så...

ddubbning

Nu fungerar det i alla fall som det ska.

ddubbning

Det verkar vara fel på Dubbningshemsidan igen. Det är inga problem att komma hit till forumet via dess direktadress , men går man till Dubbningshemsidans huvudsida möts man bara av en vit, tom sida.

Daniel Hofverberg

Tack för att du sa till. Det visade sig vara den schemalagda säkerhetskopieringen av hela sajten som sker automatiskt en gång i veckan som spökade - Dubbningshemsidan har blivit så stor, att minnet på servern inte räckte till för att hantera hela backupfilen...  :o

Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa problemet, men tills vidare har jag stängt av säkerhetskopieringen så att sidan fungerar igen.

ddubbning

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 april 2008 kl. 11:43:31
Tack för att du sa till. Det visade sig vara den schemalagda säkerhetskopieringen av hela sajten som sker automatiskt en gång i veckan som spökade - Dubbningshemsidan har blivit så stor, att minnet på servern inte räckte till för att hantera hela backupfilen...  :o

Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa problemet, men tills vidare har jag stängt av säkerhetskopieringen så att sidan fungerar igen.


Varsågod, bra att det fungerar igen!

ddubbning

Det verkar som om det är något slags fel på Dubbningshemsidan. När man går till http://www.dubbningshemsidan.se ser man bara en blank sida.

Daniel Hofverberg

Tack för att du sa till. Än en gång var det den automatiska säkerhetskopieringen (som körs via schemalagd aktivitet) som spökade, då databaserna var så stora så att serverns minne inte räckte till. Genom att tömma onödvändiga loggfiler och dylikt lyckades jag att få ner storleken så mycket så att det fungerade att köra, så nu ska allt funka igen.