Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Djurgården/Bo Ko introt på Svenska eller Engelska?

Startat av Skokaka, 24 januari 2023 kl. 21:18:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Djurgården/Bo Ko introt på Svenska eller Engelska?

Svenska
3 (75%)
Engelska
1 (25%)

Antal personer som röstat: 4

Skokaka

Vilken version av introt till denna serie tycker ni är bättre? På Svenska eller på Engelska? Motivera gärna!

Lägg märke till att jag syftar bara på vad ni tycker om introt till serien, och inte själva dubbningarna. Jag tycker dock att serien ä' bättre på Svenska, mest på grund av att Bo har sitt egna catchphrase: "Usch, shalingen!" vilket han saknar på Engelska. Dessutom så är nästan alla repliker roliga varje gång på Svenska. De säger ju helt andra saker på Engelska. Osäker på hur det är med den Nederländska dubben... 

Men nu när det handlar om introt... Den Svenska är ju lätt att komma ihåg, och är nostalgiskt. :D

Fast om jag fick välja, i min egen åsikt, så är den Engelska introt fantastiskt! ;D

Den är så catchy, och det är väldigt synd att det inte finns en Svensk variant av denna intro. (Jo, den Engelska är annorlunda än den vi har...)

Vad tycker ni själva? Vilken intro är bättre? :)

Skokaka


MOA

Citat från: Skokaka skrivet 24 januari 2023 kl. 21:20:47Förresten, här är introt på Engelska för er som undrar och har inte hört denna:


https://www.youtube.com/watch?v=MNqY8oaR27w
Detta var helt nytt men den svenska e bättre

Skokaka

Jag undrar dock...

1: Om den Engelska introt hade varit på Svenska, hur skulle ni ha dubbat den?

2: Någon som vet vem kvinnan som sjunger den Engelska introt är?

Erika

Är inte helt säker, men jag tror sångerskan är Rachelle Cano.