Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Har Sverige någonsin gjort ett animerat verk?

Startat av TBT_STR_QR, 25 augusti 2013 kl. 20:29:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet  7 juli 2023 kl. 15:45:03Borde inte vara svårt att ta reda på. Är du vän med han på Facebook? Då borde det ju åtminstone stå någonting där.
Annars kan du alltid kolla upp på ratsit så står där man kan hitta där det står om en person har avlidit eller så kan du alltid ringa till skatteverket och höra om han är i livet?  ???
Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  7 juli 2023 kl. 21:56:42Har du inte något sätt att ta reda på om hen lever?
Efter att ha letat runt på Facebook, så verkar det faktiskt inte bättre än att han gick bort i april. :'(

Således lär jag inte ha någon chans att få tag i 1949 års Pippi Långstrump, och heller inte Media Dubbs dubbning av Piff & Puff - Räddningspatrullen och en hel del annat som han hade på VHS och skulle digitalisera... :(

gstone

Enligt mig verkar Inger Nilsson verkar vara en väldigt otrevlig och framför allt bitter tant idag.


Jag hörde henne när hon var sommar paratare och spenderade nästan hela programmet med att klaga :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Marcusen

Citat från: Lilla My skrivet  5 juli 2023 kl. 18:35:22Jo. Inger Nilsson är född -59, alltså var hon 11 år 1970.

Hon gjorde dock framträdanden som Pippi ända upp till 1973 - 1974.


Okej då förstår jag. Konstigt dock att det inte blev några fler filmer efter 1970 det finns ju historier som de aldrig filmatiserade.

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 juli 2023 kl. 01:31:06Efter att ha letat runt på Facebook, så verkar det faktiskt inte bättre än att han gick bort i april. :'(

Således lär jag inte ha någon chans att få tag i 1949 års Pippi Långstrump, och heller inte Media Dubbs dubbning av Piff & Puff - Räddningspatrullen och en hel del annat som han hade på VHS och skulle digitalisera... :(
Ajdå. Vad tråkigt. Jag beklagar verkligen.
Men får hoppas att man kan få tag i filmerna på annat håll.  :-\

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 juli 2023 kl. 01:31:06Efter att ha letat runt på Facebook, så verkar det faktiskt inte bättre än att han gick bort i april. :'(

Således lär jag inte ha någon chans att få tag i 1949 års Pippi Långstrump, och heller inte Media Dubbs dubbning av Piff & Puff - Räddningspatrullen och en hel del annat som han hade på VHS och skulle digitalisera... :(
Beklagar sorgen Daniel.

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  9 juli 2023 kl. 02:44:20Beklagar sorgen Daniel.
För min del är det ingen direkt sorg att tala om - jag kände honom inte personligen, och har aldrig träffat honom fysiskt (vi hade pratat om att träffas och ta en fika i samband med konferensen i Stockholm i höstas, som mitt jobb arrangerar för alla anställda varje år, men det blev tyvärr inte av). Vi har bara haft kontakt via e-post, Messenger och telefonsamtal.

Så ur ett rent själviskt perspektiv är det värre med all den kunskap som gått förlorad och allt material som han satt på  som sannolikt också gått förlorad - då han hade nästan alla svenska filmer och serier som någonsin gjorts, och visste nästan allt som gick att veta om svensk film; plus att han också hade en del sällsynta dubbningar som han skulle digitalisera men som förmodligen inte blev av (Media Dubbs dubbning av Piff & Puff - Räddningspatrullen, alla Chuck Jones halvtimmeslånga kortfilmer från TV3 och en del annat).

Men självklart är det alltid tragiskt när någon går bort, i synnerhet alldeles för ung, och för de anhöriga är det förstås sorgligt och tragiskt. Så jag lider givetvis med dem, men det är inte så att jag sörjer personligen.