Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Julkalendern

Startat av TonyTonka, 1 december 2011 kl. 13:02:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Brukar ni se svenska, norska och danska julkalendrar? (En röst per land = 3 röster per person)

SVENSKA: Ja, alla eller de flesta år
10 (45.5%)
SVENSKA: Nej, sällan eller aldrig
4 (18.2%)
SVENSKA: Ibland, om den verkar sevärd
8 (36.4%)
NORSKA: Ja, alla eller de flesta år
2 (9.1%)
NORSKA: Nej, sällan eller aldrig
7 (31.8%)
NORSKA: Ibland, om den verkar sevärd
5 (22.7%)
NORSKA: Bara om de sänds i svensk TV
1 (4.5%)
DANSKA: Ja, alla eller de flesta år
2 (9.1%)
DANSKA: Nej, sällan eller aldrig
7 (31.8%)
DANSKA: Ibland, om den verkar sevärd
5 (22.7%)
DANSKA: Bara om de sänds i svensk TV
1 (4.5%)

Antal personer som röstat: 22

Sabelöga

Citat från: TonyTonka skrivet 22 december 2017 kl. 20:07:52
Snart har nästan hela årets julkalender sänts färdigt.  Vad tycker ni om den?

Den har visserligen fått rätt mycket kritik, men jag tycker ändå att den varit helt okej. Barnskådespelarna är kanske inte 100%, men de gör i alla fall sitt bästa. Jag gillar också Rikard Wolffs rollfigur, även om jag tycker att den skulle fått lite mera utrymme. Sedan gillar jag också att Per Andersson och Erik Johansson dök upp som gästskådespelare. Jag gillar dem skarpt nämligen. :)
Jag tycker om årets julkalender. Den har varit betydligt bättre än tidigare års iallafall. Det finns punkter som såklart skulle kunna förbättrats men så är det ju med allt.
Över lag, en bra julkalender. 7/10.
Houba !

moviefan

Jag gillade Selmas Saga, den var så mysig.  :D :D

TonyTonka

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 25 november 2018 kl. 22:10:30
I Superhjältejul medverkar faktiskt en DUBBARE. Nämligen Björn Gedda som spelar Järn-Jerry

Det har faktiskt hänt många gånger att personer som dubbat även medverkat i julkalendrar. I årets julkalender medverkar till exempel Adrian Macéus (Miguel i Coco), Cecilia Forss (Avsky i Insidan ut, medverkade också i en Tingeling-film om jag minns rätt), Ulla Skoog (Doris i Hitta Nemo/Doris, Vemod i Insidan ut), Linus Wahlgren (Emmett i Lego Filmen, Milo i Atlantis, titelrollen i Pelle Kanin, Jimmy Neutron, m.m), Sofia Ledarp (medverkade i Husdjurens hemliga liv, jag har för mig att hon också spelat en av Askungens styvsystrarna i uppföljarna till Askungen), för att nämna några. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 25 november 2018 kl. 23:27:26
Det har faktiskt hänt många gånger att personer som dubbat även medverkat i julkalendrar. I årets julkalender medverkar till exempel Adrian Macéus (Miguel i Coco), Cecilia Forss (Avsky i Insidan ut, medverkade också i en Tingeling-film om jag minns rätt), Ulla Skoog (Doris i Hitta Nemo/Doris, Vemod i Insidan ut), Linus Wahlgren (Emmett i Lego Filmen, Milo i Atlantis, titelrollen i Pelle Kanin, Jimmy Neutron, m.m), Sofia Ledarp (medverkade i Husdjurens hemliga liv, jag har för mig att hon också spelat en av Askungens styvsystrarna i uppföljarna till Askungen), för att nämna några. :)

Hon spelade Gabriella!  :)

(jag har kunnat styvsystrarnas namn i princip alltid, Gabriella är den som har svart hår medan Petronella - som är något snällare - har rött hår!)

Petronella gjordes däremot av Gerda Fransson Bergqvist, som också gjord Fina (fen med gröna kläder) i Disney Prinsessor Förtrollade Äventyr Följ Dina Drömmar och Sofia Den Första!

Cecilia Forss gjorde faktiskt Zarina i Tingeling och Piratfen! Hon gjorde rollen mycket bra enligt mig, men jag förknippar henne mest med Avsky i Insidan Ut!

TonyTonka

Då är årets julkalender i full gång, vad tycker ni? Verkar ganska bra. Den lär i alla fall inte vara så dålig som Håkan Bråkan eller Skägget i Brevlådan. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  2 december 2018 kl. 18:25:17
Då är årets julkalender i full gång, vad tycker ni? Verkar ganska bra. Den lär i alla fall inte vara så dålig som Håkan Bråkan eller Skägget i Brevlådan. ^^

Fråga; Varför gillar du inte de serierna?

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 december 2018 kl. 18:35:42
Fråga; Varför gillar du inte de serierna?

När jag såg Håkan Bråkan som 8-åring minns jag att jag blev rädd och äcklad. Jag minns att jag var rädd när mamman sprang in i väggen och när pappan fastnade med slipsen i pappersstrimlaren, och jag minns att jag blev äcklad när Håkan spydde i ett avsnitt. Jag såg till avsnitt 16 (det avsnittet han spydde i) och orkade inte se kalendern mer efter det)

Vad gäller Skägget i Brevlådan så minns jag den som tråkig, ointetsägande, ojulig med dåliga skämt och ointressanta karaktärer. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Har knappt sett en ända på flera år. Kollade väl senast på Mysteriet på Greveholm 2 men har med sett lite på Barnen Hedenhös. Känns som att man, eller jag ska inte klaga men det känns som att man typ tappar intresset för julkalendrar ju äldre man blir.  ;D ???

Alexander

Årets julkalender verkar hittills mycket trevlig.
Stort plus med bl.a Cecilia Forss, Ulla Skoog, Adrian Macéus, Happy Jankell m.fl.  :)

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 20 december 2018 kl. 18:04:50
Tusen år till Julafton gillar jag inte för att:
__
Andrenämnda: Julkalenderar brukar ha en handling och så vidare men den här var bara 1 fakta-program. Det är ju instressant att höra om historia och sånt men ändå

Det känns lite som att den var den tråkigaste sedan Marias Barn.

Nu har jag iof inte sätt någon av dem (Tack... Och Lov!) Så jag ska ju egentligen inte dömma men den du nämnde är mer som du säger ett fakta program vilket är bland det absolut tråkigaste jag vet då jag tycker att man ska ha en handling och spänning i Julkalenderar.   >:(

Alexander

Citat från: Elios skrivet 20 december 2018 kl. 20:11:38
Det känns lite som att den var den tråkigaste sedan Marias Barn.

Nu har jag iof inte sätt någon av dem (Tack... Och Lov!) Så jag ska ju egentligen inte dömma men den du nämnde är mer som du säger ett fakta program vilket är bland det absolut tråkigaste jag vet då jag tycker att man ska ha en handling och spänning i Julkalenderar.   >:(

Då tror jag inte du tycker om Stjärnhuset heller.  ::)

Elios

Citat från: Alexander skrivet 20 december 2018 kl. 20:55:35
Då tror jag inte du tycker om Stjärnhuset heller.  ::)

Har inte sett den. Är det den med Johannes Brost och Sif Ruud?^^

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 20 december 2018 kl. 21:21:25
Vad tycker om Storm på Lugna Gatan hittils. Själv gillar jag den väldigt mycket :)

Jag har fortfarande inte sett den. Kommer nog inte se hela men kanske ta och spana in ett avsnitt och se hur den verkar.
Har inte direkt följt någon sedan Mysteriet På Greveholm 2. Har däremot sett lite av början på Barna Hedenhös uppfinner julen och vill se hela men glömt. Men däremot får jag ju följa nu Jakten på tidskristallen som Felix Recenserar just nu. Men där får man ju hehe helt fel upplevelse av den. Man känner inte spänningen alls så.  ???

Disneyfantasten

Jag har en fråga; har Hans Lindgren, John Harryson, Bert-Åke Varg, Olof Thunberg, Stig Grybe, Charlie Elvegård, Guy De La Berg, Gunnar Ernblad, Sture Ström, Jonas Bergström, Johannes Brost, Jan Nygren, Lizette Pålsson och Myrra Malmberg någonsin medverkat i en Julkalender? (och isåfall, vilka då?)

Alexander

#254
Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 december 2018 kl. 21:27:25
Jag har en fråga; har Hans Lindgren, John Harryson, Bert-Åke Varg, Olof Thunberg, Stig Grybe, Charlie Elvegård, Guy De La Berg, Gunnar Ernblad, Sture Ström, Jonas Bergström, Johannes Brost, Jan Nygren, Lizette Pålsson och Myrra Malmberg någonsin medverkat i en Julkalender? (och isåfall, vilka då?)

Bert Åke Varg har varit med i Teskedsgumman, Barnen i höjden, Julstrul med Staffan och Bengt, Liv i luckan.

John Harrysson har varit med i Klart spår till Tomteboda, Barnen i höjden, Fem myror är fler än fyra elefanter.

Stig Grybe var med i Den tänkande brevbäraren

Hans Lindgren var med i Klart spår till Tomteboda