Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Re-släppt Disney klassiker - nya bonusmaterial?

Startat av Richardo, 11 april 2017 kl. 10:43:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 augusti 2017 kl. 17:09:13
Förra lördagen var jag i MediaMarkt igen och köpte Vaiana på Bluray, samt två volymer av Lejonvakten, Elena från Avalor: Ledo att Leda och två volymer av Sofia Den Första på DVD.

Vilka volymer av Sofia har du ?

Disneyfantasten


moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 januari 2018 kl. 15:50:11
Hittills har jag bara volym 1, 2 och 8.

Jag hade volymer av Sofia ett tag, men sedan så skaffade jag Disney Junior. 

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 20 maj 2018 kl. 19:19:14
Jag hade volymer av Sofia ett tag, men sedan så skaffade jag Disney Junior.

Förlåt, men nu förstår jag inte riktigt, du säger att du hade volymerna ett tag, men sedan skaffade Disney Junior...  ???

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 maj 2018 kl. 19:44:09
Förlåt, men nu förstår jag inte riktigt, du säger att du hade volymerna ett tag, men sedan skaffade Disney Junior...  ???

Jag hade dvd filmerna ett tag, sedan gjorde jag mig av med dem, när jag skaffade Disney Junior.  :D

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 22 maj 2018 kl. 19:21:50
Jag hade dvd filmerna ett tag, sedan gjorde jag mig av med dem, när jag skaffade Disney Junior.  :D

Själv tänker jag behålla de jag har nu och köpa resten!

Det är nämligen enklare att äga en film/TV-serie på DVD/Bluray och/eller VHS, för då kan man se den när man har lust utan att behöva anstränga sig!

När man ser en film eller ett avsnitt på TV så är det endast under en speciell tid som man då måste passa!

Ja, nu har jag ju inte tillgång till en DVD/Bluray-läsare, vilket är synd, för annars hade jag kunnat se på min dator! (jag använder min TV för VHS!)

Ja, alla andra kan ju göra som de vill, men själv tänker jag behålla det jag har! (iallafall det allra mesta)

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 maj 2018 kl. 20:13:59
Själv tänker jag behålla de jag har nu och köpa resten!

Det är nämligen enklare att äga en film/TV-serie på DVD/Bluray och/eller VHS, för då kan man se den när man har lust utan att behöva anstränga sig!

När man ser en film eller ett avsnitt på TV så är det endast under en speciell tid som man då måste passa!

Ja, nu har jag ju inte tillgång till en DVD/Bluray-läsare, vilket är synd, för annars hade jag kunnat se på min dator! (jag använder min TV för VHS!)

Ja, alla andra kan ju göra som de vill, men själv tänker jag behålla det jag har! (iallafall det allra mesta)

Jag kände att det var onödigt att ha på dvd, då avsnitt av både Lejonvakten och Sofia sänds på DJ.

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 22 maj 2018 kl. 20:17:04
Jag kände att det var onödigt att ha på dvd, då avsnitt av både Lejonvakten och Sofia sänds på DJ.

Som sagt får alla göra som de vill, men jag har inte tillgång till varesig Lejonvakten eller Sofia, då den senaste gången jag hade tillgång till Disney Junior var på frivisningen i december-januari, så därför tänker jag att jag absolut vill behålla de volymer jag har!

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 maj 2018 kl. 20:21:45
Som sagt får alla göra som de vill, men jag har inte tillgång till varesig Lejonvakten eller Sofia, då den senaste gången jag hade tillgång till Disney Junior var på frivisningen i december-januari, så därför tänker jag att jag absolut vill behålla de volymer jag har!

Har du LV och Elena på dvd också ? 

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 22 maj 2018 kl. 20:30:06
Har du LV och Elena på dvd också ?

Jadå, det har jag!

Av Lejonvakten så har jag följande;
- Släpp loss kraften
- Livet i Lejonriket

Av Elena har jag följande;
- Elena och Avalors Hemlighet
- Redo att Leda
- Minnesvärda Festligheter

Hos Lejonvakten så saknar jag med andra ord endast "Ryter Igen"!

Hos "Trassel Serien" (som i och för sig inte alls har med Disney Junior att göra, men ändå) så har jag hittills ingenting alls, men jag vet att de två volymer som finns är "Trassel Innan För Evigt" och "Drottning För En Dag"!

Tidigare i år så utökade jag min Bluray-samling med "Röjar-Ralf" och "Big Hero 6", så nu har jag alltså sammanlagt 9 filmer på Bluray!

Nästa långfilm jag köper på Bluray blir Coco när den väl kommer ut i affärerna!  ;) (vilket den gör redan nu den 18 juni!) och då får jag 10! Det måste jag isåfall då fira på något sätt!

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 maj 2018 kl. 20:40:57
Jadå, det har jag!

Av Lejonvakten så har jag följande;
- Släpp loss kraften
- Livet i Lejonriket

Av Elena har jag följande;
- Elena och Avalors Hemlighet
- Redo att Leda
- Minnesvärda Festligheter

Hos Lejonvakten så saknar jag med andra ord endast "Ryter Igen"!

Hos "Trassel Serien" (som i och för sig inte alls har med Disney Junior att göra, men ändå) så har jag hittills ingenting alls, men jag vet att de två volymer som finns är "Trassel Innan För Evigt" och "Drottning För En Dag"!

Tidigare i år så utökade jag min Bluray-samling med "Röjar-Ralf" och "Big Hero 6", så nu har jag alltså sammanlagt 9 filmer på Bluray!

Nästa långfilm jag köper på Bluray blir Coco när den väl kommer ut i affärerna!  ;) (vilket den gör redan nu den 18 juni!) och då får jag 10! Det måste jag isåfall då fira på något sätt!

Kommer du skaffa fler volymer ? 

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 23 maj 2018 kl. 16:35:37
Kommer du skaffa fler volymer ?

Självfallet!

Exakt när jag kommer att göra det vet jag dock inte, men att jag kommer att göra det är det som är säkert!

Disneyfantasten

Idag införskaffade jag Lejonvakten: Ryter Igen och Sofia Den Första Vol 3 Det Flytande Palatset i min samling! Så nu är alltså mina samlingar av både Elena och Avalor och Lejonvakten kompletta, medan hälften av Sofia Den Första volymerna återstår!

De volymer av Sofia Den Första som jag saknar är 4, 5, 6 & 7...

Disneyfantasten

Idag köpte jag volym 4, 5, 6 & 7 av Sofia Den Första, så nu är hela min Sofia-samling komplett!

Tyvärr hittade jag inte varesig Trassel Innan För Evigt eller Trassel Drottning För En Dag, trots att jag både igår letade i alla affärer i Mobilia, i Elgiganten nära där, i MediaMarkt i Svågertorp och i ICA MAXI nära mitt boende på Västra Hamnen och idag letade i både CityGross i Stora Bernstorp, Coop Forum nära Stadion, Coop Forum i Jägersro och CityGross i Rosengård...

(Detta retar mig så jag kan bli tokig, dessa två Trassel-filmer ska ju vara ganska lätta att hitta i affärerna...)

Vet någon bra tips på i vilka fler bra affärer i Malmö jag kan kolla som säljer DVD...?

Däremot hittade jag Frost Sing Along utgåvan... (som innehåller kortfilmen Olofs Frostiga Äventyr)

Varsågod

Du kan väl beställa dem online? Titlarna finns i flera etablerade online-butiker som säljer film.