Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Spelhallen är tillbaka!

Startat av Daniel Hofverberg, 21 mars 2008 kl. 00:11:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ddubbning

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 april 2008 kl. 09:33:02
Roligt att du lyckats slutföra Mario. För att du ska få något nytt att spela, så har jag lagt till ett nytt Super Mario-spel - Mario Adventure. Det har lite modernare grafik och är inte lika bångstyrigt, men istället upplevde jag banorna som svårare...



Kul, då ska jag pröva det.

CitatÄr det någon mer än ddubbning som har samma problem med The Smurfs - Greedy's Bakery, eller är det något lokalt problem? Om inte jag eller någon annan lyckas att reproducera felet, så lär ju producenterna bakom spelet vara chanslösa att kunna lösa det...

Märkligt att felet aldrig har uppstått för dig. Nu är det ju dock inget jättefel, det är ju bara att starta om spelet när det inträffar, genom att gå tillbaka i webbläsaren, så kan man spela igen om man så vill.

ddubbning

Jag håller med om att banorna i Mario Adventure är svåra, det här spelet slutför man nog inte i första taget !

Daniel Hofverberg

Jag har märkt att jag på jobbet inte lyckas att registrera poäng i Yeti Sports Pentathlon (där får jag bara "Score was not saved because session is missing"), medan det däremot fungerar bra hemma. Den enda logiska förklaringen jag ser är att det har att göra med vilken webbläsare man använder - hemma kör jag Internet Explorer 6.0, och på jobbet IE 7.0.

Är det fler än jag som har problem med det spelet, och i så fall har ni märkt något mönster med vilka webbläsare som funkar, etc? Jag ser att det är ganska få registrerade resultat i jämförelse med antalet spelomgångar (13 spelomgångar, men bara 3 resultat på topplistan), så jag misstänker att jag inte är ensam om problemet. Jag skulle uppskatta om personer som har IE 6.0 resp. 7.0 (och gärna även andra webbläsare) kan testa spelet, för att kunna bekräfta eller avfärda mina misstankar. Jag behöver så mycket kött på benen som möjligt, innan jag kontaktar producenterna bakom spelet.

Är det fler spel där någon får detta eller liknande felmeddelanden?

För övrigt kan jag nämna att jag nu har upptäckt och rättat till en miss med poängräkningen i Discgolf och Minigolf. På de spelen vann de som fick flest antal slag, vilket ju inte direkt är tanken... Tydligen hade automatinstallationen av spelen inte ändrat poängräkningssystemet, som gjorde att spelhallen utgick ifrån normal poängräkning (d.v.s. flest poäng vinner). Nu ska de fungera som det ska igen.

ddubbning

#18
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 april 2008 kl. 11:37:54
Jag har märkt att jag på jobbet inte lyckas att registrera poäng i Yeti Sports Pentathlon (där får jag bara "Score was not saved because session is missing"), medan det däremot fungerar bra hemma. Den enda logiska förklaringen jag ser är att det har att göra med vilken webbläsare man använder - hemma kör jag Internet Explorer 6.0, och på jobbet IE 7.0.

Är det fler än jag som har problem med det spelet, och i så fall har ni märkt något mönster med vilka webbläsare som funkar, etc? Jag ser att det är ganska få registrerade resultat i jämförelse med antalet spelomgångar (13 spelomgångar, men bara 3 resultat på topplistan), så jag misstänker att jag inte är ensam om problemet. Jag skulle uppskatta om personer som har IE 6.0 resp. 7.0 (och gärna även andra webbläsare) kan testa spelet, för att kunna bekräfta eller avfärda mina misstankar. Jag behöver så mycket kött på benen som möjligt, innan jag kontaktar producenterna bakom spelet.



Håller på och spelar det spelet just nu, har inte slufört det än. Jag måste bara fråga om det är meningen att del 2 (Orca slap) ska pågå i all evighet ? Yetin fortsätter och fortsätter att kasta och det slutar aldrig och man kommer aldrig till nästa gren, vilket får mig att undra om det har blivit något slags fel med spelet. Särskilt märkligt är det ju med tanke på att gren 1 går jättefort.

Det fel du beskriver angående Yeti Sports Pentathlon kan jag inte påminna mig att jag har sett i något av de spel jag spelat i spelhallen.

Daniel Hofverberg

Orca Slap pågår inte i all evighet (i alla fall inte för mig), men däremot är det en ganska lång omgång. Jag tycks minnas att ca 10 - 20 pingviner ska hoppa, innan den tar slut. Jag tror det är samma längd som på det fristående spelet Orca Slap, men jag har inte jämfört exakt.

ddubbning

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 april 2008 kl. 19:01:04
Orca Slap pågår inte i all evighet (i alla fall inte för mig), men däremot är det en ganska lång omgång. Jag tycks minnas att ca 10 - 20 pingviner ska hoppa, innan den tar slut. Jag tror det är samma längd som på det fristående spelet Orca Slap, men jag har inte jämfört exakt.


Ok, där ser man. Då försöker jag igen.

ddubbning

Prövade igen, men det tycks fortfarande fortsätta i oändlighet, med betydligt mer än 10-20 pingviner. Kanske måste man träffa i mitten /och eller få ett visst antal träffar överhuvudtaget innan man får fortsätta till nästa gren ?

Daniel Hofverberg

Jag har nu räknat, och det är 20 snöbollar som ska kastas i Orca Slap. Det är dock inte antalet pingviner som räknas utan antalet kastade snöbollar, så om man aldrig kastar iväg någon snöboll så kommer spelet heller aldrig att ta slut. Men det verkar inte spela någon roll om man träffar någon pingvin eller inte.

Såvitt jag vet fungerar det på samma sätt i grenen i Yeti Sports Pentathlon som i det fristående spelet Orca Slap.

Är det fler än 20 för dig, så bör någonting vara galet...

Med detta i åtanke, försök gärna spela Pentathlon igen, och se om du också får "Score was not saved..."-felet eller om det funkar att registrera poäng för dig.

ddubbning

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 april 2008 kl. 09:22:18
Jag har nu räknat, och det är 20 snöbollar som ska kastas i Orca Slap. Det är dock inte antalet pingviner som räknas utan antalet kastade snöbollar, så om man aldrig kastar iväg någon snöboll så kommer spelet heller aldrig att ta slut. Men det verkar inte spela någon roll om man träffar någon pingvin eller inte.

Såvitt jag vet fungerar det på samma sätt i grenen i Yeti Sports Pentathlon som i det fristående spelet Orca Slap.

Är det fler än 20 för dig, så bör någonting vara galet...

Med detta i åtanke, försök gärna spela Pentathlon igen, och se om du också får "Score was not saved..."-felet eller om det funkar att registrera poäng för dig.


Har försökt med Pentathlon igen, och fick samma problem igen. Jag räknade snöbollarna och det blev många fler än 20, samma sak uppstod faktiskt när jag nu även testade Orca Slap som fristående spel. Nej, jag har svårt att tro att man skulle behöva träffa någon pingvin för att gå vidare. Jag har varit med om att gå vidare från gren 1 utan några poäng alls därifrån.

ddubbning

#24
Jag prövade Pentathlon igen nu och lyckades komma förbi Orca Slap. Om man tittar på isflaket i bakgrunden ser man att antalet pingviner där decimeras allteftersom man kastar och till slut är flaket slut och man får bara 1-2 pingviner utöver det, men det tycks också som om man nog åtminstone bör få in några träffar för att slutföra grenen.
Jag testade också det fristående spelet Orca Slap och jag lyckades slutföra även det nu och samma förutsättningar verkar alltså gälla både i det fristående spelet och i grenen i Pentathlon.
När jag slutfört samtliga grenar fick jag samma felmeddelande som du , alltså :

"Ett fel har uppstått!
Score was not saved because session is missing 
"

Jag kör för övrigt IE 7.0

Daniel Hofverberg

Tack för beskedet - då kan vi nog dra slutsatsen att felet uppstår för alla som kör IE 7.0 i det spelet, medan det däremot fungerar bra i IE 6.0. Undrar varför... Jag ska i alla fall ta och anmäla det här till spelproducenterna, men om de sen kan göra något åt det eller inte återstår väl att se...

Förresten kan man ju fråga sig varför pingvinerna i Orca Slap frivilligt vill utsätta sig för den där misshandeln...?  ::)

PAAATE

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 april 2008 kl. 03:56:01
Förresten kan man ju fråga sig varför pingvinerna i Orca Slap frivilligt vill utsätta sig för den där misshandeln...?  ::)

Är det ens något vi vill veta? O_o  :-[
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

ddubbning

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 april 2008 kl. 03:56:01
Tack för beskedet - då kan vi nog dra slutsatsen att felet uppstår för alla som kör IE 7.0 i det spelet, medan det däremot fungerar bra i IE 6.0. Undrar varför... Jag ska i alla fall ta och anmäla det här till spelproducenterna, men om de sen kan göra något åt det eller inte återstår väl att se...

Förresten kan man ju fråga sig varför pingvinerna i Orca Slap frivilligt vill utsätta sig för den där misshandeln...?  ::)


Ja, det är nog en korrekt slutsats. I övrigt fungerade dock spelet som det skulle för mig.

Daniel Hofverberg

Det fanns en nyare version av spelet att tillgå, som jag nu lagt in, men tyvärr verkar den fungera ännu sämre. Den finns inne under det snarlika namnet Yeti Pentathlon. Där verkar spelet överhuvudtaget inte starta alls i vare sig IE 6.0 eller IE 7.0, men fungerar däremot bra i Firefox...

Ni får gärna bekräfta min erfarenhet vad gäller den nya versionen, men jag lyckas i alla fall inte att få den att fungera vare sig hemma eller på jobbet.

ddubbning

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 april 2008 kl. 10:02:41
Det fanns en nyare version av spelet att tillgå, som jag nu lagt in, men tyvärr verkar den fungera ännu sämre. Den finns inne under det snarlika namnet Yeti Pentathlon. Där verkar spelet överhuvudtaget inte starta alls i vare sig IE 6.0 eller IE 7.0, men fungerar däremot bra i Firefox...

Ni får gärna bekräfta min erfarenhet vad gäller den nya versionen, men jag lyckas i alla fall inte att få den att fungera vare sig hemma eller på jobbet.


Nej, den fungerar inte för mig heller. Den försöker ladda , men inget händer . Man ser bara startskärmen på spelet flimra till i en tiondels sekund eller så.