Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Sven Melander (1947 - 2022)

Startat av TonyTonka, 1 april 2022 kl. 00:56:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Komikern och skådespelaren Sven Melander har gått bort i en ålder av 74 år. Inom dubbning var han bland annat bonden i Flykten från Hönsgården och Sheriffen i Bilar-filmerna.

Vila i frid.  :'(
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Erika


Erik Friman

Det kommer kännas tomt efter hans roliga humor. Kommer alltid minnas honom som Berra i Sällskapsresan och trollet Rulle.  :'(

Den senaste programmet som han var med i var förra säsongens Masked Singer Sverige, där han var utklädd som pingvinen.

Simon Axelsson

Vila i frid, Sven!  :'(
Du kommer minnas med glädje!
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Det var en trist nyhet, han var jättebra både som Mr Tweedy och Sheriffen!

Steffan Rudvall


Mathilda Gustafsson

Citat från: TonyTonka skrivet  1 april 2022 kl. 00:56:46
Komikern och skådespelaren Sven Melander har gått bort i en ålder av 74 år. Inom dubbning var han bland annat bonden i Flykten från Hönsgården och Sheriffen i Bilar-filmerna.

Vila i frid.  :'(
Man skämtar inte om döden!

Steffan Rudvall


Daniel Hofverberg

Väldigt sorgligt att höra. Vild i frid. :'(

Han var ju inte med i särskilt många dubbningar, men inom det mesta annat hann han ju med väldigt mycket.

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  1 april 2022 kl. 11:11:26
Man skämtar inte om döden!
Nyheten om dödsfallet kom faktiskt igår kväll, och då var det inte 1 april...

Citat från: Erik Friman skrivet  1 april 2022 kl. 07:22:52
Det kommer kännas tomt efter hans roliga humor. Kommer alltid minnas honom som Berra i Sällskapsresan och trollet Rulle.  :'(
Jag måste medge att jag fullständigt förträngt hans rollfigur i Sällskapsresan, men däremot kommer man ju aldrig att glömma trollet Rulle...

Sabelöga

Väldigt sorgligt när en långtida legend går i graven  :'( Vila i frid!
Houba !

MOA


Skokaka


Elios

Så jävla fucking tråkigt. Jag pratade om honom så sent som igår faktiskt när jag nämnde lite om dem som var med i förra årets Masked Singer.
Jag gillade inte han riktigt i början men allt mer och mer var det ju helt omöjligt att inte gilla han. Hans insatser i Nöjesmassakern ändrade på allt och han var hur rolig där att man själv minns hans skämt och drog den vidare om Lejonet och djurens konung.
Kan dra den här:
Ett lejon stod och mådde hur bra som helst och kände han ville visa alla att han är djurens konung. Han gick till Giraffen och tittade upp och frågade vem är djurens konung? Och Giraffen svarade hjärtligt: "Ja men det är ju du ers höghet!" Sen gick han till Noshörningen och frågade vem är djurens konung? Då svarade han: "Ja men det är ju du!" Sen så gick han till Zebran och frågade vem är djurens konung? Zebran svarade: "Ja men det är ju du! Det lär man ju sig i första klass."
Så sen gick Lejonet till Elefanten och tittade mot han och frågade vem är djurens konung? Elefanten tittade mot han lite snett och tog med sin snabel Lejonets svans och snurrade han 13 gånger motsols och slängde iväg han ett par meter och Lejonet hamnade i diket och skrek och höll upp sin näve: "Hör du! Du behöver väl inte bli så förbannad bara för att man frågar!?"
  ;D  ;D

Lilla My

Har tänkt på honom hela dagen. En stor förebild och har alltid beundrat honom och tyckt om honom både som skådespelare och hans personlighet. Blir så tomt utan honom.

ddubbning

En legendarisk och mycket skicklig skådespelare, komiker och programledare har gått bort. Sällskapsresan, Nöjesmassakern med mera, ja det är många sammanhang man minns honom ifrån, både i olika roller och som programledare och medverkande.

Vila i frid.