Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ingen text

Startat av moviefan, 26 december 2017 kl. 21:09:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Varken Barbie filmerna eller Den Lilla Sjöjungfrun 2, har svensk text. Varför har vissa dvd utgåvor ingen textning ?  ::)

TBT_STR_QR

#1
Citat från: moviefan skrivet 26 december 2017 kl. 21:09:48
Varken Barbie filmerna eller Den Lilla Sjöjungfrun 2, har svensk text. Varför har vissa dvd utgåvor ingen textning ?  :)

Filmer och tv-serier utan textning är faktiskt väldigt vanligt. :) Kanske för att bolaget inte vill bekosta en svensk textning, när dubbning gjordes långt innan DVD-releasen.

Men Disney släpper ju alltid ut svensk textning för nästan alla sina DVD-releaser. Jag är rätt säker att Den Lilla Sjöjungfrun 2 har svensk textning men ska kolla.  :-\
   Edit: Japp. Den är textad på svenska. Du kanske inte tittade ordentligt. :)
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

moviefan

Citat från: TBT_STR_QR skrivet 26 december 2017 kl. 21:41:43
Filmer och tv-serier utan textning är faktiskt väldigt vanligt. :) Kanske för att bolaget inte vill bekosta en svensk textning, när dubbning gjordes långt innan DVD-releasen.

Men Disney släpper ju alltid ut svensk textning för nästan alla sina DVD-releaser. Jag är rätt säker att Den Lilla Sjöjungfrun 2 har svensk textning men ska kolla.  :-\
   Edit: Japp. Den är textad på svenska. Du kanske inte tittade ordentligt. :)

Min dvd utgåva av DLS 2 har bara engelsk text.  ;)

Anders M Olsson

Citat från: moviefan skrivet 26 december 2017 kl. 21:52:18
Min dvd utgåva av DLS 2 har bara engelsk text.  ;)

Ja, det finns minst två olika svenska utgåvor av DLS2. Den äldre saknar svensk text.