Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ljudklipp fungerar inte?

Startat av Lilla My, 1 juli 2011 kl. 20:18:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

Är det bara jag som inte kan lyssna på bifogade ljudklipp sedan hemsidan uppdaterades? ???
Testat att öppna dem, ladda ned dem, inget fungerar

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Det fungerar bra för mig också.

Dock har jag ännu inte lyckats lägga till samma funktion som på det gamla forumet med att kunna spela upp ljudklipp direkt i webbläsaren (via Flash-animationen med play-knappar), utan än så länge måste ni alltså ladda hem filerna för att kunna spela upp dem.

Funktionen med uppspelning ska jag försöka ordna så fort som möjligt.

Lilla My

Problemet är att det fungerar inte att ladda ned dem heller. Nedladdningen avbryts mitt i på samtliga ljudklipp :(

Daniel Hofverberg

Märkligt... Vilken webbläsare kör du? Kan det vara något slags kompatibilitetsproblem, eftersom det verkar fungera för oss andra...?

Fungerar andra bifogade filer, som exempelvis bilder?

Lilla My

#5
Kör med Google Chrome men testade även Explorer, där samma fel inträffade. Inte testat med Firefox ännu eftersom Firefox hatar mig...

Inte testat bilder ännu, då jag inte brukar intressera mig för dem. Men skulle tro att det råder samma misstag. Ska testa...

EDIT: ... Och bilder fungerar inte heller. Jag ser förhandsvisningarna av dem, men kan inte ladda ned dem, där blir det samma fel som med ljudklippen

Daniel Hofverberg

Det var mycket märkligt. Vilken version av Internet Explorer är det du har testat med?

Uppstår samma problem på någon annan webbsida, eller bara den här?

Är det någon annan som har samma problem, eller funkar det för alla andra? Jag vill gärna höra av fler personer, så man kan se om det finns något mönster i det här.

Lilla My

Tja, det är inte den nyaste versionen i alla fall, men mer än så vet jag inte. Sedan vet jag inte om det fungerar på andra hemsidor eller inte, eftersom jag inte brukar vara i behov av att ladda ned ljudklipp/bilder såsom jag gör här  :-\

ddubbning

För mig fungerar det i alla fall att ladda ner ljud, har IE 9.

Daniel Hofverberg

Om du går in under Hjälp - Om Internet Explorer så kan du se vilken version du har. Vad har du för slags Internet-anslutning, och upplever du några andra problem på andra webbsidor?

Händer det här problemet även vid länkar till exempelvis ljudklipp (som t.ex. i det här inlägget), eller är det enbart vid nedladdning av bifogade filer?

Lilla My

Vi har bredband och enligt min dator har jag IE 6
Det fungerade att lyssna i dem länkade klippen

Elios

Upptäckte att vissa ljudklipp funkar inte. 
Men kan det att ha med att göra med att dem är för gamla och inte funkar längre då eller så? 

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 22 april 2023 kl. 16:18:21Upptäckte att vissa ljudklipp funkar inte.
Men kan det att ha med att göra med att dem är för gamla och inte funkar längre då eller så?
Det är mest troligt på grund av problemen vid uppgraderingen till den nya versionen av forumprogramvaran SMF, då en del filer inte döptes om på rätt sätt. Som jag nämnt på annat håll har jag tyvärr inte haft tid eller ork att hitta en lösning på detta, men jag tror att alla bifogade filer ska finnas kvar på servern så det handlar nog bara om att döpa filerna rätt så att SMF kan hitta åt dem igen.

Problemet är att det rör sig om för många filer för att kunna gå igenom och döpa om filerna manuellt, då det skulle ta alldeles för lång tid och vara oerhört tråkigt, och därför måste jag hitta en programmatisk lösning på problemet...

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 april 2023 kl. 18:45:31Det är mest troligt på grund av problemen vid uppgraderingen till den nya versionen av forumprogramvaran SMF, då en del filer inte döptes om på rätt sätt. Som jag nämnt på annat håll har jag tyvärr inte haft tid eller ork att hitta en lösning på detta, men jag tror att alla bifogade filer ska finnas kvar på servern så det handlar nog bara om att döpa filerna rätt så att SMF kan hitta åt dem igen.

Problemet är att det rör sig om för många filer för att kunna gå igenom och döpa om filerna manuellt, då det skulle ta alldeles för lång tid och vara oerhört tråkigt, och därför måste jag hitta en programmatisk lösning på problemet...
Aha okej. Så kan det vara ja.  :-[