Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Casting?

Startat av PAAATE, 9 december 2004 kl. 18:36:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

PAAATE

Hur skulle ni casta en svensk dubbning av komediserien Futurama? Så här långt har jag kommit:

Fry: Niklas Wahlgren
Leela:
Bender: Pierre Lindstedt
Professorn:
Hermes:
Amy:
Dr. Zoidberg:
Zapp:
Kif:
Mom: Eva Rydberg
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Christian Hedlund

Citat från: Patrik skrivet  9 december 2004 kl. 18:36:09
Hur skulle ni casta en svensk dubbning av komediserien Futurama? Så här långt har jag kommit:

Fry: Niklas Wahlgren
Leela:
Bender: Pierre Lindstedt
Professorn:
Hermes:
Amy:
Dr. Zoidberg:
Zapp:
Kif:
Mom: Eva Rydberg


Den serien ska inte skändas.  ;D
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

PAAATE

Nej, jag håller med, men om man skulle casta svenska röster...  ;)

Om man hade dubbat Futurama till svenska hade jag tagit livet av mig... Kanske inte, men jag hade blivit förbannad, i alla fall. Så här:  >:(  >:(  >:(  >:(  >:( o.s.v.
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Erika

Jag hade nog inte brytt mig, det finns värre saker här i livet.

Hursomhelst tror jag att Maria Rydberg hade fungerat som Amy och kanske Anders Öjebo som Hermes.

Daniel Hofverberg

Citat från: Christian Hedlund skrivet  9 december 2004 kl. 19:41:20
Den serien ska inte skändas.  ;D
Den serien ska inte ses överhuvudtaget...  ::) Värre skräp får man leta efter, i mitt tycke...

PAAATE

VA!? Är du dum i huvet!? Jag ska... Din... Grrrr.....   >:(
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

GaBBe

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 december 2004 kl. 23:01:33
Citat från: Christian Hedlund skrivet  9 december 2004 kl. 19:41:20
Den serien ska inte skändas.  ;D
Den serien ska inte ses överhuvudtaget...  ::) Värre skräp får man leta efter, i mitt tycke...

Ja du har rätt Daniel..Johnny Bravo är bättre.=P

PAAATE

............  :o ...............  :o ..................  :o ehhh...  :o oooo-kej...  :o

(Ärligt talat; Johnny Bravo!?)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

Oh, b.t.w., ursäkta det jag skrev innan idag, men jag blev oerhört förvånad, lite upprörd och rejält förbannad!  ;)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Jag håller fast vid att Futurama är uselt i mitt tycke - rentav värre än Simpsons...

Jag skulle mycket hellre genomlida Barbie...  ::)

GaBBe

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 december 2004 kl. 15:46:29
Jag håller fast vid att Futurama är uselt i mitt tycke - rentav värre än Simpsons...

Jag skulle mycket hellre genomlida Barbie...  ::)

Vad är det för fel på Simpsons? =P

GaBBe

Citat från: Patrik skrivet 10 december 2004 kl. 15:30:18
............  :o ...............  :o ..................  :o ehhh...  :o oooo-kej...  :o

(Ärligt talat; Johnny Bravo!?)
Ja det är jueh skitkul...fast dt går ju inte på tv nu direkt..men ändå..!=)

Daniel Hofverberg

Citat från: GaBBe skrivet 11 december 2004 kl. 00:14:49
Vad är det för fel på Simpsons? =P
Mycket...  ::) I ärlighetens namn så följde jag faktiskt Simpsons regelbundet en gång i tiden - under den korta period som serien var dubbad. Men då jag inte tycker att serien var alltför imponerande, så slutade jag följa serien när de slutade med dubbningarna.

Och sen har det bara gått nedåt - Simpsons tycker jag är ett utmärkt exempel på en serie som började hyfsat, men som borde ha lagts ner för flera år sen innan det började urarta...

GaBBe

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 december 2004 kl. 01:23:49
Citat från: GaBBe skrivet 11 december 2004 kl. 00:14:49
Vad är det för fel på Simpsons? =P
Mycket...  ::) I ärlighetens namn så följde jag faktiskt Simpsons regelbundet en gång i tiden - under den korta period som serien var dubbad. Men då jag inte tycker att serien var alltför imponerande, så slutade jag följa serien när de slutade med dubbningarna.

Och sen har det bara gått nedåt - Simpsons tycker jag är ett utmärkt exempel på en serie som började hyfsat, men som borde ha lagts ner för flera år sen innan det började urarta...

Ok, vad var det som var annorlunda förut då? Alla karaktärer eller att skämten var roligare eller..vilken skillnad liksom?

Daniel Hofverberg

Det är väl snarare så att det inte var något annorlunda - allt har stampat på ungefär på samma ställe, och har varken utvecklats eller förändrats. Det funkar ett tag, men det har inte utvecklats tillräckligt för att motivera att producera serien så pass länge...