Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Söker namn på två TV-serier

Startat av Daniel Hofverberg, 17 april 2008 kl. 10:06:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Jag har fått denna förfrågan:

CitatSöker en amerikansk och en svensk serie. Den amerikanska hette Indiansommar på svenska och handlade om några barn som åkte till en liten by uppe i Alaska och bodde där på somrarna. Självklart blev det en massa äventyr, och dom fick ofta hjälp av en storväxt indian som bodde där. Gick som sommarmorgonprogram nån gång i slutet av 80-talet. Skulle vilja veta originaltiteln (och det är inte Indian summer).

Den svenska serien handlade om en gubbe som bodde med sin vuxne son på en övergiven tågstation. Minns inte så mycket av den, men sonen hette Staffan och blev ofta matad med varm sylt (!).

Är det någon som har koll på någon av dessa serier? Själv har jag ett svagt minne av den förstnämnda serien, men kommer inte ihåg mer än så, medan jag inte alls har något minne av den sistnämnda.

saralindroos

#1
nej men jag kan dom här pokemon och yu-gi-oh gx


Det är alltid roligt med nya medlemmar, men se till att hålla dig till ämnet. /Erika