Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Lejonvakten (The Lion Guard)

Startat av moviefan, 16 februari 2016 kl. 19:33:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Blir det fler säsonger av serien framöver ?

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet  9 september 2017 kl. 20:35:37
Blir det fler säsonger av serien framöver ?

Ja, jag tror det iallafall, med tanke på hur bra det går för serien.

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 september 2017 kl. 20:42:01
Ja, jag tror det iallafall, med tanke på hur bra det går för serien.

När börjar säsong 2  på D Junior  ?

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 10 september 2017 kl. 13:40:21
När börjar säsong 2  på D Junior  ?

Det vet jag inte än, men det kommer väl så småningom.

moviefan

Vilka sånger gillar ni ?  Jag gillar  Samma sort är vi, med Kion och den där hyenan.

Alexander

Citat från: moviefan skrivet  4 november 2017 kl. 10:52:22
Vilka sånger gillar ni ?  Jag gillar  Samma sort är vi, med Kion och den där hyenan.

Några av mina favoriter är:  :)
Lejonvakten kommer här
Det är dags
En sån underbar dag
Sisi ni sawa
Livet i Lejonriket
Hoppets stig

Och "Path of honor" som jag inte tror har dubbats till svenska än

https://m.youtube.com/watch?v=vFzZkdhEO7U


Disneyfantasten

Rikard Wolff avled idag, så tyvärr kan han inte återvända som Scar (och i vilket fall som helst hade han inte kunnat återvända eftersom han varit med i Lejonkungen som enda dubbning).

Jag tror att det blir antingen Johan Hedenberg (som i Lejonkungen 2) eller någon annan.

Vila i frid. Han var även bra som Tzekel-Kan i DreamWorks filmen Vägen till El Dorado, men jag förknippar honom allra mest med Scar.

moviefan

Vad heter avsnittet där sången Sisi ni sawa är med i ?

Alexander

Citat från: moviefan skrivet 29 november 2017 kl. 19:31:46
Vad heter avsnittet där sången Sisi ni sawa är med i ?

"Never Judge A Hyena By Its Spots"  :)

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 29 november 2017 kl. 19:35:36
"Never Judge A Hyena By Its Spots"  :)

Har det kommit något avsnitt på svenska i säsong 2 än? På senare tid har Disney Junior kanalen vägrat att fungera som den ska på min TV.

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 november 2017 kl. 19:49:40
Har det kommit något avsnitt på svenska i säsong 2 än? På senare tid har Disney Junior kanalen vägrat att fungera som den ska på min TV.

Inga avsnitt från säsong 2 än vad jag har sett.

Daniel Hofverberg

Jo, säsong 2 av Lejonvakten har faktiskt börjat sändas på Disney Junior; men i skrivande stund inte på Disney Channel.
http://www.dagenstv.com/se/chart/?txt=Lejonvakten

Det högsta avsnittsnumret jag hittar de närmaste veckorna är säsong 2 del 38, vilket alltså innebär avsnitt 10 i den andra säsongen. Åtminstone på Wikipedia är det dock några avsnitt som för närvarande saknar produktionskoder, och det finns ingen produktionskod 210 listad, så därför vet jag inte vilket avsnitt det innebär.

Alexander

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 november 2017 kl. 20:42:12
Jo, säsong 2 av Lejonvakten har faktiskt börjat sändas på Disney Junior; men i skrivande stund inte på Disney Channel.
http://www.dagenstv.com/se/chart/?txt=Lejonvakten

Det högsta avsnittsnumret jag hittar de närmaste veckorna är säsong 2 del 38, vilket alltså innebär avsnitt 10 i den andra säsongen. Åtminstone på Wikipedia är det dock några avsnitt som för närvarande saknar produktionskoder, och det finns ingen produktionskod 210 listad, så därför vet jag inte vilket avsnitt det innebär.

Toppen att det har börjat på Junior.  :)
Har inte den.

moviefan

Kommer avsnitt från säsong 2 sändas i Disneydags i svt också, eller enbart på Disneykanalerna ?

Disneyfantasten

Denna vecka började Disney Junior att fungera på min TV igen! Jag har äntligen sett avsnittet med babiancirkusen (om än bara andra halvan). Jag har tyvärr glömt vilka som gjorde babianerna, men huvudsaken är att jag tyckte rösterna passade. Det var tre babianer iallafall.

Ser framemot att få se avsnittet med Scar nu på lördag. Ska bli intressant att veta om det blir Johan Hedenberg (som i Lejonkungen 2) eller någon ny.