Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Kommande tävlingar på Dubbningshemsidan (Feedback önskas!)

Startat av Daniel Hofverberg, 12 oktober 2017 kl. 01:55:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson


Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 31 maj 2018 kl. 15:11:35
Hur gick det egentligen med Justice League-tävlingen?
Bra fråga! Det har kommit till min kännedom att en del av mina mail med information om utslagsmomentet i tävlingen aldrig kommit fram, så därför har jag kontaktat berörda personer via en annan e-postadress och erbjudit de möjlighet att spela det spel som utgjorde utslagsmomentet trots att den egentligen avslutats. Trots allt är det ju inte deras fel om de inte får e-post som skickats ut, varför jag inte tyckte det var mer än rätt att de också skulle få möjlighet att tävla på lika villkor. Jag har satt ett slutdatum för utslagsmomentet till nu på söndag, så efter det kommer jag gå igenom tävlingsbidragen och resultatet av utslagsmomentet.

Intressant att notera är att jag de senaste veckorna faktiskt fått in ett par tävlingsbidrag till grundtävlingen, som lyckats hitta åt direktadressen trots att jag sedan länge tagit bort länkarna till tävlingssidan. Eftersom jag ändå inte har börjat gå igenom tävlingsbidragen har jag bestämt mig för att vara generös och tillåta deras tävlingsbidrag, trots att de egentligen inkommit långt efter det sista datumet.

Glädjande nog vill jag i alla fall minnas att jag till sist fått in en eller ett par tävlingsbidrag som svarat rätt på alla tre grundfrågorna; något jag länge trodde inte skulle ske då nästan varenda människa som skickat in tävlingsbidrag svarat fel på en av frågorna (och alltid samma fråga)...

Richardo

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 maj 2018 kl. 16:43:52
Glädjande nog vill jag i alla fall minnas att jag till sist fått in en eller ett par tävlingsbidrag som svarat rätt på alla tre grundfrågorna; något jag länge trodde inte skulle ske då nästan varenda människa som skickat in tävlingsbidrag svarat fel på en av frågorna (och alltid samma fråga)...

Eftersom alla som fick alla rätt kommer att vinna något, då är vinnarna redan korrade oavsett resultatet av utslagstävlingen. (jag antar att minst tre personer svarade rätt)

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 maj 2018 kl. 16:43:52
Intressant att notera är att jag de senaste veckorna faktiskt fått in ett par tävlingsbidrag till grundtävlingen, som lyckats hitta åt direktadressen trots att jag sedan länge tagit bort länkarna till tävlingssidan.

Dock finns det en direktlänk till tävlingssidan från sidan 16 i den här tråden.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 maj 2018 kl. 16:43:52
Glädjande nog vill jag i alla fall minnas att jag till sist fått in en eller ett par tävlingsbidrag som svarat rätt på alla tre grundfrågorna; något jag länge trodde inte skulle ske då nästan varenda människa som skickat in tävlingsbidrag svarat fel på en av frågorna (och alltid samma fråga)...

Jag vågar nästan gissa vilken av frågorna det var som ställde till huvudbry med anledning av en privat konversation som du och jag hade för ett tag sen. Men jag säger inget... ännu.

Daniel Hofverberg

#259
Aha, det förklarar saken.

Citat från: Anders M Olsson skrivet 31 maj 2018 kl. 19:05:38
Jag vågar nästan gissa vilken av frågorna det var som ställde till huvudbry med anledning av en privat konversation som du och jag hade för ett tag sen. Men jag säger inget... ännu.
Rätt gissat...!

Citat från: Richardo skrivet 31 maj 2018 kl. 17:09:14
Eftersom alla som fick alla rätt kommer att vinna något, då är vinnarna redan korrade oavsett resultatet av utslagstävlingen. (jag antar att minst tre personer svarade rätt)
Nej, det var faktiskt inte så många som tre som svarade rätt, så utslagstävlingen kommer behövas i alla fall för att kunna utse tre vinnare.

Richardo

Då var det väl dags att avsluta de tre tävlingarna.  :-X

Hur mycket bidrag har du fått in till den senaste tävlingen förresten? :)

Richardo


Richardo


Daniel Hofverberg

Citat från: Richardo skrivet 11 juni 2018 kl. 08:19:52
Har du fått bukt med Tjuren Ferdindant-tävlingen ännu? :)
Tjuren Ferdinand-tävlingen är nu officiellt avslutad, men tyvärr har jag inte lyckats få ordning på utslagsmomentet än. Jag hoppas få tid att jobba med det snart, så att mail om det kan skickas ut inom några dagar. Det betyder också att tills dess att mailen skickas ut går det bra att skicka in fler tävlingsbidrag genom att gå till länken i den här tråden manuellt, om någon skulle vilja.

Just nu jobbar jag för fullt på en helt ny tävling, som egentligen skulle ha publicerats för veckor sedan, men som i och med bredbandsstrulet och webbhotellsstrulet har blivit kraftigt försenat. Jag tror att jag precis har löst alla problem där, så den hoppas jag kan publiceras ikväll eller senast imorgon. Jag kan avslöja att det är den i särklass mest avancerade tävlingen jag gjort hittills, och jag har jobbat ganska intensivt i en veckas tid med programmeringen av den.

Det är också den mest ovanliga tävlingen, då den inte innehåller en enda fråga, motivering eller utslagsmoment... :)

Richardo

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 juni 2018 kl. 11:49:15

Det är också den mest ovanliga tävlingen, då den inte innehåller en enda fråga, motivering eller utslagsmoment... :)

Hur kan det vara en tävling? Det låter ju mer som ett lotteri.  :-\

Daniel Hofverberg

Nej, det är en tävling; då det är ett prestationsmoment - d.v.s. inte slumpen som avgör, vilket är definitionen av ett lotteri.

Daniel Hofverberg

Till synes lyckades jag inte få klar den nya tävlingen till igår. Jag upptäckte tyvärr att det finns kompatibilitetsproblem vid tävlingssidorna med Internet Explorer, som jag nu försöker att lösa. Visserligen har ju Edge (där tävlingen fungerar bra) ersatt IE som standardwebbläsare i Windows 10, men det finns fortfarande så pass många som använder Internet Explorer (exempelvis de som har äldre versioner av Windows) så att jag i möjligaste mån vill få allting att fungera i alla större webbläsare.

Daniel Hofverberg

Nu är äntligen Dubbningshemsidans nya tävling klar och ligger ute. Den här gången handlar det om Maze Runner 3: The Death Cure, och därför tyckte jag det passade bra i sammanhanget med ett gammalt hederligt labyrintspel av klassiskt slag...

http://www.dubbningshemsidan.se/mazerunner-tavling.php

Det är alltså inga frågor den här gången och heller ingen motivering, utan det enda man behöver göra är att klara sig igenom labyrinten på under två minuter. De personer med bäst tid vinner, och man kan tävla hur många gånger man vill.

Till skillnad från de tidigare gångerna som tävlingarna bestått av spel, så är det här inget Flash-spel utan utvecklat i ren HTML5 och JavaScript. Det har den stora fördelen att man inte behöver Flash Player eller andra insticksprogram och dessutom går det bra att spela och tävla på både datorer, mobiltelefoner och surfplattor - i mobiler och surfplattor är det nämligen svårt att få Flash att fungera, då det inte officiellt stöds i vare sig Android eller iOS/iPhone längre, något flera personer mailat och klagat om efter de tidigare tävlingarna.

Richardo


Daniel Hofverberg

Jag hade tydligen helt missat att ändra datumet på de två tävlingarna, som var planerat sedan länge; tack för att du upptäckte det. Nu är det åtgärdat.

Och en till tävling kommer väldigt snart, förhoppningsvis idag eller imorgon. :)