Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney

Startat av TonyTonka, 15 januari 2009 kl. 20:29:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Jag har fortfarande alla kortfilmer som Disney Channel visat de senaste två åren på hårddisken på datorn där hemma, så det bör gå ganska snabbt att ordna. Det skulle dock underlätta om du kan tala om någon kortfilm som respektive skådis gör Svarte-Petters röst i, så jag slipper leta.

Citat från: Tonytonka skrivet 30 mars 2009 kl. 21:49:38
Vilka gör rösterna i Timon & Pumbaa?
Jag kommer inte ihåg alla rösterna, men Timon görs av Anders Öjebo och Pumbaa av Bo Maniette. I de fåtal avsnitt som Simba medverkar görs han av Frank Ådahl. Serien är dubbad av KM Studio, i regi av Monica Forsberg.

Jag har för mig att Disney Channel och Toon Disney har visat mer fullständiga credits under eftertexterna till serien, om nu serien fortfarande visas på TV vill säga (jag är inte 100% säker).

TonyTonka

Hans Gustafsson - Hembryggt Mod
Jan Koldenius - Musse pigg på resa
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

De två har jag på hårddisken, så det ska jag kunna lösa inom de närmaste dagarna. Hur är det med Roger Storm?

TonyTonka

Den störande trombonen - Svarte Petter - Roger Storm.

Kan du fixa dessa också?

Birgitta Fernström - Kajsa - Kalles Drömröst
Johan Hedenberg - Mortimer - Musses Bästa
Mia Kihl - Junior - Att vara Pappa
Mårtens läten i "Cousin Gus"
Monica Forsberg - Knattarna - Kalle Anka spelar Ishockey

PS. Roger Storm spelar Petter i Episoden: Den störande trombonen DS.

PS 2. Kan inte "Grannens Son" i Att vara pappa vara en föregångare till PJ? Han spelas ju av Anders Öjebo.DS.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Tack för uppgiften. Donald's Dream Voice har jag på hårddisken, så klipp på Birgitta Fernström kan jag ordna också. De andra kan jag eventuellt ordna längre fram, men inte just nu. Knattarna i The Hockey Champ lät dock precis som Monica Forsberg alltid gjort Knattarna (som i exempelvis DuckTales), så det är ingenting unikt med den kortfilmen.

Citat från: Tonytonka skrivet  4 maj 2009 kl. 15:01:30
PS 2. Kan inte "Grannens Son" i Att vara pappa vara en föregångare till PJ? Han spelas ju av Anders Öjebo.DS.
Ja, det är nog rimligt att anta att grannens son i Fathers are People ska föreställa vara samma karaktär som senare kallades PJ i Goof Troop; på samma sätt som Junior bör ses som samma figur som senare blev Max.

Daniel Hofverberg

Okej, här kommer ljudklipp på Hans Gustafsson (från The Worm Turns), Jan Koldenius (från Mr. Mouse Takes a Trip) och Roger Storm (från Trombone Trouble) som Svarte-Petter. Samt Birgitta Fernström som Kajsa från Donald's Dream Voice.

TonyTonka

Tack för klippen!

Glöm inte Junior och Mortimer.

Jag tyckte inte att Klippet på Kajsa låter som Birgitta Fernström.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Mysan

Citat från: Tonytonka skrivet  5 maj 2009 kl. 20:49:10


Jag tyckte inte att Klippet på Kajsa låter som Birgitta Fernström.

Tycker inte heller att det låter som Birgitta Fernström, hon låter annorlunda

Daniel Hofverberg

Jag är benägen att hålla med er - jag tycker inte heller att det låter som Birgitta Fernström, men enligt Disney Channels dubbcredits så är det det.

Citat från: Tonytonka skrivet  5 maj 2009 kl. 20:49:10
Glöm inte Junior och Mortimer.
Mortimer i Kalles bästa kan jag tyvärr inte ordna just nu. Det finns mig veterligen bara på VHS, och den VHS-kassetten är kopieringsskyddad och går därför inte att kopiera över till DVD med den utrustning jag har nu. Fathers are People har jag däremot på hårddisken, så ljudklipp på Junior där kan jag ordna så fort jag hinner.

ddubbning

#54
Mortimer medverkar ju i den klassiska kortfilmen "Mickey´s Rival" som visats på Disney Channel.

Nej, det låter inte riktigt som Birgitta Fernström, men en viss likhet kan jag nog skönja en då. Sen kanske rösten har höjts något i diskant också, även om det givetvis är fullt möjligt att Birgitta Fernström kan ha gjort rollen utan elektronisk diskanthöjning. Och visst är det också möjligt att det kan stå fel på Disney Channel. På en av de gamla köp-vhs:erna med röd rygg där Birgitta Fernström är crediterad i grupp i förtexterna, är det i alla fall med största sannolikhet Birgitta Fernström som är Kajsa, där känner man igen hennes röst i ännu högre grad.

TonyTonka

Kan Någon fixa dessa också?

Åsa Jonsson - Clarice - Two Chips and one miss
Hans Gustafsson - Junior - Kalle som Piccolo
Roger Storm - Kalles Drömröst - Donalds Dream Voice
Åsa Bjerkerot - Mimmi - Vilken kortfilm som helst
Ett klipp där man tydligt hör att Kajsa spelas av Birgitta Fernström

Tack på förhand
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Kan inte "Junior" i "Bellboy Donald" Också vara en förebild för PJ? Visserligen spelas han ju av  Hans Gustafsson och inte av Anders Öjebo. Men Men..
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Citat från: Tonytonka skrivet  6 maj 2009 kl. 19:49:02
Kan Någon fixa dessa också?

Åsa Jonsson - Clarice - Two Chips and one miss
Hans Gustafsson - Junior - Kalle som Piccolo
Roger Storm - Kalles Drömröst - Donalds Dream Voice
Åsa Bjerkerot - Mimmi - Vilken kortfilm som helst
Ett klipp där man tydligt hör att Kajsa spelas av Birgitta Fernström

Tack på förhand


Kan ingen fixa dessa?

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 maj 2009 kl. 09:20:01
Fathers are People har jag däremot på hårddisken, så ljudklipp på Junior där kan jag ordna så fort jag hinner.

Är du upptagen? Mycket att göra?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: Lisa skrivet 26 januari 2009 kl. 21:34:18
Tjena!

Undrar om nån vet vilka som gör rösterna i Cheetah girls -One world (som precis haft premiär på Disney Channel).

(vet inte om 'cheetah' stavas sådär, men ni vet vad jag menar va?)

Tack!! ;)
Nu har Cheetah Girls - En värld släppts på DVD, så nu kan man äntligen få fram lite mer utförliga rollistor. Det visade sig att min tidigare gissning om de tre huvudrollsinnehavarna var helt rätt, då det här är den utsatta rollistan:

Chanel - Josephine Bornebusch
Dorinda - Sanna Sundqvist
Aqua - Frida Karlsson
Vikram - Niels Pettersson
Rahim - James Lundh
Gita - Helena Eriksson
Farbror Khamal Batia - Jonas Bergström
Swami - Per Sandborgh

Det märkliga är att Amar (Kevin) inte står utsatt på rollistan, fastän han har en stor roll i filmen och Swami (som står utsatt) har en betydligt mindre roll. Amars röst låter väldigt bekant, men tyvärr lyckades jag inte att placera in den.

TonyTonka

Citat från: Tonytonka skrivet 17 juni 2009 kl. 19:41:58
Kan ingen fixa dessa?
Är du upptagen? Mycket att göra?

Snälla?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D