Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Trassel - TV-serien

Startat av Disneyfantasten, 29 september 2017 kl. 16:00:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 17 oktober 2017 kl. 18:48:57
Jo, råkade bli ett extra "r" vid ett tillfälle där i ett av mina inlägg, men det är rätt i creditlistan jag skrev först.  :)

Ja, det var du.

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 17 oktober 2017 kl. 10:13:56
Hennes röst gjordes av Cecilia Wrangel Schoug.  :)
Ester Lejdemyr har jag för mig var bland övriga roller som tjänstefolk.

Hur var Cecilia i rollen? Jag har inte sett TV-serien än, så därför kan jag inte uttala mig huruvida hon var. Finns det klipp med henne på YouTube?

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 oktober 2017 kl. 08:14:17
Hur var Cecilia i rollen? Jag har inte sett TV-serien än, så därför kan jag inte uttala mig huruvida hon var. Finns det klipp med henne på YouTube?

Bra, tycker jag. Nej, verkar inte finnas ett klipp med henne på YouTube, men avsnittet finns ute på DVD om du är intresserad.  :)

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 27 oktober 2017 kl. 18:02:26
Bra, tycker jag. Nej, verkar inte finnas ett klipp med henne på YouTube, men avsnittet finns ute på DVD om du är intresserad.  :)

Jag köper gärna DVD-filmen framöver, men tyvärr har jag hittills inte tillgång till någon Bluray-läsare till datorn (som kan spela både DVD och Bluray), så därför kan jag tills vidare inte spela någon av mina DVD eller Bluray-filmer (jag har exempelvis Zootropolis på Bluray och har sett hela filmen på svenska två gånger ifjol, första gången på bio och andra gången när någon hyrde den på sommarkollot) och jag längtar till att få se den igen och tycker det är så nedrigt att hela filmen med svenska dubben inte går att se gratis, inte ens på Dreamfilm.

Anledningen till att jag har Prinsessan och Grodan, Trassel, Modig, Frost, Insidan Ut, Zootropolis och Vaiana på Bluray (tänker också köpa fler filmer på Bluray, ex vis Röjar-Ralf och Big Hero 6) är för att jag hört att de har dåliga DVD-utgåvor (dvs, inte tillräckligt med bonusmaterial).

Jag har sedan juli tillgång till eget boende, men tyvärr kan TVn bara använda ett enda format (dvs, antingen VHS eller DVD/Bluray) och därför kan jag inte spela DVD/Bluray på TVn, utan bara VHS. Just därför så väljer jag att endast använda TVn till VHS och att se Bluray på datorn.

Dessutom så kostar en Bluray-läsare omkring 700-900 kr, vilket är alldeles för dyrt och jag vill inte bli ruinerad.

Fast å andra sidan kan jag önska mig i julklapp både Bluray-läsare (så att jag kan se både DVD och Bluray på datorn), samt en hårddisk till mina VHS (helst ett som rymmer över 1 000 ämnen!).

Samlaren

Är det någon som spelar in den här serien, har sett ett eller två avsnitt skulle gärna vilja ha den serien :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Samlaren skrivet 30 oktober 2017 kl. 21:06:11
Är det någon som spelar in den här serien, har sett ett eller två avsnitt skulle gärna vilja ha den serien :)
Jag försöker att spela in Trassel på norska, danska och svenska (i den prioritetsordningen) allt eftersom den sänds.

Tyvärr har det ju blivit betydligt mer besvärligt att spela in alla språk på Disney Channel, sedan de för några år sedan ändrade från en gemensam kanal i Skandinavien till separata kanaler för Sverige/Finland, Norge och Danmark...

Samlaren

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 november 2017 kl. 08:42:19
Jag försöker att spela in Trassel på norska, danska och svenska (i den prioritetsordningen) allt eftersom den sänds.

Tyvärr har det ju blivit betydligt mer besvärligt att spela in alla språk på Disney Channel, sedan de för några år sedan ändrade från en gemensam kanal i Skandinavien till separata kanaler för Sverige/Finland, Norge och Danmark...

Ok tack för svaret :)

Daniel det skulle uppskattas från djupet av mitt hjärta om du kunde svara på mail/pm. Jag ska snart själv försöka spela in mer via iptv.

Men angående IPTV vet någon om det finns någon box som klarar av att spela in om någon vet?

TBT_STR_QR

Som svar på din fråga, kan man spela in med Telias box, om man har inspelnings funktionen med i sitt abonnemang.

Alternativt, kan man inte bara spela in med hjälp av en tom VHS-kassett eller DVD?
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

TrondM

#23
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 november 2017 kl. 08:42:19
Jag försöker att spela in Trassel på norska, danska och svenska (i den prioritetsordningen) allt eftersom den sänds.

Tyvärr har det ju blivit betydligt mer besvärligt att spela in alla språk på Disney Channel, sedan de för några år sedan ändrade från en gemensam kanal i Skandinavien till separata kanaler för Sverige/Finland, Norge och Danmark...

Jeg kan ta opp serien på norsk/dansk.

EDIT: Hmm. ser ut som jeg bare har norsk lyd på Disney Channel.

Samlaren

Citat från: TBT_STR_QR skrivet  2 november 2017 kl. 18:24:03
Som svar på din fråga, kan man spela in med Telias box, om man har inspelnings funktionen med i sitt abonnemang.

Alternativt, kan man inte bara spela in med hjälp av en tom VHS-kassett eller DVD?

kan man föra över det till datorn som man spelar in i telias box?

TBT_STR_QR

Det vet jag inte. Det får du nog fråga Telia om.
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

Samlaren

ok då kan man inte det. det är bundet till boxen.

TrondM

Citat från: Samlaren skrivet  2 november 2017 kl. 21:08:17
kan man föra över det till datorn som man spelar in i telias box?

Normalt vil boksen være designet for at man ikke skal kunne overføre opptakene til en PC. Det kan hende det går an å gjøre opptak direkte på PCen, men det kommer an på løsningen til Telia.

TBT_STR_QR

Har du provat elgato game capture eller liknande? Kanske kan du använda game capture kort för inspelning?
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

Anders M Olsson

Är det bara Comhem som har lagt om Disney-kanalerna sen några dagar tillbaka? Hur fungerar det för er som ser Disney Channel via satellit, markmottagning eller annan kabeloperatör?

- Comhem sänder numera Disney Channel bara i HD, och kräver en box eller tv som klarar CI+ standarden. För tv måste både TVn och CAM-modulen klara CI+. Med inspelningsbara boxar är även inspelningen krypterad och kan bara ses så länge den ligger kvar på boxens hårddisk. Man kan inte hämta ut och spara inspelningen på annat medium.

- Disney XD har gått över till att sändas i MPEG4-format.

- Disney Junior är inte ändrad, utan sänds som tidigare i MPEG2.

Efter den omläggningen kan jag bara se Disney Channel i datorn på Comhem Play, och inte spela in programmen annat än med screen capture. Min tv klarar visserligen HD, men inte CI+.