Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Kan Stefan Frelander sjunga?

Startat av Mathilda Gustafsson, 2 april 2021 kl. 20:18:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  3 april 2021 kl. 14:21:24
För att han inte är en skådespelare eller ens en musiker  :(

Jodå, skådespelare är han visst, iallafall inom dubbning, musiker tror jag också att han är för han var musikregissör i 102 Dalmatiner 2000 som utfördes av KM Studio!

Jag skulle nog vilja påstå att ingen person i Sverige som dubbat enbart är dubbare! Alla som dubbar har det som extraknäck!

Zebastian

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 april 2021 kl. 14:24:24
Jodå, skådespelare är han visst, iallafall inom dubbning, musiker tror jag också att han är för han var musikregissör i 102 Dalmatiner 2000 som utfördes av KM Studio!
Vad pratar du om nu? Han va ju aktiv i i Köpenhamn inte Karlskoga...

Disneyfantasten

Citat från: Zebastian skrivet  7 januari 2022 kl. 18:48:26
Vad pratar du om nu? Han va ju aktiv i i Köpenhamn inte Karlskoga...

Visserligen, men han står iallafall angiven bakom musiken i den dubbningen...

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 april 2021 kl. 22:50:10
Exakt!  ;)

Om man inte är förtjust i vissa personer så visst och liksom alla andra så har gstone givetvis all rätt till sina åsikter, men hur mycket han än har det så kvarstår ändå faktum att personalen på dubbningsstudion väljer eventuella skådespelare när de rollbesätter!

Ja, han har sin åsikt, men personligen tycker jag att det är helt poänglöst, meningslöst, orimligt och ologiskt att strikt utgå ifrån personens kändisfaktor, för som sagt finns ingen skådepelare i världen som passar till alla slags roller, kändisar eller inte, spelar ingen roll, det viktigaste är att rösten faktiskt passar karaktären!

För mig kan som sagt de flesta skådespelare vara bra när de får roller som de faktiskt passar till, men det finns ingen skådespelare i hela världen som passar till alla slags roller! Vad jag kan komma på finns det iallafall ingen skådespelare/dubbare/kändis/artist/sångare/programledare i Sverige som som jag direkt ogillar!

gstone: Ta inte det här på fel sätt, men snälla, kan du sluta använda arga huvuden hela tiden, tycker att du gör det för alldeles mycket och alldeles för ofta när det inte är absolut nödvändigt! Kan du vara så snäll och istället lära dig hantera din vrede i fortsättningen, och kommentera konstruktivt!

Håller med i stora drag!

Vilka kändisar är förresten dåliga på att dubba?

Kan kan inte komma på någon, iallafall inte i Sverige!

Kanske tycker Gstone att dubbare som kan sjunga och skådespela bra i filmerna dem gör är kändisar.  8)

gstone

Citat från: Elios skrivet  8 januari 2022 kl. 20:41:54
Kanske tycker Gstone att dubbare som kan sjunga och skådespela bra i filmerna dem gör är kändisar.  8)

Jag har skrivet upp alla akiva dubbare jag gillar.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.