Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Frankensteins Faster

Startat av Oscar Isaksson, 3 februari 2017 kl. 16:52:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oscar Isaksson

Jag har kommit över alla sju avsnitten till Frankensteins Faster som sändes i SVT1 1988, är det någon som kommer ihåg den här serien?


Svenska originalskådespelare (röst och bild):
Hanna Frankenstein: Viveca Lindfors

Svenska röster till utländska skådespelare:
Greve Dracula: Jan Blomberg
Klara: Catharina Alinder
Larry Talbot: Jörgen Düberg
Vattumannen: Allan Svensson
Max: Magnus Rehbäck

Övriga roller:
Sepp: Staffan Hallerstam
Igor: Tor Isedal
Albert: Thorsten Flink
Vita Frun: Gunnel Fred
Henry: Philip Zandén
Smeden: Stephan Karlsén
Berta: Maud Hansson
Hans: Carl Johan Rehbinder
Läraren: Åke Lagergren
Apotekarfrun: Helena Brodin
Distriktsåklagaren: Jonas Bergström 

Berättaren: Jacob Dahlin

övriga svenska röster:
Christer Banck
Monica Dominique
Anders Nyström
Suzanne Reuter
Michael Segerström
Jan Sjödin
m.fl.

I redaktionen:
Sten Carlberg

Översättning:
Johan Malm

Scripta:
Ann-Christin Rolén
Jimmy Johansson

Svenskt ljud:
Hans Barkman

Svensk bearbetning & regi:
Doreen Denning

Svensk projektledning:
Agneta Ginsburg

Inspelad vid SVT

Dennis Andersson

Hej.  Jag försökte regga mig för att kunna skicka ett PM till dig,  men jag får inget aktiveringsmail att aktivera kontot med.  Har försökt flera gånger,  men icke  :(

Hursom,  jag minns Frankensteins faster ganska väl,  Apotekerskan Clara och hennes beundrare som aldrig ger sig,  den lille pojken har jag glömt vad han hette? Albert hette ju "monstret" iaf,  kommer ihåg när han i serien skulle lära sig saker och får syn på en naken dam i en bok: QUINNA stammar han fram  ;D De läskigaste karaktärerna tyckte jag (då 9-10 år gammal) var den där levande tavlan på någon riddare och så var "eldmannen" lite lurig.  (han som förvandlade sig till en eldboll) "Fiskaren" var rätt skön,  han skulle alltid dricka öl..   ;)  Jag har sökt efter denna serien med ljus och lykta i många år men misslyckats. Jag hade hela serien inspelad på vhs men den kassetten är borta sedan många år,  tyvärr.  Jag är väldigt intresserad av att köpa en kopia om du har möjlighet och vill?

Daniel Hofverberg

Citat från: Dennis Andersson skrivet 13 februari 2017 kl. 20:15:01
Hej.  Jag försökte regga mig för att kunna skicka ett PM till dig,  men jag får inget aktiveringsmail att aktivera kontot med.  Har försökt flera gånger,  men icke  :(
Tyvärr är det några andra som meddelat samma sak, fastän det för 90% verkar fungera bra. Osäker varför... Om du meddelar mig vilket användarnamn du registrerat, så aktiverar jag dig manuellt. :)

Dennis Andersson

Hej Daniel.

Tack så mycket,  användarnamnet jag försöker regga är: Mr.Andersson

Mvh Dennis Andersson

Daniel Hofverberg

Citat från: Dennis Andersson skrivet 13 februari 2017 kl. 22:33:50
Tack så mycket,  användarnamnet jag försöker regga är: Mr.Andersson

Mvh Dennis Andersson
Nu har jag aktiverat ditt användarkonto. Om mailen fungerar ska du ha fått ett bekräftelsemail om det, men eftersom du inte fick aktiveringsmailen är det väl minst lika troligt att du inte får det här mailet heller...

Ett tips är därför att du inte förlitar dig på funktionerna att få e-post vid nya PM och vid svar i trådar förrän du faktiskt kollat att de mailen kommer fram. Kanske har Hotmail något emot Dubbningshemsidans server eller IP-adress (då jag vet att det tyvärr förekommit andra kunder på samma webbhotell som har skickat ut spam, vilket jag vet att serveradministratören arbetar med), så att inga mail alls kommer fram...

Gäst

Hej!
Jag skulle bli överlycklig om du ville fixa en kopia med alla 7 avsnitten åt mig. Jag har letat med ljus och lykta i flera år nu. Hör gärna av dig på mail: Jag bjuder 300:- för besväret!

Tack på förhand! /Thomas

gstone

Kan jag kanske snälla få en kopia av denna serier på Svanka ? :o :o :o ???

Skulle verkligen uppskatta det `!! :'( :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag skulle gärna vilja ha en koåia på serien.

Kan jag få det ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.