Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Håkan Mohede / Dan Bratt

Startat av Sailor Storm, 11 november 2005 kl. 14:09:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sailor Storm

Jo det var en sak som jag gått och funderat över och det är om det finns någon skillnad mellan Håkan Mohede och Dan Bratt.
Tycker det låter väldigt lika på rösten, fast det kanske bara är ett missförstånd. Någon som sett den gamla Turtles-dubbningen exempelvis och vet vem som spelar vilken karaktär där? Har läst att båda två ska vara med där. Vore trevligt om man kunde få det utrett.

PAAATE

Håkan Mohede är med i Turtles. Dan Bratt är inte med.

Sen vet jag inte mycket mer om det du frågade...
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

GaBBe

Jag tycker Håkan Mohede och Dan Bratt låter helt olika...

Elios

Jag tycker att på den tiden som Håkan Mohede dubbade så gjorde han det väldigt bra. Han var ganska så lik Dan Bratt ibland med den lite mer ljusa rösten. Men framförallt var den nog att dem alltid fick dem lustiga rollerna som påminde väldigt mycket om varandra.

Disneyfantasten

Hittade inget bättre ämne att skriva detta i...

En personal på DVn berättade igår för mig att hon eller hennes vän känner Dan Bratt och Louise Hoffsten!

Dessutom berättade jag även för en annan personal iförrgår när radion var på (jag personligen gillar inte att lyssna på radio men den var på) att rösten som pratade var Mikael Roupé, hans röst tar jag inte miste på...

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 december 2021 kl. 15:32:54
Hittade inget bättre ämne att skriva detta i...

En personal på DVn berättade igår för mig att hon eller hennes vän känner Dan Bratt och Louise Hoffsten!

Dessutom berättade jag även för en annan personal iförrgår när radion var på (jag personligen gillar inte att lyssna på radio men den var på) att rösten som pratade var Mikael Roupé, hans röst tar jag inte miste på...
*i förrgår
Jag gillar int heller & lyssna på radio

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 december 2021 kl. 15:32:54
Hittade inget bättre ämne att skriva detta i...

En personal på DVn berättade igår för mig att hon eller hennes vän känner Dan Bratt och Louise Hoffsten!

Dessutom berättade jag även för en annan personal iförrgår när radion var på (jag personligen gillar inte att lyssna på radio men den var på) att rösten som pratade var Mikael Roupé, hans röst tar jag inte miste på...

Var det i någon reklam eller som han pratade?  :o

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet  5 december 2021 kl. 03:36:16
Var det i någon reklam eller som han pratade?  :o

Om du syftar på Mikael Roupé så är svaret ja!