Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

DuckTales kommer på DVD i USA

Startat av PAAATE, 12 augusti 2005 kl. 11:50:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

clash

chribbe var hittade du dom? Hände samma sak ör mig. Laddade ner massa avsnitt med Jem and the Holograms men fick sen veta att det kom på dvd. My little pony tales finns också och dom är svåra att få tag på(om man inte vill beställa från Storbritanien). Hur som helst så kan man köpa Ducktales den 28 november på swedisc.com
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

chribbe

jag hittade de flesta avsnitt på piratebay.org
men somliga fick jag dock söka efter enskillt på DC.

Daniel Hofverberg

Citat från: Christer skrivet 18 september 2005 kl. 01:02:19
Med tanke på att "Golden Sun" är bland de absolut, om inte allra, bästa avsnitten så får man hoppas det.
Nu har ju DVD-boxen släppts i Nordamerika, och min beställda box kom häromdagen. Med facit i hand måste jag tyvärr konstatera att förhandsinformationen stämde - de 5 första avsnitten av serien finns INTE med. Boxen innehåller alltså bara avsnitt 6 - 32 av säsong 1 (fast det kallas för avsnitt 1 - 27 på omslagen)...  :(

Vi får hoppas att de fem första avsnitten kommer med på någon senare box, alternativt att någon europeisk (helst skandinavisk) release är på gång som innehåller alla avsnitten från början.

PAAATE

Annars kan man ladda ner dem.  ;)

(Om någon från Antipiratbyrån skulle läsa detta; lyssna inte på mig, jag är full, tro mig!)  :-[

Men, ja, man får hoppas att nån tänker på de avsnitten förr eller senare och inkluderar de på nån box.
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Men inte är det alltför lätt att hitta åt specifika DuckTales-avsnitt via nedladdning - än mindre om man vill ha dem i svenskdubbad form... Jag snabbkollade på TPB, och kunde inte hitta åt de första fem avsnitten i någon torrent som verkligen hade några seeds.

PAAATE

Hihi, de finns på engelska om man använder LimeWire. :P

Hmm, man kanske inte ska uppmuntra nerladdning...? :-\
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Christer

Jag hittade en hel del svenskdubbade (inklusive de fem första) avsnitt rätt snabbt med DC++. Visserligen kommer jag in på 10 mbits hubbar som kräver en hel del utdelat, men ändå.

chribbe

Citat från: Patrik skrivet  1 december 2005 kl. 14:18:42
Hihi, de finns på engelska om man använder LimeWire. :P

Hmm, man kanske inte ska uppmuntra nerladdning...? :-\

Självklart ska man göra det! Fortsätt fildela gott folk!

Jag tror att jag hittade en torrent på TPB där de 5 första fanns med svensk dubbning.

PAAATE

Ja, fortsätt fildela, krossa kapitalet!!!

???  ::)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

chribbe

Citat från: Patrik skrivet  5 december 2005 kl. 13:58:17
Ja, fortsätt fildela, krossa kapitalet!!!

???  ::)

Du har en mycket sarkastisk ton här tycker jag. Känns som att du försöker parodiera mig och min åsikt som om jag var någon korkad trångsint vänster-radikal idiot.
   
Men jag ska säga er gott folk, att slutar ni fildela bara för att några egoistiska film/skivbolags-VD'ar och nördar från antipiratbyrån försöker hota er med rättegångar, böter och andra lösa hycklerier, hjälper ni till att döda musiken och filmens egentliga ande. Musik och film är rena konstarter och det är en skam samt ett hån mot oss som håller på med att skapa t.ex. musik, att dessa konstarter tillåts få användas som verktyg för att kallblodigt och egoistiskt tjäna pengar. Vare sig vi vill det eller ej matas vi med skitmusik utan själ som är skriven, inspelad och släppt med endast ett syfte - att tjäna in snabba pengar. Och det värsta är att vanligt folk låter detta ske.
   Så fortsätt att fildela! Visa att ni inte går med i kampen MOT Musiken och Filmen.

PAAATE

Nä, jag håller med dig. :P

Jag skrev så innan, bara för att jag är en idiot. :P
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

Jag ska rätta mig själv. Jag håller delvis med dig.

Du nämnde ju bara det man kan kalla fördelar med fildelning, du nämnde varken risker eller nackdelar. ;)

Så därför:

Börja knarka, gott folk!

Snorta en femcentimeters-sträng kokain och känn dig som en ny människa. Mmm, kokain! JÄTTESKÖNT!!!

(Det där tycker jag ju visserligen inte, jag är anti-berusningsmedel, men det är ungefär samma sak som det du sa. :P)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

chribbe

Citat från: Patrik skrivet 10 december 2005 kl. 15:40:40
Jag ska rätta mig själv. Jag håller delvis med dig.

Du nämnde ju bara det man kan kalla fördelar med fildelning, du nämnde varken risker eller nackdelar. ;)

Så därför:

Börja knarka, gott folk!

Snorta en femcentimeters-sträng kokain och känn dig som en ny människa. Mmm, kokain! JÄTTESKÖNT!!!

(Det där tycker jag ju visserligen inte, jag är anti-berusningsmedel, men det är ungefär samma sak som det du sa. :P)

Jovisst nackdelen med fildelning är att man tydligen kan åka på böter. Men till skillnad från knark så är fildelning värd att ta dessa risker för. Alla ska ha råd med konst. Ju fler som fildelar, desto mindre makt får Skiv/Filmbolagen och AntipiratByrån.

Carl Barks lover

#28
Jaha! Nu går vi lite väl långt från ämnet. Själv hoppas jag på att boxen kommer till Sverige. Och det ska inte vara en omdubb.

Daniel Hofverberg

Exakt, vi har börjat komma lite väl långt ifrån ämnet, plus dessutom uppmuntran till lagbrott...

Låt oss slippa diskussioner om fildelningens vara eller icke vara i denna tråd, eller uppmuntringar till sådant. Däremot är ni välkomna att diskutera fildelningsnätverk som man kan få tag på DuckTales-avsnitt genom, och även länkar till ex. Bittorrent-sajter med sådana avsnitt tillåter jag. Detta eftersom det inte finns så mycket att prata om vad gäller en DVD-box som inte ens är inplanerad i Skandinavien än.

Men jag hoppas också verkligen att DVD-boxarna med DuckTales ska släppas i Skandinavien snart (inkl. de första fem avsnitten), givetvis med Media Dubbs gamla klassiska dubb intakt.